Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi , viestejä 1897 kpl, sivu 310 / 380
September 09.01.2019 klo 15.39
Tämä päivä on mennyt hyvin. Se on kylläkin pitkälti opiaattien ansiota. Otin panacodit (3kpl) ja menin takaisin sänkyyn heti, kun lapset olivat lähteneen kouluun. Torkuin ja nautin hyvästä olosta kahteen asti. Sen jälkeen olen saanut jotain aikaiseksikin. Alkuillasta pitää vielä kuskata tyttöä voimisteluun ja käydä sillä välin pojan kanssa ostoksilla. Ainakin lupasin miehelle yrittää jaksaa.

Huomenna on aika hoitajalle. Täytyy kysyä, jos lääkärille olisi vaikka joku peruutusaika vapaana, ettei tarttis kahta viikkoa vielä odottaa. Se on ihan liian pitkä aika tässä tilanteessa.
Aion pyytää lähetettä sähköhoitoon. Sain sitä kyllä jo 10 kertaa, mutta ehkä sitä voisi jatkaa ylläpitohoitona vaikka kerta viikkoon tai sitten toinen 10 sarja. Hyödyin merkittävästi sitä, mutta se loppui liian aikaisin. Sen lisäksi haluan muutoksia lääkitykseen.

Purjevene 09.01.2019 klo 18.18
Minulla ahdistukseen liittyvä pahin kipu on selässä, selkärangan molemmin puolin lapaluiden kohdalla. Kipu tuntuu kuin veistä kierrettäisiin selässä. Pahin kipu kestää ehkä 10 minuutista puoleen tuntiin, mutta on aina lopulta mennyt ohi. Vuosia sitten fysioterapeutti osasi sanoa, että se on tiettyjen selkälihasten kramppi, jota kutsutaan fasettilukoksi. Kuulemma selkänikamien vieressä on ihan pieniä lihaksia, jotka voivat krampata tällä tavalla. Minulla se tulee ahdistuksesta. Silloin mikään asento ei yleensä auta. Hän neuvoi pari yksinkertaista liikettä, joita voin silloin yrittää tehdä. Ne auttavat silloin tällöin, mutta eivät aina. Olen miettinyt, että ehkä silloin, kun mikään ei auta, psyykkistä latausta ehkä muuntuu mielestä lihaksiin lisää koko ajan jollain tavalla, eikä siksi mistään liikkeistä ole hyötyä. Vasta ahdistuksen hellittäminen auttaisi.

En ole ottanut tähän kipuun mitään lääkettä, koska tämä on kuitenkin pieni ongelma verrattuna moneen muuhun oireeseen. Tämä tuntuu pelkkänä kipuna, vaikka se onkin tosi voimakas. Samaan aikaan minulla ei ole muunlaista ahdistusta eikä kuolemanhalua eikä mitään sellaista. Pelkkä kipuoire ilman psyykkisiä on minulle helpompi, etenkin kun tämä menee aina alle tunnissa ohi. Eikä sitä tule kovin usein. Jos tulisi jatkuvasti, tilanne olisi ihan toinen.

Purjevene 09.01.2019 klo 18.23
Minulla unettomuus tuntuu pahenevan koko ajan. Herään nyt jatkuvasti 4-5 tunnin jälkeen, enkä saa enää nukahdettua. Tai sitten nukahdan puoleksi tunniksi ennen kellonsoittoa. Pitää tehdä aamutoimet ja lapselle aamiainen ja saada hänet kouluun.

Päivälläkään ei nukuta, sisällä tärisee.

Yleensä kun unettomuus pahenee, sen jälkeen lisääntyy masennus. Nämä vuorottelevat. Unettomuusvaihe ennakoi masennusvaihetta. Onko teillä muilla tällaista?

Purjevene 10.01.2019 klo 07.01
Huomenta! Tuli taas vain 4 tunnin yöuni ja siihenkin lääkettä tarvitsin. Unettomuus tuntuu vain pahenevan nyt... Huoh. Taas pitäisi jaksaa tämä päivä ja vaikeita asioita, jotka on pakko hoitaa. Niitä riittää loputtomiin koko ajan. Ahdistaa. Haluaisin vain käpertyä sohvalle peiton alle ja jäädä siihen koko päiväksi. Tosin silloinkin vähän ajan päästä ahdistus pahenisi.

Nyt olen valvonut jo niin paljon, että ajatus alkaa hämärtää pelkästään sen takia ja on niin huono olo että sattuu. Oletteko te muut käyttäneet mitään lääkkeettömiä keinoja, jotka olisivat oikeasti auttaneet unettomuuteen edes vähän? Minulla on sellainen sisäinen tärinä ja kauhu. Välillä olen vain hereillä enkä nuku, mutten tunne mitään ahdistuksen merkkejä.

Nukkanen 10.01.2019 klo 07.56
Moi kaikki :)
Olen uusi täällä ja tässä vähän omasta unettomuudesta ja tilanteesta, jos tilanteen avaaminen auttaisi myös itseäni.

Mulla työuupumus johti masennukseen ja paniikkikohtauksiin. Se alkoi unettomuudesta, joka jatkuikin tosi pitkään. Työ pyöri päässä 02-05 ja väsyneenä yritin tsempata joka päivä töissä. Laitoin hymynaamarin päähän ja vedin henkeä työpaikan ovella. Menin ylikierroksille.

Muutamia kertoja mietin, että onkohan mulla nyt kaikki ok, kun tuntuu niin puristavalta. Vapisin, päähän sattui, vatsaa väänsi. Henkisesti ja fyysisesti olin jo rikki, mutta ajattelin että kyl tää tästä. Olin hölmö ja ajattelin että kaiken voi korjata. Lepään sitten lomalla. Vähän joogailua, lenkkeilyä ja koitin nielaista kaiken pahan olon. Kunnes lopulta öisin sydän muljahteli, rintaa puristi ja aloin värisemään kuin haavanlehti.

Eräänä päivänä olin töissä tietokoneella, kävin autopilotilla, en mennyt edes tauoille. Ja sitten itku tulvi, en pystynyt tekemään enää mitään. Olin tyhjä kuori, jolla oli vain syyttävät ajatukset itseään kohtaan. Kärsin kovasta ahdistuksesta ja tällöin halusin satuttaa itseäni. Kun en osannut käsitellä asioita muutenkaan.

Ensin en uskaltanut jäädä pois töistä. Mitä muut ajattelee. Mutta työterveys pakotti ja kirkasti muutenkin ajatusta: mikä tässä nyt on tärkeintä.

Oon vieläkin ihan kierroksilla fyysisesti, henkisesti taas ihan lytyssä. On vaikea olla ja vaikea olla satuttamatta itseään. En tiedä mitä tästä eteenpäin, tai tiedän kuitenkin: mun täytyy tehdä kaikkeni, että tuun kuntoon. Töistä en tiedä, voinko palata...

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 305 | 306 | 307 | 308 | 309 | 310 | 311 | 312 | 313 | 314 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa