Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 20.1.2019 klo . Onnea Sebastian | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 21.1.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 21.1.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Tulossa:
ma 21.1.2019 klo 18.00
Teema: Harvinaissairaiden nuorten oma chat.
Norio-chat
Norio-chat harvinaissairaille nuorille.
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rahat riittämään

Rahat riittämään

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Rahat riittämään, viestejä 189 kpl, sivu 8 / 38
avuton3 12.01.2017 klo 21.10
En kauheesti tässä vielä kerennyt lukemaan muiden kirjoituksia vain jotain. Itse olen ollut kauan luottotiedottomana ja työttömänä. Tukea jolta voisi lainata ei ole joten yksin on pärjättävä. Sitten on vielä kaksi lasta josta varsinkin vanhempi sen ikäinen että tarvii kaikenlaista kun kaikilla muillakin mukamas on.
-Auto on välttämättömyys että voi mahdolliseen työpaikkaan reagoida nopeasti. Siinä kallein osuus on vakuutus mihin kannattaa jos luottotiedot mennä säästää noin 600€ ja sen jälkeen alkaa vasta autoa katsomaaan. Kun löytyy auto voi vakuutusyhtiöt kilpailuttaa ennen ostoa jos vain tietää auton rekisterinumeron niin saa aika tarkan tarjouksen.
Sitten voi tehdä kaupat. Toki käyttömaksu tulee ja se kantsii huomioida ettei nykyään enää mee automaattisesti useempaan osaan vaan sen saa ainoastaan soittamalla kolmeen osaan. onnistuu kuitenkin ilman luottotietojakin. Bensan ja dieselin ostamista kannattaa vertailla ja miettiä ne todelliset ajokilometrit koska eroa ei enää juuri ole.

-Asun 30m2 yksiössä mikä on ihan riittävä kun tarkkaan kalusteet sijoitellut jne. ja keksinyt kaikkea omaa pientä niin olen ihan tyytyväinen. En tarvitse kaksioo.

-Ruokalistan suunnitteluun käytän nettiä. Paikallisen k-marketin sivuja ja s-ryhmän foodie palvelua mistä saa samalla ostolistan mikä on ihan hyvä apu säästämiseen kaupassa.

-Kilpailutan kaikki palvelut sähköt ym. ja luen tarkkaan pienetkin präntit.

-Joka päivä ei jaksa syödä samaa ruokaa niin pakastan aina osan. Ei mee turhaan hukkaan ja pakastimessa säilyy aika pitkään.

-Harrastukset on pahin. itsellä ainakin musiikki ja kuntosali on ollut rahaa vieviä.. olen etsimällä löytänyt oikeasti halpoja soitinliikkeitä mistä käytettyjä ja huollettuja saa ja myös laadukkaita. Kuntosalia olen koittanut korvata netistä löytyvillä ohjeilla mitä voi tehdä kotona tai jopa luonnossa.

-Säästöön jää vähän kun luovuin oman pankin säästötilistä mistä oli liian helppo siirtää käyttötilille.. otin tilalle toisen pankin säästöjä varten vaikka aika pieniä summia voin kerralla säästää niin tarkastin kulut tarkkaan niin pahan päivän varalle on vähä jemmassa. Joskus jopa unohdan sen olemassaolon mikä on oikeastaan hyvä kunhan ei kokonaan unohda.

-Leipominen ja kotiruoka on parhaat säästövinkit.

tässä muutamia asioita itsestäni. Vieläkin talous kuralla vähän mutten luovuta.

satoshi 13.01.2017 klo 18.00
avuton3, nimimerkkisi on harhaanjohtava! Sulla on aivan loistavia pointteja ruokaan ja auton käyttöön. Ai vitsi kun pakastin oli hieno keksintö opiskeluaikana.

Vaikkei sulla olisikaan ylimääräistä rahaa kustantaa lastesi harrastuksia ym., niin mitä oot mieltä sellasesta järjestelystä, että yks-oikoon harrastuksista karsimisen sijaan, suunnittelisittekin yhdessä, miten jonkun jutun voisi kustantaa? Aktivoisi lasta siihen hommaan. Osaavat varmasti ynnä-, kerto- ja jakolaskua sen verran että selviitte budjetin laatimisesta.

Avaisin ehkä säästötilit myös lapsille, kunhan myös opetat lapsille koron korko niin selkeästi ja havainnollisesti, että osaavat itse selittää, miksi jotain pitää aina jättää. Vaikka säästölippaalla, kolikoilla ja ajalla.

Tosi hyvää asiaa sullakin jo säästötilistä! Voi olla hyvä ajatus tehdä normitiliä työläämmäksi sieltä ottaminen. Mulla ne on kyllä samassa pankissa, mutta kaikki tulee yhdelle tilille ja osa siirtyy automatiikalla säästöihin. Ainoastaan sille tulo-tilille on kortti ja siinäkin on tiukat nosto- ja maksurajoitukset.

Säästötili ei pääse unohtumaan kun saldon pitää budjetissa varoissa.

Lukossa 15.01.2017 klo 17.35
Lainaus:
satoshi kirjoitti 13.1.2017 18:0
avuton3, nimimerkkisi on harhaanjohtava! Sulla on aivan loistavia pointteja ruokaan ja auton käyttöön. Ai vitsi kun pakastin oli hieno keksintö opiskeluaikana.

Avuttoman viestiä lukiessa mietin just, että ei kyllä ole yhtään avuttoman ihmisen tekstiä vaan pikemminkin neuvokkaan.

Mun pitäisi nyt vähitellen saada omia talousasioitani parempaan kuntoon. En ole missään pulassa tai vastaavassa, mutta pienillä muutoksilla saisin parempaa ryhtiä taloustouhuihini. Ajattelin sellaisen tavoitteen ottaa tälle keväälle.

maanvaiva 20.01.2017 klo 09.01
Tämä on hyvä säästövinkki työssäkäyville. Kun ottaa uuden verokortin, ei otakaan heti kaikkia vähennyksiä, kuten matkavähennykset vaan ottaa ne sitten vasta vuoden lopussa tai seuraavana vuotena. Ottaa vähän isomman vero% ja sitten onkin säästössä ihan huomaamatta isompi summa. Jolla voi siis maksaa asuntolainaa kerralla enempi. Tai tehdä jonkun matkan tms.
satoshi 20.01.2017 klo 13.35
Lukossa, hieno päätös! Koskaan ei ole liian aikaista eikä myöhäistä ryhtyä hoitamaan omaa talouttaan. Mitä aiot tehdä? Millasia muutoksia voit tehdä? kuinka saat itsesi pysymään niissä? Millaiseen tulo- tai varakkuustavoitteeseen tähtäät? Miten ja kuinka tiheästi seuraat edistystä? Entä välitavoitteet?

Millä tavalla elämäsi muuttuu kun saavutat tavoitteesi?

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rahat riittämään

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa