Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi , viestejä 1899 kpl, sivu 372 / 380
Purjevene 08.03.2019 klo 19.35
Oletko harkinnut koskaan psykoterapiaa, minäitse89?

Jotkut ihmiset ovat herkempiä kuin toiset. Mutta herkkyydestä ei tarvitse kärsiä niin kauheasti välttämättä.

Kun tutustuu itseen ja omiin reaktioihin lähemmin ja joku (terapeutti) näkee sen, jonkin ajan kuluttua aiemmin pelottavilta tuntuneet asiat eivät ehkä olekaan enää niin pelottavia, eivätkä omat reaktiot tapahtumiin tai muiden ihmisten tekemisiin tunnu enää samalla tavalla ongelmallisilta. (En tiedä, mistä tämä tuli mieleen, mutta kirjoitan nyt kun sattui tulemaan.)

Olen huomannut, että olen aiemmin, ihan lapsesta asti, yrittänyt peitellä itseäni ja tunteitani ja reaktioitani, ja siksi esimerkiksi sosiaaliset tilanteet tuntuivat usein pelottavilta. Tai jopa kauhistuttavilta. Enää jäljellä on pelkkää harmitonta jännittämistä, joka ei häiritse. Aina ei ole sitäkään.

Tietenkin itse terapia on ollut vaikeaa, etenkin aluksi. Mutta nyt harmittaa, kun en jo nuorena tajunnut mennä. Miksi sinnittelin niin kauan niiden vaikeuksien kanssa ja käytin niin paljon energiaa näyttääkseni "normaalilta" ulospäin.

Tosin nämä toipumiset eivät ole yhtään auttaneet masennustilojen ja ylipositiivisten tilojen vaihteluun. En tiedä, miksei siihen tunnu auttavan mikään.

Tyttönen vaan 08.03.2019 klo 21.48
Mikä mua vaivaa, ku oon välillä yliaktiivinen ja intoo nii täynnä, että voisin tehä kaikkea päätöntä. Ja sit iskeekin sen jälkeen masennus..
minäitse89 09.03.2019 klo 06.05
Moi. Olen ollut psykoterapiassa. Kyllähän siitä vähän oli apua. Täytyy harkita...
minäitse89 09.03.2019 klo 19.53
En tiedä minkä takia tunnen olevani jo ikäloppu vaikka kohta täytän vasta 30 v. Tämä vuosi on ollut sellainen että jollakin tavalla henkisesti ja fyysisesti tullut vanhemmaksi...
Tyttönen vaan 09.03.2019 klo 21.40
September, joko pääsit kotiin?

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 367 | 368 | 369 | 370 | 371 | 372 | 373 | 374 | 375 | 376 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa