Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Tääl on pimeää, viestejä 3144 kpl, sivu 623 / 629
maanvaiva 11.03.2019 klo 07.56
Kyllä nyt jäi vaivaamaan valelääkärinä esiintymiseni, koska mulla ei siis ole astmaa. Olen kuin norjalainen hiihtäjä ja vetelen astmalääkkeitä, että pystyn hiihtään.

Täältä löytyy faktatietoa
linkki
"Varottavia lääkkeitä

"Jotkut astmaatikot ovat yliherkkiä aspiriinille (asetyylisalisyylihappo) ja sen sukuisille särkylääkkeille (esim. Burana®). Silloin näiden lääkkeiden käyttöä on varottava. Kipulääkkeeksi voi useimmiten käyttää parasetamolia sisältäviä valmisteita. Sydän- ja verenpainelääkkeinä (ja silmänpaineen hoitoon) käytettävät beetasalpaajat voivat pahentaa astmaa."

Tuossakin sanotaan jotkut eli ei siis kaikki. Minulla on Seretide, Spiriva, Ventolide, Montelukast ja Histec ja voin syödä Buranaa.

Jardin Prive 11.03.2019 klo 09.13
Kyllä sinä olet ihan pätevä valelääkäri, Maanvaiva! ;-) Mulla menee sekä beetasalpaajaa että Buranaa reseptillä, eikä lääkäri puuttunut astmalääkettä kirjoittaessaan kumpaankaan. Mun astmalääkkeeni on Flixotide Diskus.

Varasin ajan hoitajalle, jotta pääsen varmistamaan astmalääkkeen ottamisen tekniikan.

Nukuin viime yön taas levottomasti ja katkonaisesti. Vaikka nukuin yhteensä vajaat 11 tuntia, mua väsyttää edelleen. Edellinen yö meni aivan toisin...

saloka 11.03.2019 klo 10.09
Anteeksi. :nyyh

Kirjoitin vain mitä lääkäri mulle on sanonut. Mun kohdalla ainakin toi yliherkkyys on vaikka en ole astmalääkkeitä ottanukaan.

Ei ollu tarkoitus sotkee asioita.

Jardin Prive 11.03.2019 klo 10.22
Hei, Saloka!!! :love2 Ei mitään hätää! Tiedän, että mun sukulaisella on astma ja hän ei voi käytää Buranaa... Olin siis itsekin tietoinen asiasta, vaikken sitä juuri nyt muistanut. Mutta hyvä kun asia selvisi... Pitää itse seurata omaa oloa...

Jardin Prive 12.03.2019 klo 04.04
Taas heräämisen suhteen vakiotilanne. Nousin aikaisin, ja enää väsyttää pikkuisen. En halua mennä enää sänkyyn. Ohjelmaa tälle päivälle on jonkin verran.

Aloin eilen ompelemaan yhtä pääsiäishahmoa... en kuitenkaan noitaa... ;-)

Kuntosalille olisi kiva mennä, mutta en pääse sinne mitenkään. Mulla olisi sinne laadittu harjoitusohjelma, mutta en pääse sitä hyödyntämään. Ainut keino olisi saada lääkärinlausunto siitä, että kuntosali kuuluu kuntoutukseeni ja vielä sen jälkeen saada KELA hyväksymään asia.

Nyt alkoi väsyttää enemmän. Pitäisikö sittenkin mennä vielä nukkumaan?! Pöh!

:zz

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 618 | 619 | 620 | 621 | 622 | 623 | 624 | 625 | 626 | 627 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Tääl on pimeää

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa