Tänään on perjantai 20.10.2017 klo . Onnea Kauno, Kasperi, Jasper, Jesper | Lähetä kortti

ma 23.10.2017 klo 17.00
pe 20.10.2017 klo 12.00
Teema: Huolettaako kumppanisi mielenterveys? Miten ottaa asia puheeksi?
Kolmen kimppa -chat pariskunnille.
ma 23.10.2017 klo 21.00

www.tukinet.net > Info > Tiedotteet > Perhehoitoliitto ry aloittaa Perhehoitopulinat-chatit Tukinetissä syksyllä 2017

Perhehoitoliitto ry aloittaa Perhehoitopulinat-chatit Tukinetissä syksyllä 2017

Julkaistu: 08.09.2017
Perhehoitopulinat on tarkoitettu alkuvaiheessa ikäihmisten perhehoitajina toimiville. Chatissä perhehoitajat saavat mahdollisuuden jakaa kokemuksiaan sekä antaa ja saada tukea muilta samassa tehtävässä toimivilta olinpaikasta riippumatta. Tule mukaan!

Mistä keskustelemme?
Perhehoitopulinoissa perhehoitajat keskustelevat kuulumisistaan ja arjestaan perhekodissa tai perhehoitotehtävästään ikäihmisten kodeissa. Aihepiiri sovitaan ennalta, ja mukana on aina Perhehoitoliiton työntekijä, joka virittää ja ohjaa keskustelua.

Perhehoitopulinoiden kokoontumisajat ja teemat syksyllä 2017 ovat:
- torstai 5.10. klo 13–15: Mitä minulle kuuluu? Kuulumisten vaihtoa, keskustelua ikäihmisten perhehoidon tilanteista osallistujien alueilla, pohdintaa hyvinvointitarkastusten toteutuksesta sekä muuta pulinaa perhehoitajan jaksamiseen liittyvistä aiheista.
- tiistai 21.11. klo 17.30–19.30: Arki muistisairaan kanssa. Kokemuksia arjen sujumisesta, kun perheessä on muistisairaita ikäihmisiä. Käytännön ideoita, jotka voivat helpottaa vaikeilta tuntuvia tilanteita. Pohdintaa muistisairasta arvostavasta ja kunnioittavasta kohtaamisesta.

Ketkä keskustelevat?
Keskustelua Perhehoitopulinoissa käydään anonyymisti nimimerkeillä. Kaksi ensimmäistä keskustelukertaa on tarkoitettu ikäihmisten perhehoitajille toimintamuodosta (pitkäaikainen, lyhytaikainen, osavuorokautinen, kiertävä) ja asuinpaikasta riippumatta. Keskustelemaan mahtuu kerrallaan 12 osallistujaa. Sivusto antaa ilmoituksen, mikäli ryhmä on jo täyttynyt. Jos näin käy, ilmoita siitä meille Perhehoitoliittoon, niin tiedämme järjestää tarvittaessa samasta teemasta uuden keskustelutilaisuuden.

Näin pääset mukaan
Perhehoitopulinoihin pääset mukaan rekisteröitymällä Tukinettiin osoitteessa www.tukinet.net (rekisteröityminen ja kirjautuminen etusivun vasemmassa yläkulmassa), kirjautumalla sisään palveluun ja klikkaamalla linkkiä pulinoiden sivulle chat-keskustelun alkaessa. Linkki kulloiseenkin Perhehoitopulinaan löytyy tuolloin Tukinetin etusivulta ja liveryhmäsivulta.
Jos sinulla on kysyttävää Perhehoitopulinoista tai toiveita seuraavien keskustelujen aiheista ja ajankohdista (viikonpäivä ja/tai kellonaika), ota yhteyttä Perhehoitoliiton ikäihmisten perhehoidon asiantuntija Maarit Haveriseen, maarit.haverinen[at]perhehoitoliitto.fi tai puh. 044 766 3300.

Perhehoitoliitto ry on valtakunnallinen perhehoidon asiantuntijajärjestö, joka vaikuttaa, viestii, neuvoo ja kouluttaa perhehoitoon liittyvissä asioissa ja tukee perhehoitajia, sijaisvanhempia ja perhehoidossa hoidettavia lapsia ja aikuisia. Perhehoitoliitto ry on perustettu vuonna 1983. Perhehoitoliittoon kuuluu 21 perhehoitajien ja sijaisvanhempien alueellista jäsenyhdistystä, joissa on noin 4000 jäsentä.

Perhehoitopulinat chat tulossa