www.tukinet.net - kriisikeskus netissä

Normaalia elämää sydänsairaudesta riippumatta

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Normaalia elämää sydänsairaudesta riippumatta, viestejä 95 kpl, sivu 19 / 19
matson2 08.12.2018 klo 17.00
Oikein hyvää Joulua sinullekin maanvaiva :flw :flw. Niinpähän tämä elämä näyttää aina silloin tällöin, ettei siellä onnen huipulla kauaa keikutella kerrallaan.
Ei tuo Parkinssonikaan näytä tykkäävän työteosta, ottaa vähän päähän. Kävimme mökillä yökyläs ja tein pari kaatunutta puuta klavuiksi ja keräsin vähän naapurin metsästä latvoja polttopuilsi. Tuntui tosi hyvältä sen aikaa, kun oli kroppa lämpimänä, mutta ans olla kun kroppa homman jälkeen kylmeni niin alkaa pirulliset säryt. Ottaa kupoliin, kun sydänvaivat ovat helpottaneet, niin nyt taas pukkas tällaisen krempan. Oon vähä yrittäny protestoida tuon yläkerran isännän kans, etteikö sitä täs elämäs mikään riitä. Hän yrittää näköjään opettaa mua hiljaa kävelemään, mutta kampoohin laitan loppuun asti!! Omasta mielestä nyt jo piisaas uhdelle ihmiselle, mutta isäntä vain on toista mieltä!! No. olokohon sitte, että saa sekin mielestänsä jotain aikahan!! :? :?
Kaikille kuitenkin HYVÄÄ JOULUA ja rauhaa sielulle!!
matson2 01.01.2019 klo 15.50
Ny se sitte tuli, vuosi 2019, mutta tulokohon!! Kaikille rauhallisempaa vuotta kuin viimevuosi! :mflw Mentihin koiruuren kans mökille ettei kuulu paukahroksia, eikä kuulunu! :D Lunta tuli ja tuuli kovahkosti, mutta ei se haitannu, maattihin ja lenkkeeltihin ja syötihin hyvin, mutta kohtuurella, klökiäki vähä maisteltihin ja homejuustoo ruskean piparin päälle runsahasti, jo vain oli hyvää!!
Mitä sinne hiliaasuutehen kuuluu, kun kukaa ei oo kiriootellu tänne pitkähän aikahan.
Justihin tultihin kotia takaasi ja suojalunta oli tullu tännekki kotipoluulle, piti ottaa rauhallisesti, ettei pumppu sano tinkiänsä irti!! 8 vuotta oon sitäki yrittäny opetrella muttei oo viä menny oppi perille! No jos se nyt tänävuonna menis, ans kattoo! :tah :tah
Tuo Parkinssoniki on ollu vähä rauhallisempi, kun on saanu nauttia olostansa, se tuntuu tykkäävän kun aivot nauttii. Kai siä silloon homoonit hyrrää silleki vähä henkilökohtaasesti. Mee ny sitte jä tierä, kun sinne ei näe!!
Pankaas ny kiriootellen, olis kiva kuulla mitä teilleki kuuluu!! :love1 :mflw :tah :tah
Kata_KTukihenkilö 08.01.2019 klo 14.02
Hei ja tiedoksi tännekin:

Sydänliiton järjestämät Sydän Chatit jatkuvat Tukinetissä tänäkin vuonna. Vuoden ensimmäinen chat on tiistaina 15.1. klo 18-19.30 ja silloin ollaan taas sydänpotilaan arkielämän kysymysten äärellä.

Tervetuloa mukaan vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia vertaisten kanssa! :flw

karisto 10.01.2019 klo 12.23
Hei sydänihmiset. Olen 63v ja eläkkeellä. Sain sydänkohtauksen 2015 ja tehtiin kolmen suonen ohitusleikkaus ja vielä jäi hiippaläpän vuoto. Jouduin heti vuoden sairausloman jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle, koska työni oli fyysisesti raskasta. Eläkkeele joutuminen oli mulle raskaampaa kuin itse sydänkohtaus. Tänä vuonna jään sitten jo vanhuuseläkkeelle.

Olen käynyt vain kerran sydänlääkärillä näinä vuosina. Enkä muutenkaan lääkärillä sen jälkeen, kun työterveys loppui. Läppävuotoa piti seurata keskussairaalassa muttei ole tullut aikaa. Kerran vuodessa käyn verikokeissa ja sairaanhoitaja soittaa tuloksista. Lääkkeitäni on muuteltu ilman, että näen lääkäriä.
Kerran pyysin lähetettä psykiatrille muttei sitäkään ole tullut.

Liikun joka päivä ja otan nitron jos siltä tuntuu. Lapset ja lapsenlapset asuvat kaukana, koirani piti lopettaa, kun oli jo niin vanha eikä sen jälkeen elämä ole oikein tuntunut miltään.

matson2 11.01.2019 klo 13.25
Tervehdys Karisto! Hyvin on tuttuja nuo tuntemukset. Sydäntapahtuma on kyllä niin iso asia, että se laittaa ihmisen shokkitilaan pitkäksi aikaa. Meidät on opetettu pienestä pitäen että vain työn kautta olemme hyväksyttyjä ja kun se loppuu itsestä riippumattomista syistä tulee huonommuuden tunne ja jopa häpeän tunteita.
Suositelisin sinulle ,että menet terveyskeskukseen ja tilaat ajan sydänhoitajalle tai jos sellaista ei ole niin kuitenkin sairaanhoitajan vastaanotolle ja kerrot nämä kaikki asiat joista tuossa kerrot hänelle ja haluat tuon seurannan käyntiin välittömästi. Se on vain sellainen seuranta joka pitää hoitua, ettei tule yllätyksiä. Samoin sen psykiatrin tai psykologin ajan täytyy järjestyä. Se hoitaja hoitaa ne asiat kunhan menet ja kerrot tarpeesi hänelle.Hyvä,että pidät itsesi liikkeellä se antaa hyvää mieltä ja kunto pysyy hyvänä!
15.1.2019 klo 18.00 On sydänchatti täällä tukinetissä. Siinä on myös hyvä foorumi käsitellä näitä sydänasioita ja mikä mieltä painaa. Siellä on tarkoitus, että ihmiset keskenään pohtivat näitä asioita ja antavat toisilleen vinkkejä ja vertaistukea. Siellä on mukana aina kaksi tukihenkilöä sydänliiton taholta ja usein myös joku asiantuntija. Suosittelen.
Hyvää jatkoa sinulle ja mukavia lenkkipolkuja!! :mflw

Tukinet / Suomen Mielenterveysseura, Maistraatinportti 4 A, 4. krs, 00240 HELSINKI