Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 20.1.2019 klo . Onnea Sebastian | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 21.1.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 21.1.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Tulossa:
ma 21.1.2019 klo 18.00
Teema: Harvinaissairaiden nuorten oma chat.
Norio-chat
Norio-chat harvinaissairaille nuorille.
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi , viestejä 1650 kpl, sivu 313 / 330
minäitse89 11.01.2019 klo 07.38
Huomenta!

Tuli aika lyhyet unet, mutta luulen että pärjään tän päivän niillä. Onneksi on ohjelmaa päivässä. Ihan hyvin nyt menee, ei nyt mitenkään täydellisesti, mutta kohtuullisen hyvin oon saanut elämän tasapainoon... :)

Mites muilla?

Purjevene 11.01.2019 klo 09.48
Lainaus:
Erilainennainen kirjoitti 10.1.2019 16:35

En osaa enää sanoa, kumpi tulee ensin, unettomuus vai masennus, ehkä ne kulkevat käsi kädessä. Huomaan, että jos mitään tarkoituksenmukaista tekemistä ei ole, niin masennus valtaa herkemmin. Toisaalta taas en kuitenkaan niinä päivinä jaksa edes keksiä ns.tarkoituksenmukaista tekemistä, parempi vain nukkua.Mutta aina sekään ei hyvä, kun omat pelot ja ahdistukset tulevat esiin painajaisina ja kun herää, olo on vieläkin kurjempi.
...

Juuri tuo tarkoituksenmukainen tekeminen olisi tärkeää! Minäkin olen huomannut, että jos on vähänkään voimia ylipäätään tehdä mitään, niin tarkoituksenmukainen tekeminen auttaisi. Jos töissä pystyy käymään yhtään, niin työnkin pitää olla tarkoituksenmukaista tai muuten se uuvuttaa vain lisää. Ja kotona ollessa pitäisi olla jotain tarkoitusta edes osalla niistä asioista, joita tekee. Kun tuntuu, että ihan turhaan koko ajan yritän saada Kelaan jotain ja juoksen lääkärissä ja tämä kaikki byrokratia on samantekevää, tai kotona on samantekevää, siivoaako vähän vai ei, kun kohta on taas likaista, niin masennus vaan lisääntyy.

Jokin verran byrokratiaa tai turhalta tuntuvaa uuvuttavaa puuhaa pystyy tekemään, mutta joukossa pitäisi olla jotain, millä on merkitystä itselle. Muuten vointi on huono. Masennus kuitenkin kadottaa myös merkityksellisyyden kaikesta. Toisaalta ainakin minulla ajoittain on pieniä hetkiä, jolloin jollain asialla on merkitystä. Sitten se taas häviää.

Purjevene 11.01.2019 klo 09.58
Mukava kuulla, että sinulla minäitse89 on vointi parempi nyt!

Minäkin nukuin enemmän viime yönä, noin seitsemän tuntia. Silti heräsin väsyneenä päänsärkyyn. Kokonaisuus kuitenkin parempi kuin edellisinä öinä.

Tänään ei ole mitään ohjelmaa. En tiedä mitä teen. On sellainen olo, että pitäisi hoitaa kaikkia kriisissä olevia asioita, joita en ole saanut hoidettua. Katsoin aamulla Tuntemattoman sotilaan loppuun, osa 2. Nauhoitin telkkarista. En tiedä, miksi katson nyt tuollaista.

Ongelma on se, etten pysty rauhoittumaan. Koko ajan sisälläni juoksen edelleen sitä työssäkäynnin oravanpyörää. Ulkoisesti en juokse töihin ja siellä ympäriinsä, mutta sisäisesti edelleen jokin minussa juoksee hengenhädässä.

Pitää miettiä, mistä saan ruokaa tänään. Kaapissa on kaikenlaista syötävää, mutta ei kunnollista lämmintä ruokaa. Lähdenkö jonnekin muualle syömään vai ostanko kaupasta vai yritänkö miettiä, jaksaisinko tehdä siitä, mitä kaapissa sattuu olemaan... Ehkä teen tonnikalakastiketta, kaapissa on tonnikalapurkkeja. Pastaa ja perunoitakin on. Ei tarvitse lähteä minnekään. Vai onko parempi lähteä jonnekin, en tiedä.

Mitä te muut teette silloin, kun ei ole äärimmäisen paha olo mutta ei ole mitään päiväohjelmaa?

September 11.01.2019 klo 11.22
Hyvää alkavaa viikonloppua!

Lääkäri soitti hetki sitten. Ei suostunut tekemään muutoksia lääkkeisiin, ei edes kirjoittanut sitä Opamoxia. Sanoi, ettei viitsi kaivaa syvempää kuoppaa lääkkeillä, jos käytän niitä kuitenkin väärin. Antoi kuitenkin luvan ottaa 25mg Ketipinoria jopa 150mg kerralla.
Lisäksi saan lähetteen sähköhoitoon. En tiedä, minkälainen jono sinne on tai kuinka monta kertaa saan sitä lisää, mutta olen tyytyväinen. Tapaan tämän lääkärin kahden viikon päästä kasvokkain, sitten varmaan tiedän enemmän. Silloin puhutaan myös mahdollisesta osastohoidosta, jos tilanne on huonontunut parissa viikossa.

Ehkä näillä uutisilla jaksaa taas vähän eteenpäin. Tänään ei ole niin huono olo, mutta en ole silti noussut sängystä. Pysyn yleensä aina sängyssä silloin, kun on parempi olo. En jaksa tehdä mitään suunnitelmia enkä ylipäätään tehdä mitään, vaikka olisi parempi päivä. Iltapäivällä nousen ruuanlaittoon ja yritän edes keittiötä siivota.

Lauantaille olen tehnyt suunnitelmia. Kyllä sitä aina silloin tällöin jaksaa yhden päivän tsempata ja vetää naamarin kasvoille. Varmaan tekee ihan hyvääkin lähteä kotoota, vaikka ei millään jaksaisi.

Illat ovat nyt viime aikoina ollut helpompia. Kun mies tulee töistä kotiin, niin alkaa helpottaa. Yleensä vaan nautin illat siitä, ettei ahdista ja katson Netflixistä suosikkisarjoja. Se, että voin vaan maata sängyssä ajattelematta olotilaani, tuntuu hyvältä.

minäitse89 11.01.2019 klo 12.03
Moi!

Kannattaa Purjevene käydä ulkona ja pakottaa itsensä keskittymään johonkin. Ja välillä tietenkin tekee asioita jotka eivät ole niin merkityksellisiä, mutta jotenkin täytyy saada ajatukset pois pahoista asioista.

Eli neuvoni olisi että ensin mietit jonkin (voi olla merkityksellinen asia tai ei) asian ja pakotat itsesi tekemään sitä, ja käytät kaiket voimat mitä sinussa on. Tämä ainakin toimii minulla. Parempi kun ei koko ajan mieti merkityksellisyyttä. Täytyy vaan pakottaa itsensä, ainakaan mulla ei muuta vaihtoehtoa ole.

Mukavaa päivää!

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | 315 | 316 | 317 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa