Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi , viestejä 1899 kpl, sivu 375 / 380
Kala4 14.03.2019 klo 02.06
Lainaus:
Purjevene kirjoitti 13.3.2019 16:51

Kala4, minuakaan ei auta liikunta yhtään, ei missään muodossa. Päinvastoin, se pahentaa yleensä oloa. Kuolemanhalu lisääntyy jo liikuntasuorituksen aikana.

Myös elämän hukkaan valuminen kuulostaa tutulta. Olen samanlaisessa tilassa usein.

Oletko sinä yksin, ilman ketään ystävää, vai onko sinulla niin huono olo, ettet pysty tapaamaan ketään, vaikka olisikin joku ystävä tai paikka minne joskus mennä?

Minulla on tänään jostain syystä parempi olo. Ehkä siksi, että kävin psykoterapiassa ja söin sen jälkeen järkevästi. Eikä ollut mitään aikataulutettua pakkosuorittamista sen jälkeen.

On epäselvää, kuinka paljon masennus johtuu tästä heittelehtimisestä ja paljonko se on jotain muuta. On masentavaa elää tällaisessa sisäisessä kaaoksessa.

Olen siis yksin ilman ketään ystävää, jos olisi edes 1 semmonen, niin tilanne olis eri.. ja kiva kuulla, että olosi oli parempi, toivottavasti myös jatkuu niin, ja on se masentavaa kyllä.. en tiedä mitä tehdä. :(
minäitse89 14.03.2019 klo 14.07
Ootko kala4 lueskellu tai tehny jotain mikä vaatii paljon keskittymistä? Mulla ainakin auttaa kun kärsimys on kovaa, niin keskityn esim. netti shakin pelaamiseen. Saan siten aikaa kulumaan ja sitten tuleekin taas ilta jolloin saa nukkua. Eihän tää elämä kai sitten sen kummempaa ole (kait). Ajan kanssa kamppailua...
minäitse89 14.03.2019 klo 15.35
Musta tuntuu etten elä enää montaa vuotta. En tarkoita Im:ää vaan ihan omaa fyysistä tilaani. En kunnioita kuolemaa millään lailla, se on kamala asia. Eikä siinä ole mitään hyvää. Mulla vaan sattuu olemaan näitä sairauksia...
Purjevene 14.03.2019 klo 21.25
Joonas83, onpa sullakin kauhean raskasta tämä elämä. Mistä olet yrittänyt tähän mennessä saada apua? Vaihtuvatko sinullakin olotilat sattumanvaraisesti niin, että kaikki riippuu siitä, miten pitkään epätoivoinen olo kestää?

Silloin ei ehdi tehdä itselleen mitään, jos se vaihtuu aika nopeasti sieltä pois. Mutta jos se huono tila alkaa kestää pidempiä ja pidempiä aikoja, se näyttää tosiaan juuri tuolta, ettei voi taata, mitä tapahtuu. Etenkin jos epätoivon tilat menevät tosi syviksi. Minulla niihin auttaa pieni määrä rauhoittavaa, mutta ongelmana on se, etten usein tajua olevani tuollaisessa tilassa, vaan luulen sen olevan koko totuus ja että on pakko kuolla.

Olen oppinut, että se tila ei ole "totta", vaan se ainoastaan tuntuu siltä. Silti tuntuu aidon epätoivoiselta ja kuolemanhaluiselta, kun on siinä tilassa. Silloin se tuntuu todelta, ihan niin kuin unessa ei yleensä tiedä näkevänsä unta, vaan se on ikään kuin totta.

Purjevene 14.03.2019 klo 21.35
minäitse89, mainitsit keskittymisen auttavan, esimerkiksi nettishakin pelaamisen. Minullakin aivotyötä vaativa keskittyminen auttaa. Se on hyvä keino, minulla ehkä paras kaikista, mutta sitä voi käyttää vain rajallisesti.

Tänään yritin löytää netistä jotain uutta reseptiä kalakeittoa varten. Kun hain niitä ja sain satoja ja jälleen satoja tuloksia ja yritin valita sopivaa ja mietin, mitä siihen tulee ja onko hankalaa tehdä ja onko liikaa erikoisia tai kalliita aineksia ja jääkö niitä sitten yli ja vertailin vaihtoehtoja, kuolemanhalu hävisi huomaamattani. Aivot kuormittuivat tarpeeksi. Tosin se kauhea tila sitten aina latautuu uudelleen hetken päästä. Eikä koko ajan voi olla suorittamassa.

Luultavasti samojen ongelmien takia olin aiemmin työnarkomaani. Työ oli vaativaa ja piti keskittyä koko päivä. Oli se antoisaakin, mutta tein sitä aivan liikaa, eikä elämässä ollut mitään muuta. Lopulta en enää jaksanut suorittaa sitä niin valtavia määriä. Lisäksi lapsen saaminen aiheutti pakkoloman. Ja tapahtui kaikenlaista muutakin kauheaa.

Tämä romahdutti tilanteen sietämättömäksi ja oireet moninkertaistuivat. Tavallaan en enää kyennyt juoksemaan karkuun niitä ongelmia.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 370 | 371 | 372 | 373 | 374 | 375 | 376 | 377 | 378 | 379 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa