Tänään on tiistai 24.1.2017 klo . Onnea Senja | Lähetä kortti

SPR Nuorten Live
SPR Nuorten live
ti 24.1.2017 klo 18.00
Puhetta - keskustelua ja tietoa kielellisestä erityisvaikeudesta.
Puhetta-chat, Aivoliitto ry.

Ray tukee hyviä tekoja

www.tukinet.net > Info > Tiedotteet > IBD-Ninja-chat - vertaiskeskusteluja Tukinetin teemaryhmächatissa joulu-tammikuussa, hae mukaan!

Julkaistu: 24.11.2016
Crohn ja Colitis ry testaa verkkovertaistoimintaa Tukinetin chatissa.

Ensimmäisenä kohderyhmänä ovat IBD:tä sairastavat 13–17-vuotiaat nuoret, eli niin kutsutut IBD-Ninjat. Chatin tarkoitus on tuoda yhteen IBD:tä sairastavia nuoria, jotka voivat antaa ja saada vertaistukea reaaliajassa paikasta riippumatta. Chateissa on jokaisella kerralla oma arkinen teemansa, ja keskusteluissa sairaus tulee luontevasti esiin, jolloin jokaisella on mahdollisuus saada ja antaa vertaistukea. Keskustelujen tulisi pääsääntöisesti pysyä aiheessa, mutta sivupolut eivät ole kiellettyjä. Chatissa keskustelua voidaan käydä anonyymisti.

Ninjojen oma teemaryhmä

IBD-Ninjojen chatit toimivat Tukinetin teemaryhmän kautta. Päästäksesi teemaryhmään on sinun ensin tehtävä käyttäjätunnus ja nimimerkki Tukinettiin, sekä täytettävä yhdistyksen hakulomake. Käyttäjätunnukset saat **rekisteröitymällä tästä**. Pelkkä käyttäjätunnuksen tekeminen ei kuitenkaan riitä, vaan muista täyttää myös yhdistyksen hakulomake ryhmään **tästä linkistä**. Huom! Täytä avautuvasta lomakkeesta jokainen kohta. Käyttäjätunnus ja haku ryhmään tarvitsee tehdä vain kerran. Hakulomakeen avulla voimme varmistaa, että ryhmässä on mukana kohderyhmään kuuluvia henkilöitä. Tämä lisää turvallisuutta sekä luotettavuutta ja varmistaa myös sitä, että keskustelu käydään vertaisten kesken.

Chat-huoneessa mukana ovat myös ohjaajat. IBD-Ninja-chattia varten on perehdytetty kolme 18–27-vuotiasta vapaaehtoista vertaisohjaajaa, jotka toimivat chatin ohjaajina. Lisäksi chatissa on paikalla yksi toimiston työntekijä.

IBD-Ninjojen chatit järjestetään aluksi neljä kertaa, kahden viikon välein, samana viikonpäivänä ja samaan aikaan. Kesto chatilla on kaksi tuntia kerrallaan. Tulevat IBD-Ninja-chatit ovat maanantaisin 19.12.2016, 2.1.2017, 16.1.2017 sekä 30.1.2017 kello 17-19. Tervetuloa mukaan!

IBD-Ninja chat, hae mukaan