Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Tunne siitä, että voimat loppuvat

Tunne siitä, että voimat loppuvat

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Tunne siitä, että voimat loppuvat, viestejä 293 kpl, sivu 48 / 59
star-crossed 21.12.2018 klo 12.46
Tunnen itseni kauppatavaraksi. Heittopussiksi ilman mahdolllisuutta vaikuttaa omaan elämääni. Ongelmajätteeksi, jonka pois hoitamisesta maksetaan palkan päälle vielä bonuksia. Puhun TE-toimiston virkailijalle maksetusta jopa yli tuhannen euron bonuksesta, kun pitkäaikaistyötön työllistyy tai "työllistyy" - arvatkaa kumpi on todennäköisempi. Minulle työttömälle kannustin on edelleen joka palkaton työ, pilipalikurssi tai karenssi.

Tuntuu tosi pahalta. Ensin indeksijäädytys ja nyt sitten tämä. Että hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille meille työttömille!

star-crossed 02.01.2019 klo 15.05
Minulla on huono omatunto. On niin hillitön matkakuume, että ihan vakavissani mietin miten saisin järjestettyä elämäni siihen malliin, että reissaaminen olisi mahdollista. Ja juuri kun minun pitäisi miettiä kouluihin hakemista! Nyt sellaiset pitkää sitoutumista vaativat suunnitelmat vaan eivät nappaa niin yhtään.

Ja sitten vielä ihmettelen, kun elämä junnaa paikallaan.

Työ ja työttömyys ahdistaa. Työttömyyden aiheuttamaa ahdistusta ei tarvinne avata, töissä on taas pahoja tiedonkulun ongelmia, joista on tarkoitus keskustella jossain vaiheessa. Ja minun ahdistunut mieleni aina löytää ongelmien alkulähteeksi ja syyksi itseni, vaikka järjellä ajateltuna en tietenkään voi olla vastuussa ihan kaikesta paskasta mitä nyt sattuukin tapahtumaan.

Tätä taustaa vasten ei ole ihme, että päällä on pakorefleksinomainen matkakuume.

jaanas 02.01.2019 klo 16.17
Lainaus:
star-crossed kirjoitti 2.1.2019 15:5

Minulla on huono omatunto. On niin hillitön matkakuume, että ihan vakavissani mietin miten saisin järjestettyä elämäni siihen malliin, että reissaaminen olisi mahdollista. Ja juuri kun minun pitäisi miettiä kouluihin hakemista! Nyt sellaiset pitkää sitoutumista vaativat suunnitelmat vaan eivät nappaa niin yhtään.

Ja sitten vielä ihmettelen, kun elämä junnaa paikallaan.

Työ ja työttömyys ahdistaa. Työttömyyden aiheuttamaa ahdistusta ei tarvinne avata, töissä on taas pahoja tiedonkulun ongelmia, joista on tarkoitus keskustella jossain vaiheessa. Ja minun ahdistunut mieleni aina löytää ongelmien alkulähteeksi ja syyksi itseni, vaikka järjellä ajateltuna en tietenkään voi olla vastuussa ihan kaikesta paskasta mitä nyt sattuukin tapahtumaan.

Tätä taustaa vasten ei ole ihme, että päällä on pakorefleksinomainen matkakuume.

Olen sitä mieltä että matkusta niin kauan kuin se on mahdollista tehdä. Hyvää jatkoa sinulle ja hyviä matkoja. T. Jaanas.
star-crossed 03.01.2019 klo 17.31
Kiitos, Jaanas! :)

Minäkin ajattelen, että matkustaminen on henkiseen pääomaan satsaamista. Matkustaminen todellakin avartaa!

Ongelma vain on, että juuri nyt ei ole rahaa. Ja kun matkakuume on juuri nyt päällä, niin sitä toivoisi pystyvänsä tekemään jotakin konkreettista asian eteen, vaikka en juuri nyt reissuun pääsekään. Tein kuitenkin uudenvuodenlupauksen, että otan tavoitteeksi päästä jollekin matkalle tänä vuonna. Likviditeetin lisäksi hankaluuksia tuottaa työttömyys ja 0-tuntisopimustyö, joiden vuoksi kauaskantoisten suunnitelmien teko on vaikeata. Olisihan se kivaa pystyä päättämään, että lähden syyskuussa taas Lappiin, mutta minkäs teet.

Huomaan haaveilevani opiskelusuunnitelmien lykkäämisestä. Jos elämänkulku olisi täysin itseni päätettävissä, niin ottaisin ennemminkin työtä. Ja nimenomaan sellaista työtä, joka antaisi mahdollisuuden myös matkustamiseen. Ehkä opiskelisin jotain pienimuotoisesti siinä sivussa? Käytännön kokemukset työnhausta kuitenkin osoittavat, että tämä on aikamoista pilvilinnojen rakentelua.

Ahdistavaa, kun ei pysty vaikuttamaan omaan elämäänsä. :eip

Joie 05.01.2019 klo 09.34
Heippa, star-crossed! :) Olet varmaan ennenkin matkannut pienellä budjetilla. Jos sulla on vinkkejä siihen liittyen, otan mielelläni vastaan. Itse teen osa-aikaista työtä, eikä rahaa tietty ole turhan paljoa. Silti matkustan paljon. Säästään kaikesta mistä voin, ja sitten, kun rahaa on tarpeeksi, varaan seuraavan reissun.

Tässä on joitakin vinkkejä omasta kokemuksesta edulliseen matkailuun, jos Itämeren seutu kiinnostaa eikä tämä lounaissuomalainen näkövinkkeli ole liian kaukana omasta kotiseudustasi.

Laivamatka Turku-Tukholma yön yli pienessä ikkunattomassa hytissä ("piccolo") maksaa sesongin ulkopuolella noin 40e suunta. Lähtee varustamosta riippuen illalla puoli yhdeksän-yhdeksän maissa Turusta ja aamulla on Ruotsin aikaa kuudelta-puoli seitsemältä Tukholmassa. Kesäsesongin aikana hinta nousee 90 euroon suunta. Kun on aamulla aikaisin Tukholmassa, ehtii hyvin iltapäiväksi vähän kauemmaskin. Junaliput Ruotsissa on sitä halvempia mitä aikaisemmin ne ostaa. Esim. Malmöön junamatka kestää n.4,5h ja sen voi saada 20 eurolla, jos on ajoissa liikenteessä. Malmöstä Kööpenhaminaan menee Juutinrauman yli n. 35min ja Malmöstä Lundiin muistaakseni alle 30 minuuttia.

Göteborgiin menee Tukholmasta junalla kolmisen tuntia. Lautta Göteborgista Tanskan Frederikshaveniin maksaa kesäaikaan 17 euroa ja kestää 3,5h. Göteborgista menee myös laiva yön yli Saksan Kieliin, josta on sitten suht lyhyt matka esim. Lyypekkiin, Hampuriin ja Bremeniin. Eikä Berliinikään kauhean kaukana ole. Lähellä Tukholmaa Uppsala on myös kiva paikka käydä lyhyemmällä lomalla.

Halpalentoyhtiö Wizzair lentää Turusta Gdanskiin ja Liettuan Kaunasiin. Lentoja saa aika helposti hyvin edullisesti, jos pystyy joustamaan sekä lähtö- että paluuajasta. Liettuassa en oo koskaan käynyt, mutta arvelisin, että hintataso on siellä maltillinen ja lyhyiden välimatkojen päässä on kolme kiinnostavaa kaupunkia: Kaunas, Vilna ja Klaipeda rannikolla.

Muutenkin uskoisin, että Baltiassa voi matkailla suht halvalla. Etäisyydet on aika lyhyitä eikä siellä ole kallista. Riika oli tosi kiva. Tartossa haluaisin käydä. Käsittääkseni Helsingistä pääsee Tallinnaan aika halvalla ja nopeasti. Puolassa on myös halpaa. Keväällä Turusta alkaa halpalennot Krakovaan, ja se on tosi kaunis kaupunki, samoin Gdansk on kiva! :-)

Itse en pysty nukkumaan yhteismajoitustiloissa ja siksi matkat tuppaa kuitenkin aina menemään yli budjetin majoituskulujen tähden. :P Se on se huono puoli yksin matkustaessa. Vaikka monissa hotelleissa/ hostelleissa on yhden hengen huoneita, ne on aina kalliimpia kuin se, että jakaisi jonkun kanssa kahden hengen huoneen. En syö ravintoloissa paitsi niissä maissa, joissa se on halpaa. Sen sijaan ostan kaupasta jotain valmisruokaa. Mikro majapaikassa on tosi hyvä olemassa, mutta pelkän vedenkeittimenkin kanssa pärjää. :) Lusikka ja haarukka tietty aina muassa. :D

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Tunne siitä, että voimat loppuvat

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa