Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Tääl on pimeää, viestejä 3144 kpl, sivu 616 / 629
Jardin Prive 26.02.2019 klo 21.18
Hei, Jaanas! En muistakaan sinun maininneet kissastasi... Voi ihan hyvin olla, että olen unohtanut. Ja todennäköisesti olenkin unohtanut... Minkä rotuinen kissasi on? Entä ikä, ja onko se tyttö vai poika?

Mun ystäväni on kissa-ihminen, mutta hänellä on nyt enää yksi kissa. Tein hänelle kissakassin. Ilmeisesti se ei ole ehtinyt perille, kun ei ole kuulunut mitään. Tosin yhtä tosi selitys voi olla se, ettei postia ole jaettu tänään. Ehkä siis huomenna, toiselle puolelle Suomea...

Mulla on särkenyt päätä koko päivän. En tiedä, mikä sen tekee. :?

Kävin illalla tekemässä käsitöitä tunnin verran. Pitäisi ehkä tehdä vähän vielä, mutta luultavasti menen kuitenkin mielummin nukkumaan. Mussutan vielä pizzaa. Tein pienen piellillisen, täytteenä punasipulia ja fetaa... Yleensä laittaisin sekaan vielä mustia oliiveja, mutta nyt ne olivat kaapista loppu. Pohjan tein itse; se on niin nopeaa.

Mutta nyt on taas nukkumaan menon aika. Mun on ikävä miestä! Nähtiin tänään sen verran vähän aikaa.

Jardin Prive 27.02.2019 klo 08.40
Yö nukuttu ihan hyvin. Nyt valvon mielelläni...

Eilen illalla käsitöissä ahdisti niin kovasti, etten keksinyt muuta kuin ottaa tarvittavaa, koska mun oli selvittävä ihmisten joukossa. Harmitti, mutta en keksinyt parempaakaan. Muuten olen saanut vähennettyä lääkettä.

Viitenä iltana olen pystynyt ottamaan vain puolikkaan Opamoxin kokonaisen sijaan, enkä ole oireillut aamuisin. Tästä hetkestä en kyllä sitten tiedäkään. :( Ahdistaa. Otan luultavasti perus-rauhoittavien satsin, alkaen Levozinista. En uskaltaisi mennä nyt sairaalaan. Joutuisin pyytämään lääkkeet hoitajilta. En ehkä saisi niitä silloin, kun itse koen niitä tarvitsevani. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että itse tietäisin asian paremmin. Olisi vain mutu-oloa...

Muutosta on jo aikaa useampi kuukausi. Ja silti paikat on edelleen sekaisin. Olisi alettava järjestely ja siivoaminen. Kumpa saisin tehtyä pari tuntia käsitöitä päivässä ja saman verran järjestämistä. Etenisi kaikki! Mutta kun istun vain koneella. Ruutuaikaa pitäisi rajoittaa! :P

Kulkemiset terveydenhoitoon ahdistaa...

saloka 27.02.2019 klo 10.59
Joulukuun alusta tyttö muutti ja vielä on mullakin siivottavaa. Mun vaatteet on edelleen osaks vanhassa kaapissa. Muutenki tääl on sellast mitä tahon siivota, mut toi jaksaminen on hiukan sitä ja tätä.
Jardin Prive 28.02.2019 klo 06.00
Hei, Saloka! Mä sain sentään tiskattua eilen. Hieman aloitin siivoamista, mutta ei se kovin pitkälle edennyt. Pikkiriikkisen kuitenkin... Käsitöitä sain tehtyä jonkun tunnin. Ajattelin mennä jatkamaan kohta.

Päätä särkee taas. Olen jo ottanut särkylääkettä, mutta ilmeisesti pitää ottaa lisää. Mulla on varmaan viikon verran ollut päivittäin pää kipeänä. En tiedä, mikä sen tekee; onko hartiat/niska jumissa vai mikä? Kun pyörittelen olkapäitä, kipu oikeastaan vain pehenee.

Voisi perustaa Kela-ketjun. Kaikesta siitä, mitä ja miten Kela saa pelkäämään, odottamaan, ahdistumaan... Kela on varmaan tarpeen, mutta toisaalta tuntuu, että elämä olisi helpompaa ilman sitä! Olen odottanut yhtä liitettä hakemukseeni, jonka käsittelee Kela. Liitteen olen saanut, mutta en tiedä, kauanko asian käsittelyyn menee aikaa. Pari viikkoa siihen pitäisi Kelan sivujen mukaan mennä. Ja kun sitä on ilmeisesti kiirehditty, aika voi olla lyhyempikin... Stressaa. Pelkään siihen asti, kunnes päätös tulee. Pelkään avata kuoren tai, jos päätös tulee netin kautta, Kelan sivun. Mutta en kyllä tulisi taloudellisesti toimeen, ilman Kelan tukia! :( Onko han täällä muitakin, jotka kokevat Kelan ahdistavana tahona?!

Tein sämpylätaikinan jääkaappiin kohoamaan. Se on helppo ohje, jonka tuotoksesta en vielä tiedä. Ainakin ohjeen tekijä kehui sitä. Sämpylät paistetaan taikinan jääkaapissa kohottamisen jälkeen. Paiston voi suorittaa yön jäljiltä. Ja ohjeen mukaan sen voi paistaa, useankin vuorokauden kuluttua. Taikina on kohtuu löysää, joten se lusikoidaan pellille. Lisäsin taikinaani vielä desin jauhoja. Tuntui niin löysältä. Menen käymään labrassa aamusta. Paistan sämpylät aamupäivästä kotiin palattuani.

Tuon linkin takaa löytyy ohje sämpylöihin:

linkki

Ja nyt hiljaisten käsitöiden pariin; kello on lähempänä kuutta aamulla.

Jardin Prive 28.02.2019 klo 17.30
Olen tehnyt käsitöitä. Mies oli käymässä. Nyt on olo harmaa.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 611 | 612 | 613 | 614 | 615 | 616 | 617 | 618 | 619 | 620 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Tääl on pimeää

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa