Tänään on maanantai 29.5.2017 klo . Onnea Oiva, Oliver, Oivi, Olivia | Lähetä kortti

ma 29.5.2017 klo 17.00
ma 29.5.2017 klo 18.00
ma 29.5.2017 klo 21.00

www.tukinet.net > Info > Tiedotteet > Tulossa Tukinetissä: Vertaistuki-chatteja aivoverenkiertohäiriön sairastaneille toukokuusta alkaen

Julkaistu: 10.04.2017
Aivoliitto aloittaa aivoverenkiertohäiriön sairastaneille Vertaistuki-chatit Tukinetissä keväällä 2017. Ensimmäinen chat eli verkkokeskustelu on tiistaina 2.5. klo 18–19.30, jolloin keskustellaan positiivisuudesta kuntoutumisen tukena ja arjen voimavarana.

Uuden verkkokeskustelupalvelun tarkoituksena on tuoda yhteen aivoverenkiertohäiriön sairastaneita eri-ikäisiä ihmisiä. Verkossa voimme jakaa kokemuksia, antaa ja saada vertaistukea reaaliajassa olinpaikasta riippumatta.

Kevään 2017 Aivoliiton Vertaistuki-chattien ajankohdat ja teemat ovat:

- ti 2.5. klo 18–19.30. Teema: Positiivisuus kuntoutumisen tukena ja arjen voimavarana.
- ti 23.5. klo 18–19.30. Teema: Itsehoito aivoverenkiertohäiriöissä.

Kesällä chat on tauolla. Syksyn chateista ilmoitamme elokuussa.

NÄIN PÄÄSET MUKAAN

Vertaistuki-chatiin pääset mukaan rekisteröitymällä Tukinettiin, kirjautumalla sisään palveluun ja saapumalla paikalle chat-keskustelun alkaessa. Linkki Vertaistuki-chattiin löytyy tuolloin Tukinetin etusivulta ja liveryhmäsivulta. Tulevien Vertaistuki-chattien ajankohdat ja teemat löytyvät myös Tukinetin sivuilta.

KESKUSTELEMME NIMIMERKEILLÄ

Keskustelua Vertaistuki-chatissa käydään anonyymisti nimimerkillä ja keskustelemaan mahtuu kerrallaan 12 osallistujaa. Chat-keskustelussa mukana ovat myös Aivoliiton vapaaehtoiset koulutetut vertaisohjaajat. Lisäksi chatissa voi olla paikalla myös Sydänliiton, Aivoliiton tai Diabetesliiton työntekijä sekä erikseen ilmoitettuina kertoina myös asiantuntijavierailijoita.

Vertaistuki-chatit ovat osa Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton Yksi elämä -hanketta, jossa kannustetaan ihmisiä pitämään parempaa huolta itsestä sekä porukalla tukemaan myös muita. Tukinetin avoimissa keskusteluissa tarjotaan vertaistukea sairastuneille ja heidän läheisilleen. Lisätietoa: www.yksielama.fi

Jos sinulla on ihan mitä tahansa Vertaistuki-chattiin liittyvää kysyttävää, voit ottaa yhteyttä Aivoliiton verkkovertaistuen yhteyshenkilöön Risto Lappalaiseen sähköpostitse risto.lappalainen@aivoliitto.fi.

Vertaistuki-chat aivoverenkiertohäiriön sairastaneille