Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 24.2.2019 klo . Onnea Matti, Matias | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.2.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.2.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat sukupuolen moninaisuudesta.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.2.2019 klo 19.00
Teema: Lapsitoive-vertaischat.
Simpukka-chat
Simpukka-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Tääl on pimeää, viestejä 3071 kpl, sivu 605 / 615
Jardin Prive 03.02.2019 klo 19.21
Lainaus:
jaanas kirjoitti 3.2.2019 9:40

Hei JP.
Täällä sataa taas lunta. Lumiaurat olivat jo aamulla töissä käydessäni ulkona. Millainen sää siellä on?
Oletko keksinyt minkä tähden sinulla on itsetuhoisia ajatuksia? Minulla ne johtuivat enimmäkseen itsesäälistä ja alemmuudentunnosta, kuin kuvittelin etteivät läheiseni
välittäneet minusta. Alettuani kuvitella että minulla on merkitystä elämässäni, näitä
itsetuhoisia ajatuksia ei enää ilmennyt. :bd
Hyvää sunnuntaita.

Hei, Jaanas ja Saloka! Täälläkin satoi. Ei taida sataa enää. Masentaa.

Olo on jotenkin yksinäinen. Onko tämä hylätyksi tulemisen tunnetta? Sitä ei ole ollut pitempään aikaan. Se on mulle vaarallinen kokemus. Silloin tulen tavallistakin itsetuhoisemmaksi. Alan miettiä kuolemaa enemmän.

Olisiko tämä jossain määrin samanlaista kuin sinulla, Jaanas...?

JP

Jardin Prive 04.02.2019 klo 22.30
Mun pitäisi alkaa mennä jo nukkumaan. Aamusta on kohtuu aikainen herätys. Mun on käytävä terveysasemalla. En vain osaa rauhoittua. Ehkä mun pitäisi ottaa tälle yölle unilääkekin. Ei oikeastaan vielä väsytä. Otin hetki siten iltalääkkeet. Ne alkavat väsyttää vajaassa puolessa tunnissa, oletan.

Pitäisi siivota täällä kotona. Ei innosta. Miten muut pystyvät siihen? :tah

Tuo siivoamisen ja tiskaamisen tekemättä jättäminen voi olla ihan puhtaasti mun yhden sairauden oire. Ettei vain jaksa. Yksi sukulainen on kommentoinut mun kotini siivosta useampaan kertaan aika loukkaavasti. Sanoin hänelle jossain vaiheessa, että se ei johdu välttämättä minun laiskuudestani, vaan sen taustalla voi olla muutakin. Pitänee puhua asiasta seuraavallakin kerralla, kun tapaamme.

---

Nyt alkaa väsyttää. En haluaisi nukkumaan. Pelottaa. Mulla ei ole huomennakaan vielä aikaa hoitajalle...

Jardin Prive 05.02.2019 klo 06.51
Onkohan mulla pyykättävää. On. Mutta kai kysymys pitäisi asettaa niin päin, että onko mulla puhdasta vaatetta niin paljon, että selviän ensi viikkooon...? Seitsemältä aukeaa pyykkitupa. Ehtisin hoitaa pyykit ennen kuin tarvitsee lähteä asioille.

Mulla on kuolemanajatuksia ja -toiveita. Sairastan "vain" masennusta ja epävakaata persoonallisuushäiriötä. Masennus on vaikeaa ja toistuvaa. Nyt ei ole pahin aika. Mutta en silti haluaisi elää.

Teen asioita, joista toisaalta tykkään, mutta kun tekemisen aika tulee, haluaisin välttää sen. Olen ehkä jopa innostunut etukäteen, mutta lopulta pelkään. En pidä itsestäni.

Sain hoitajalta paperin pakko-oireisuudesta. En ole sitä vielä lukenut. Voi olla, että tämä mun itsetuhoisuuteni muistuttaa pakko-oiretta. Haen apua, etten kuolisi, vaikka sitä toivon ja odotankin. Olen ristiriitainen.

Entäpä sitten itsemyötätunto...? :? En tunnista sitä. Vai voisiko sitä olla esimerkiksi se, että soitan päivystykseen, kun itsetuhoisuus alkaa yltyä. Myönnän itselleni helpotuksen olooni. Sallin sen, ettei mun tarvitse tehdä ja kokea kaikkea pahimman kautta. Että riitän ja kelpaan tällaisenakin. Että voin antaa toisen ihmisen rauhoittaa ja lohdutaa minua, kun en siihen itse paremmin pysty.

Nyt pitää lähteä pyykkituvalle. Totesin, ettei puhtaat vaatteet riitä.

soroppi 05.02.2019 klo 16.27
Lainaus:
Jardin Prive kirjoitti 5.2.2019 6:51

Entäpä sitten itsemyötätunto...? :? En tunnista sitä. Vai voisiko sitä olla esimerkiksi se, että soitan päivystykseen, kun itsetuhoisuus alkaa yltyä. Myönnän itselleni helpotuksen olooni. Sallin sen, ettei mun tarvitse tehdä ja kokea kaikkea pahimman kautta. Että riitän ja kelpaan tällaisenakin. Että voin antaa toisen ihmisen rauhoittaa ja lohdutaa minua, kun en siihen itse paremmin pysty.

Ehkä voisikin. Voimia!

Jardin Prive 06.02.2019 klo 19.13
Hei, Soroppi, ja kiitos!

Tänä aamuna en meinannut jaksaa nousta. Heräsin, valvoin hetken ja menin nukkumaan. Monta kertaa tuo sama kierros ennen kuin jaksoin jäädä valvomaan. Ja nyt jo haluaisin mennä taas nukkumaan. Odottelen miehen tulevan vielä Skypeen.
Moderaattori on muokannut tätä viestiä 07.02.2019 08.07

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 600 | 601 | 602 | 603 | 604 | 605 | 606 | 607 | 608 | 609 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Tääl on pimeää

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa