Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rahat riittämään

Rahat riittämään

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Rahat riittämään, viestejä 194 kpl, sivu 2 / 39
satoshi 25.11.2016 klo 20.49
Meidän perheessä on jokunen vuosi sitten luovuttu (tavara)lahjoista. Minun lahjani äidille on aina ollut täysi osallistuminen joulun järjestämiseen. Minulta onnistuu laatikot ja rosollit ja graavaus ja kinkut ja jälkiruoat ja puurot ja saaristolaislimppu. Joulun jälkeen kuusi pilkotaan polttopuuksi. Autot vie rahaa ja ovat joskus välttämättömyys. Ehkä kuitenkin vakuutuksissa voi jostain kohtaa kilpailuttaa, ajeluja järkevöittää ja opetella taloudellista ajotapaa? Tallittomalle lohkolämmitin ja keulapahvi ovat myös hyviä keksintöjä näin talvella. Vähentää polttoaineen kulutusta.

Tarjouksia metsästäessä kannattaa pysähtyä kysymään, oliko tarve todellinen? Onko jotain vermettä ensin tarvittu viikko ja etsitty sitten budjettiin sopivaa tarjousta, vai syntyikö kuvitteellinen tarve tarjouskupongin näkemisestä? Either way, kannattaa kuitenkin pakottautua nukkumaan yksi yö ennen kaupoille säntäämistä.

Kun lapsella on nyt sitten se mopo, niin varmasti alkaa kysyä bensarahaa. Nyt on hyvä aika opettaa lapselle taito, josta tulee olemaan hyötyä jatkossa. Neuvo häntä hankkimaan ensimmäiseksi bensakanisteri. Opeta hänet sitten hankkimaan ainakin osa bensarahoista itse.

Laskut kannattaa budjetoida valmiiksi, vaikka niitä ei tulisikaan luukusta joka kuukausi. Itse olen huomannut helpommaksi säästää joka kuukausi 13 euroa sähkölaskua varten kuin repiä tyhjästä 40euroa kolmen kk välein.

Mailis 26.11.2016 klo 08.34
Kiinnostavia puheenvuoroja täällä. Itse ajattelen että on hyvä tietyllä tavalla tyytyä siihen mitä on. Että olisi sitä tyytyväisyyttä elämässä. Tämä toimii itselläni.

Toisaalta samalla kannattaa pyrkiä eteenpäin. Parempaan. Mitä se kelläkin on.

Yhtä kaikki tuntuu välillä että on mielenkiintoista suunnitella rahankäyttöä ja säästämistä. Välillä tuntuu että ei ole ihan niin monimutkaista kuin ihmissuhteet...

Liiza2 26.11.2016 klo 09.09
Kun yhä vain pienenevät lapsilisätkin loppuu ja nuorilla menot vain kasvaa ja tulee yllättäviä muita menoja elämässä, niin palkka ei riitä alkuunkaan. Näillä palkoilla ei voi rikastua. Jos on esim metsää, josta voi myydä puita, niin se on pelastus. Siitäkinhän on varoiteltu, että jos on odotettavissa perintöä, niin olisi hyvä olla säästöjä.. monimutkaista. Toivotaan kaikille tervettä, onnellista ja pitkää elämää.

Mitään pikavippejä en koskaan ole ottanut enkä pelannut lottoa tai rahapelejä liikaa. Isohko laina on kyllä, mutta se lienee aika monella talon ostaneella. Meneehän vuokraankin sama määrä rahaa kuin meillä talon lyhennykseen kuukaudessa.

Axuli83 26.11.2016 klo 21.58
Mun siskolla on 2 pientä poikaa 1 v ja 4 v ja kävin kirpparilla ostamassa kummallekin 2kpl joululahjoja. Olivat melkein tuliteriä ja yhteensä mennyt rahaa 5 e :) :)! Hankin myös sellaiset lahjat että esim.kun toi pienempi tunkee vielä kaikkea suuhunsa niin on helppo pestä pinnat ennen pakettiin kääräsyä. Vedin desinfiointi aineella muovipinnat ja sen jälkeen pesin pinnat kuumalla vedellä(ettei tota desiä mene verenkiertoon vaikka kuivuukin).

Lisäksi ajattelin tehdä parhaalle ystävälle kotitekoisia kuorintajuttuja :). Vanhemmille luettavaa kirpparilta. Lisäksi kaikille hiukan karkkiakin. Ei se joulu ilman suklaata tule;D. Harvoin mulla menee hirveästi rahaa lahjoihin. Annan vain niille joita todella rakastan ja jotka tärkeitä olleet mulle aina :love1. Kortit lähetän aina ja niitä on myös ihana saada :). Pyrin myös osallistumaan lahja lapselle keräykseen. Oon aina tykännyt auttaa muita. Tietenkin omien mahdollisuuksien mukaan.

Osallistun myös jouluruokien ostoon. Vanhemmat pienituloisia ja vaikka joka kerta sanovat ettei mitään puhettakaan että osallistuisin ruokamenoihin niin osallistun kuitenkin :). Itsellä on vielä vaikea laktoosi-intoleranssi niin menee siihenkin aika kivasti rahaa:/.

Ruokien teko itse säästää rahaa, vaikka oon aina vihannut ruuanlaittoa yli kaiken;). Ja ettei aina tarvi olla hankkimassa heti kaikkea uutta. Esim.uuden kännykän voi hankkia sitten kun edellinen pimahtaa;D. Ja mulla on ehdoton periaate etten maksa kännykästä kun max.80 e. Yritän tietenkin selvitä mahdollisimman vähällä :). Mutta eri ihmisille on eri asiat tärkeitä ja jokainen voi yrittää säästää siitä mikä ei omasta mielestä ole niin tärkeätä.

Ymmärrän myös sen oman helvetin takaa että jos on pienituloinen niin aina ei vain ole mistä säästää vaikka tekisi mitenkä kaikki oikein.

Kaikille voimia jaksamisen kanssa :flw!

ruusak 29.11.2016 klo 09.20
Minullakin menee paljon rahaa ruokaan, vaikka asunkin yksin. Tämä on osin oma valinta, koska haluan syödä luomu-ruokaa ja se on paljon kalliimpaa. Olenkin nyt miettinyt pitääkö minun tinkiä tässä luomu-asiassa ja ostaa aina se halvin vaihtoehto. Tiedän, että kaikki eivät voi edes haaveilla ostavansa luomua, joten tämä minun pohdintani on tietysti vähäpätöinen ongelma.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rahat riittämään

Erosta Elossa – erokeskustelua miehille

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa