Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi , viestejä 1899 kpl, sivu 370 / 380
Kata_KTukihenkilö 06.03.2019 klo 12.21
Muistutus!

Mieli Maasta liveryhmä masentuneille on Tukinetissä tänään keskiviikkona 6.3. klo 18-20. Illan keskustelussa on aiheena: Masennus ja rahaongelmat.

Tervetuloa mukaan! :bd

Proserpina 06.03.2019 klo 12.40
Lainaus:
Rina kirjoitti 25.2.2019 17:15

Proserpina, kiitokset vastauksesta. Essitalopraamia on mulle kirjoitettu loppuelämäksi, olen kuitenkin pärjäillyt pitkiä jaksoja ilman sitä. Ainoastaan Mirtazapinia tarvitsen murun yöksi, että saan nukuttua. En oikein tykkäisi SSRI-lääkkeistä, kun niiden tiedetään aiheuttavan osteoporoosia, jota nyt muutenkin suvussani ilmenee. Enkä muista essitalopraamista kauheasti hyötyneeni muutenkaan. En jaksa nyt availla asioita sen kummemmin, olen voinut viime aikoihin asti suht hyvin, mutta nyt on vähän jaksaminen taas kortilla. Uskon kyllä, että lääkehoidolla voi aivoja buustata näkemään asiat hieman valoisammin. Oikean lääkkeen löytäminen voi vain olla kiven takana. Katselen nyt lähiajat, mihin suuntaan olosuhteet, mutta myös tunnetilat kääntyvät. Käyn vilkuilemassa jatkossa, jos vaikka toteatkin Lyrican auttaneen. Oikeastaan minun kannattaisi myös perehtyä paremmin kaikkiin vaihtoehtoihin noiden lääkkeiden (+ niiden sivuvaikutusten) osalta. Ei ne lääkäritkään juuri tiedä, mikä auttaa kehenkin, kunhan kokeilevat. Toivottavasti sinä saat Lyricasta apua.

Mullekin on aikoinaan kokeiltu essitalopraamia, en tosin muista itsekään oliko siitä sen kummempia hyötyvaikutuksia, tuskinpa oli? Hyvin henkilökohtaistahan tuo on kuinka lääkkeet vaikuttavat ja millä annoksella. On ihan totta, että koko homma on pitkälti arpapeliä. Lääkäritkään eivät ole kaikkitietäviä eikä sivuvaikutuksista voi olla varma etukäteen. Olenkin ehdottomasti sitä mieltä, että omasta hoidostaan kannattaa pysyä kartalla, jotta ymmärtää mitä lääkkeitä ja muita hoitomuotoja lääkärit ehdottelevat. Sivuvaikutukset ovat ihan todellinen ongelma ja joskus voivat olla hyvin vaikeitakin. Toivottavasti saat vointisi kohentumaan tavalla tai toisella, lääkkeillä tai ilman. :)

Lyricaa en uskaltanut ottaa enää toista kertaa, veti sen verran ihmeelliseksi olon. Näin vielä yölläkin nukkumaan mennessä jotain hämäriä kuvia päässäni mitä en normaalisti näe. Että taitaa jäädä tämä kokeilu tällä kertaa tähän. En viitsi kuitenkaan heittää pakkausta menemään, joten säästän sen pahimpia hetkiä varten, jos tulee vaikka vaativia menoja tai jotain pitempiä reissuja jolloin täytyy olla skarppina. Silloin siitä voisi olla enemmän hyötyä kuin haittaa. Oli muuten varmaan aivan liian paljon se 225 mg mikä oli kirjoitettu reseptiin aloitusannostukseksi. Jatkossa korkeintaan 75 mg ja katsoo sitten miten sujuu. :tah

Nukkumattomuus- ja syömättömyyskierteen olen onneksi saanut katkeamaan, eli asiat ovat siltä osin taas vähän paremmalla tolalla.

Rina 06.03.2019 klo 15.39
Proserpina, en ollut sitten viime kirjoittelun jälkeen katsastanut Tukinettiä, nyt kun avasin, olitkin tänään kirjoittanut, hupaisa sattuma siis. Olin tuossa jo surkeassa jamassa, sitten tein pari konkreettista muutosta, ja oloni koheni. En siis naukkailut lääkkeitä. Tiedän aika tarkkaan masennukseni/ahdistukseni syyt, tosin löytyy sitä geneettistä alttiuttakin.
Viime yön nukuin kuitenkin todella huonosti. Tässä ei oikeastaan voi tehdä kuin odottaa, että aika ratkaisee nykyiset hankalat asiat.
Minä jossakin vaiheessa kokeilin myös tuota Lyricaa. Aika pian se vaihdettiin toiseen. Sain yhdestä sun toisesta lääkkeestä ikäviä sivuvaikutuksia. Jälkeenpäin olen miettinyt, että koin oireet niin voimakkaasti juurikin itse masennuksen vuoksi. Oli tosi vaikeaa erottaa, mikä oire johtui itse lääkkeestä .
Katsellaan nyt, miten ämmän (,siis minun,) tällä kertaa käy. Vakava masennus on pysynyt poissa jo 9 vuotta. Keskivaikeiden jaksojen kanssa pärjäilen kyllä. En tosiaan halua syödä lääkkeitä vain "varmuuden vuoksi". Joskus vain on pakko. Jotain vikaa on päähän jäänyt, koska ilman Mirtazapinia en kykene nukkumaan. Yritin joskus vaihtaa melatoniiniin, mutta silloin varsinainen mielen surkeus iski. Oletko ilta virkku, Proserpina? Joskus olen miettinyt, että masennukselle on jotakin tekemistä sisäisen kellon kanssa. Esim. Toisten vuorokausirytmi ei ole niin valotahdisteista. Arvelen, että päiväntasaajan seudulla en masentuisi. Tosin elämä voisi olla muuten hankalaa.
minäitse89 06.03.2019 klo 16.14
Ei kannata musta välittää kun olen tällainen hylkiö. Aina mua on vaan hyljeksitty ja hakattu henkisesti. Sitten tuli vielä skitsofrenia jo valmiiksi vaikeaan elämään. Ja kymmenen vuotta olen taistellut ahdistuksen kanssa. Raatanut perse ruvella ja käynyt kouluja, enkä saa mistään koulusta kavereita ja ei mulla ole ikinä ollut tyttöystävää vaikka olen jo 29 v.

Sitten olin aikanaan psykoosissa ja näin Jumalan ja ristejä ja kun ajattelin että ne ovat totta niin kaikki tyrmäsivät tuon ajatuksen. Että kun kuolema tulee niin heidän mukaansa se on kaiken loppu.

Miksei se muka olisi voinut ollakkin totta se Jumala kokemus. Miten muka lääketiede voi täysin tyrmätä ne? Lääketiede yrittää viedä viimeisenkin toivon ihmiseltä.

Mulla oli silloin niin fantastinen olo kun näin niitä enkeleitä ja taivaan. Sitä oloa en ole saanut takaisin. Toisaalta aina on se vaara että alkaa itsetuhoiseksi kun luulee siten saavuttavansa taivaan. Se nimittäin ei onnistu tiedän sen.

En tiedä miten saisin sen Jumal-kokemuksen takaisin...

September 06.03.2019 klo 16.42
Kirjoitan tänne edelleen, koska ei ole muutakaan paikkaa.

Nyt se sitten päättyi, se hypomania siis. Hetken oli loputtomasti energiaa ja huippufiilis. Rahaa paloi ihan liikaa, mutta kun hypomaniassa/maniassa raha ei ole koskaan ongelma. Nyt kaduttaa.

Tänään heräsin raskaaseen oloon. Edes eilen syntynyt kummipoika ei tänään tuottanut iloa. Kaikki ärsyttää ja itkettää. Se, mikä eilen merkitsi, ei enää tunnu miltään tänään. Tästä se alamäki taas alkaa. Kuinka monta viikkoa tällä kertaa menee ennen kuin olen taas osastolla.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 365 | 366 | 367 | 368 | 369 | 370 | 371 | 372 | 373 | 374 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa