Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 24.2.2019 klo . Onnea Matti, Matias | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.2.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.2.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat sukupuolen moninaisuudesta.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.2.2019 klo 19.00
Teema: Lapsitoive-vertaischat.
Simpukka-chat
Simpukka-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi , viestejä 1833 kpl, sivu 358 / 367
maanvaiva 04.02.2019 klo 16.05
Lainaus:
maanvaiva kirjoitti 4.2.2019 13:17

Pitääkö oikein ilmoittaa etten viitsi sun kirjoituksia enää seurata.

Minä en tässä viestissä ilmoita etten enää lue Septemberin viestejä vaikka se niin näyttääkin moden jäljiltä. Otan kantaa muiden ilmoituksiin mutta en tarpeeksi tyylikkäästi.
Purjevene 04.02.2019 klo 16.42
Psyykkiset sairaudet ovat vaikeita, kun ne eivät mene järjen mukaan eikä niiden oireissa ole mitään tolkkua yleensä. Tässä minun suunnattomassa ahdistuksessakaan ei ole yhtään mitään järkeä, mutta niin se vain vie koko ihmisen mukanaan aina, kun se tulee rajusti, ja kauhu valtaa koko mielen ja tuntuu aidolta.

Pystyin tänään hoitamaan pankkiasioita. Sain eteenpäin kahta eri asiaa, sekä verkkopankissa että puhelimessa. Olen helpottunut. Ne eivät ole vielä valmiita, mutta menivät eteenpäin. Tein pari tuntia niiden eteen ja ihmettelin, miten kuitenkin jaksoin.

En ole kyennyt tekemään niille mitään moneen viikkoon. Jostain syystä tänään kykenin.

Kun sain tehtyä nuo, huomasin, kuinka ahdistus on irronnut näistä asioista (hetkeksi) ja samalla muistakin. Esimerkiksi taloyhtiöön tulossa oleva remontti usein kummittelee valtavana ahdistuskökkönä mielessäni, mutta ahdistus tavallaan irtosi itsestään, kun sain eteenpäin muita asioita.

Viikonlopun ajan oli huono olo jostain syystä. Sunnuntai oli parempi ja selvisin jo ilman lääkkeitä, mutta tänä aamuna taas heti heräämisen jälkeen oli ihan mahdoton olo. Olin täynnä kauhua kaikista hoitamattomista asioista, joita tosiaan on nyt jo aika paljon.

Ihmettelin, miten paljon auttoi, kun sain edes jotain eteenpäin. Paljon kyllä vaikutti se, että sattui tulemaan positiivista viestiä sieltä toisesta päästä. Jos olisi tullut lisää vastoinkäymisiä, näin ei varmaan olisi käynyt.

Tiffany3 04.02.2019 klo 18.01
Jospa tuo pelailu ja huomiohakuisuus kuuluu sairauteen. Eihän sitä voi tietää sivulliset. Perheelle ja läheisille se on kyllä ihan kauheaa ja voimia heille.
Jardin Prive 04.02.2019 klo 21.32
Hei, September! Toivottavasti aloitat oman ketjun, jos koet, ettet voi/halua enää kirjoittaa tähän ketjuun... Olen seurannut vointiasi viesteissäsi, ja se, miten jaksat, tuntuu koskettavalta. En koe olevani utelias, vaikka vointisi kiinnostaa. Ehkä se on enemmän myötätuntoa. Koen itsenikin itsetuhoiseksi. En ahdistu viesteistäsi. Lukisin niitä mielelläni vielä jatkossakin... :love2

JP

Proserpina 05.02.2019 klo 15.53
Lainaus:
Jardin Prive kirjoitti 4.2.2019 21:32

Hei, September! Toivottavasti aloitat oman ketjun, jos koet, ettet voi/halua enää kirjoittaa tähän ketjuun... Olen seurannut vointiasi viesteissäsi, ja se, miten jaksat, tuntuu koskettavalta. En koe olevani utelias, vaikka vointisi kiinnostaa. Ehkä se on enemmän myötätuntoa. Koen itsenikin itsetuhoiseksi. En ahdistu viesteistäsi. Lukisin niitä mielelläni vielä jatkossakin... :love2

JP

Olen samaa mieltä. Itseäni ei ole ainakaan häirinnyt tähänastinen kirjoittelu. Mikäpä muu tarkoitus näillä ryhmillä on kuin vertaistuki? Jos ei halua lukea, niin eikö voi hypätä kirjotuksen yli mitä ei halua nähdä. Minusta kaikilla pitäisi olla oikeus kirjoittaa.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 353 | 354 | 355 | 356 | 357 | 358 | 359 | 360 | 361 | 362 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa