Tänään on maanantai 24.4.2017 klo . Onnea Pertti, Altti, Albert | Lähetä kortti

ma 24.4.2017 klo 17.00
ma 24.4.2017 klo 18.00
ma 24.4.2017 klo 21.00

www.tukinet.net > Info > Tiedotteet > Crohn ja Colitis ry laajentaa chat toimintaansa Tukinetissä keväällä 2017

Crohn ja Colitis ry laajentaa chat toimintaansa Tukinetissä keväällä 2017

Julkaistu: 08.03.2017
Crohn ja Colitis ry laajentaa verkkovertaistoimintaansa chatteihin entisestään. Hyväksi koettu IBD-Ninja-chat innoitti vireille myös muita chat-ryhmiä.

Jatkuvia chatteja Ninjojen lisäksi on tulossa:

•    CroCo-chatit 18–30-vuotiaille IBD:tä sairastaville. Chat joka kuukauden ensimmäinen tiistai kello 19–20:30, huhtikuusta kesäkuuhun.
•    IBD:tä sairastavien lasten vanhempien chat joka kuukauden viimeinen keskiviikko kello 18:30–20:00, maaliskuusta toukokuuhun.

Lisäksi Crohn ja Colitis ry:n pop-up-teemachatit:

•    IBS-chat torstaina 30.3. kello 18:30–20:00
•    IBD:n takia leikattujen chat torstaina 27.4. kello 18:30–20:00
•    J-pussileikattujen chat torstaina 18.5. kello 18:30–20:00

Chatin tarkoitus on tuoda yhteen IBD:tä sairastavia henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka voivat antaa ja saada vertaistukea reaaliajassa paikasta riippumatta. Chat-kerroilla voi olla erilaisia teemoja, tai aihe voi olla vapaa. Chattien teemat löydät Tukinetistä liveryhmien listauksesta sekä Crohn ja Colitis ry:n nettisivuilta.

Erona Facebookin verkkovertaisryhmiin chatissa keskustelua voidaan käydä anonyymisti. Jokainen saa itse päättää, osallistuuko chattiin omalla nimellään vai nimimerkillä. Osallistuminen chatteihin on paikasta riippumatonta, eikä chatissa tarvitse olla koko aikaa paikalla, vaikka se suositeltavaa onkin. Chatit toimivat avoimina ryhminä, eli kuka tahansa voi tulla ryhmään tehtyään anonyymit käyttäjätunnukset Tukinettiin.

Avoimiin chatryhmiin sopii kerrallaan vain 12 osallistujaa. Olethan siis ajoissa paikalla päästäksesi ryhmään! Chat-huoneessa mukana ovat myös verkkovertaiset. Joskus mukana voi olla myös toimiston työntekijä. Verkkovertaiset toimivat ohjaajina, jotka osallistuvat chattiin vertaisina. He ylläpitävät keskustelua ja innostavat chattiin osallistujia osallistumaan keskusteluun, sekä seuraavat sääntöjen noudattamista.

Tervetuloa mukaan!

Croco-chat IBD:tä sairastaville 18-30-vuotiaille.