Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi , viestejä 1899 kpl, sivu 368 / 380
Proserpina 25.02.2019 klo 14.43
Lainaus:
Rina kirjoitti 24.2.2019 14:52

Proserpina, mikä lääke sulla otettiin käyttöön? Itse en haluaisi syödä SSRI lääkkeitä, eikä ne oikein aie minkaan tepsineet. Nyt on elämässä taas raskaita juttuja menossa, ja tuntuu, että tarvitsisi jotakin lääkitystä masennukseen. Tyhjä olo on niin tuttua, ja on alkanut myös ahdistamaan.

Mitä SSRI-lääkkeitä olet käyttänyt? Millaisia raskaita juttuja käyt läpi, vai haluatko ollenkaan kertoa? Mullekaan ei mikään SSRI tai SNRI-sopinut eivätkä trisyklisetkään. En siis käytä varsinaisia masennuslääkkeitä lainkaan tällä hetkellä. Tuo lääke josta puhuin on Lyrica. En oikein tiedä mitä ajatella siitä, on aika isoja hyviä ja huonojakin puolia. Vähän sellainen välttämätön pakko, vaikka en edes ole varma onko se välttämätön ja pakko.

Otin vasta ensimmäiset annokset eilen ja ai kamala mikä olo, en ymmärrä miksi vielä tänäänkin tuntuu pää ihan kumman raskaalta ja omituiselta kun eihän tuon eliminoituminen näin kauan kestä enkä ole aiemman hoidon aikana kokenut tällaista.
Epäilen voisiko olla, että sairauteni neurologinen luonne on nyt osana tässä, että pahentuminen vaikuttaa jotenkin lääkkeen sietokykyyn... Tai sitten ei sovi uuden nukahtamislääkkeen ja lihasrelaksantin kanssa yhteen. Tai sitten se on energiavaje ja valvominen.

Noh, kai tuota pitää vielä kokeilla, mutta tämän päivän skippaan välistä. Jos ei huomenna ala olo palautua entiselleen niin lentävät roskakoriin. :uhoh Harmi vaan kun on aika kallis lääke.

Mutta sun pitää tosiaan puhua hoitotahollesi, että tarvitset tehokkaamman lääkityksen. Onhan niitä kaikenlaisia tuskaisuuttakin lievittäviä lääkkeitä eikä pelkkiä selektiivisiä serotoniinin takaisinoton estäjiä, esim. venlafaksiini. duloksetiini, buspironi, mirtatsapiini jne. Olisiko niistä apua, kysypä lääkäriltäsi.

Rina 25.02.2019 klo 17.15
Proserpina, kiitokset vastauksesta. Essitalopraamia on mulle kirjoitettu loppuelämäksi, olen kuitenkin pärjäillyt pitkiä jaksoja ilman sitä. Ainoastaan Mirtazapinia tarvitsen murun yöksi, että saan nukuttua. En oikein tykkäisi SSRI-lääkkeistä, kun niiden tiedetään aiheuttavan osteoporoosia, jota nyt muutenkin suvussani ilmenee. Enkä muista essitalopraamista kauheasti hyötyneeni muutenkaan. En jaksa nyt availla asioita sen kummemmin, olen voinut viime aikoihin asti suht hyvin, mutta nyt on vähän jaksaminen taas kortilla. Uskon kyllä, että lääkehoidolla voi aivoja buustata näkemään asiat hieman valoisammin. Oikean lääkkeen löytäminen voi vain olla kiven takana. Katselen nyt lähiajat, mihin suuntaan olosuhteet, mutta myös tunnetilat kääntyvät. Käyn vilkuilemassa jatkossa, jos vaikka toteatkin Lyrican auttaneen. Oikeastaan minun kannattaisi myös perehtyä paremmin kaikkiin vaihtoehtoihin noiden lääkkeiden (+ niiden sivuvaikutusten) osalta. Ei ne lääkäritkään juuri tiedä, mikä auttaa kehenkin, kunhan kokeilevat. Toivottavasti sinä saat Lyricasta apua.
Gage 28.02.2019 klo 17.22
Älkää ikinä päästäkö itseänne siihen tilaan, että teette itsarin. Se on äitille maailman kauhein paikka...
September 01.03.2019 klo 17.30
Tänään piti olla vika päivä osastolla, mutta hypomania pääsi yllättämään, joten lääkäri ei kotiuttanut. Maanantaina takaisin. Myös masennuslääke lopetettiin.

Nyt on hauskaa, mutta tietäähän sen, miten tässä käy. Kohta tiputaan korkealta ja kovaa ja sit varmaan ollaan taas osastolla.

Tyttönen vaan 01.03.2019 klo 18.34
Mulle oli unohettu tilata apteekista injektiota, eli sen saaminen siirtyy parilla päivällä..

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 363 | 364 | 365 | 366 | 367 | 368 | 369 | 370 | 371 | 372 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa