Tänään on lauantai 23.6.2018 klo . Onnea Aatto, Aatu, Aadolf | Lähetä kortti

ma 25.6.2018 klo 15.00
ma 25.6.2018 klo 18.00
ti 26.6.2018 klo 18.00
Teema: Elämänkatsomuksellinen ja hengellinen keskustelu.

www.tukinet.net > Info > Tiedotteet > Muistiliitto aloittaa Tukinetissä vertaiskeskustelut kesäkuussa 2018

Muistiliitto aloittaa Tukinetissä vertaiskeskustelut kesäkuussa 2018

Julkaistu: 18.05.2018
Muistiliitto avaa vertaiskeskustelun Tukinettiin kesäkuussa 2018. Muisti ja muistisairaudet -keskustelualue korvaa Muistiliiton entisen Vertaislinja-keskustelupalstan. Muistiliitto toivoo, että uudet ja vanhat keskustelijat löytävät Tukinetin kautta vertaistukea ja että keskustelu pysyy iloisen vilkkaana.

Muisti ja muistisairaudet -keskustelupalstalla voi jakaa kokemuksiaan esimerkiksi omaishoidosta, muistisairauksien oireista ja hoidosta sekä omista tunteistaan. Sana on vapaa.

Muistista ja muistisairauksista ovat tervetulleita keskustelemaan muistisairaat ihmiset ja heidän läheisensä. Keskustelun seuraaminen voi syventää myös sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten ymmärrystä siitä, millaista on elämä muistisairauden kanssa ja millaisia kysymyksiä muistisairaiden ja läheisten arjessa herää.

Muistiliitto seuraa aktiivisesti Tukinetissä käytyä keskustelua, mutta vastauksissa saattaa olla viivettä. Jos kaipaat nopeita vastauksia, kannattaa soittaa Muistineuvo-tukipuhelimeen, jossa vastaavat muistityön asiantuntijat. Numero on 09 8766 550, ja soittaa voi maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 12-17. Minneslinjen betjänar på samma nummer på tisdagen kl. 14-17.

Muistiliitto on muistisairaiden ja läheisten oma järjestö. Liitolla on 44 muistiyhdistystä ympäri Suomen. Tietoa muistista ja muistisairauksista sekä muistiyhdistysten yhteystiedot: www.muistiliitto.fi.

Tukinetin lisäksi verkkovertaisuutta löytyy Facebookista: Kun isä unohti -ryhmä on tarkoitettu 13-30 -vuotiaille nuorille, joiden lähipiirissä on muistisairautta. Työikäiset muistidiagnoosin saaneet -ryhmä on tarkoitettu alle 65-vuotiaana muistisairauteen sairastuneille. Molemmat ryhmät ovat suljettuja. Tukinetissä keskustelu taas on kaikille avointa. Myös Muistiliiton Vertaislinja-tukipuhelin palvelee muistisairaiden omaishoitajia vuoden maksutta jokaisena päivänä klo 17-21.

Lisätietoja: projektisuunnittelija Mailis Heiskanen mailis.heiskanen@muistiliitto.fi. Lisätietoja Tukinettiin ja sen käyttöön liittyvissä asioissa: yllapito@tukinet.net

Muistiliitto Muisti- ja muistisairaudet