Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Normaalia elämää sydänsairaudesta riippumatta

Normaalia elämää sydänsairaudesta riippumatta

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Normaalia elämää sydänsairaudesta riippumatta, viestejä 113 kpl, sivu 11 / 23
maanvaiva 01.06.2018 klo 09.07
Ei olekaan vaikia kirjottaa, paskaa jauhan aikani kuluksi.
Mummoni aina sanoi kuppikunnaksi kyläläisiä jotka kokoontuivat postilaatikkoriville muka hakemaan postia ja samalla juorusivat kaikki asiat. Kun mummo tuli paikalle, lopettivat puhumisen. Koska mummo sodan aikana oli mennyt naimisiin ryssän kanssa, ei häntä huolittu postilaatikkorivikuppikuntaan.

Mulla ei myöskään kunto nouse kovin hyvin joulukuun leikkauksen jälkeen. Yritän tehdä niitä intervalleja mutta, kun juoksen mäen päälle, veinaan pyörtyä. Ei satu sydämeen eikä muutenkaan tunnu pahalta, ainoastaan pyöryttää. Mäen päällä ei oikein tajua missä maailmassa on.
Ei mullakaan kiire ole mihinkään mutta aina kehutaan kuinka hyvin intervallit nostavat kuntoa.
Ja nyt on flunssa. Ja v--- aa niin s......tan paljon ettei ole muuta kuin kirosanoja sanottavaksi. Menee varmaan viikko etten juuri pysty mitään harjoitteleen. On anbiooti- ja kortisoonikuurit.

Lämmintä on nyt kolme astetta. Ja kiitos, kun laitat kaikki hymiöt loppuun. Saathan niitä käyttää keskelläkin, jos haluat.
Jos tämä tukinet joskus muuttuu, toivosin, että omista asetuksista voisi poistaa hymiöiden näkemisen. He jotka eivät niitä ymmärrä.

matson2 01.06.2018 klo 10.24
Kiitos maanvaiva. Olipas hieno määritelmä kuppikunnalle. Tuo asetus noihin hymiöihin olis varmaan paikallaan ja kai tehtävissäkin, se kai on ohjelmointikysymys. Pannaan pyyntö eteenpäin. Olisko mahdollista sinun tehdä nuo intervallit vähän rauhallisemmin. Ei niitä tarvitse tehdä ihan täysillä tehoilla. Ja kunnon nousukin tapahtuu paremmin, kun ei olla koko ajan happivajauksessa. Tee niitä sillä tavalla, että on koko ajan hyvä olotila. Noin 110 sykkeellä. Tarkoittaa sitä, että vielä voisi hyvin puhua samalla kun juoksee. Tsemppiä flunssasta toipumiseen. S e on sellainen tauti, että lääkityksellä menee 14 vuorokautta ja ilman lääkkeitä noin kaksi viikkoa. Eli hyvässä toivossa voi elää. Mutta muista, että et tee sinä aikana niitä intervalleja. Nyt pysyt sängyssä ja podet sen rauhassa!

Hei Syke! Tuo Takosubo- on sellainen, josta minäkin kärsin 20 vuotta 1975-1995 väsenä aikana. Silloin sitä sanottiin stressisydämeksi. Se poistui vasta, kun tehtiin tähystys ja sain itse nähdä ettei siellä ole mitään tukoksia. Minulla se johtui erittäin kovasta stressistä. Vaimo oli "raivotautinen", lapsien sairaus ja hirveä työtahti. Jostain syystä opin toimimaan seuraavasti: Kun tilanne tuli päälle komensin itseäni, nyt rentoudut täysin joka lihaksen osalta. Se kai oli itsesukkestiota, mutta toimi tilanne laukesi, mutta usein mentiin pillit päällä keskussairaalaan. Siellä ei sitten löydetty enää mitään, kaikki oli normaalia, siellä oli usien myös muita samanlaisia potilaita. Lääkärit oli ihmeissään. Näin jälkeenpäin tajuan, että kun sairaalaan pääsi olin turvassa, ei ollut ulkoisia uhkia ympärillä. Henkinen stressi tuntuu olevaan se joka sitä aiheuttaa ainakin minulla vieläkin toisinaan, mutta se ei enää häiritse elämääni.
Kardiologi selitti silloin,. että sepelvaltimoiden ympärillä on tahdosta riippumattomat lihakset, jotka sitte stressitilanteessa oppivat kramppaamaan ja verenkierto sydämessä estyy samoin kuin infarktissa. Jos ne lihakset ei päästä irti niin kuolema seuraa.
Tuo lämpö on kyllä aika hankala sydänpotilaalle, mutta ei siihen oikein ole muuta konstia kuin ikkunat auki ympäri taloa, että saa läpivetoa. Ei oikein voi jääkaappiinkaan peruuttaa istumaan!!

Tammyka 01.06.2018 klo 12.36
Eiköhän sitä voi jo kuppikunnaksi määritellä,jos useampi kuin yksi ihminen joko kirjoittaa tänne johonkin ketjuun tai tapaa postilaatikolla.Kyllä useimmilla ihmisillä on tarve vaihtaa ajatuksia toisen kanssa. Se voi olla tyhjänpäiväistä juoruilua tai asiallisempaa keskustelua riippuen ihmisistä. Jos ei ole aivan erakoksi heittäytynyt on jossakin kuppikunnassa,vaikka ei sitä myöntäisi edes itselleen.
maanvaiva 01.06.2018 klo 13.44
Minusta se ei ole kuppikuntaketju jos siihen uskaltaa kaikki uudetkin käydä kirjoittamassa jonkun viestin ja siihen vastataan.
Eikö kukaan muu kaipaa sellaisia nopeaita ketjuja joissa kysytään neuvoja tai kerrotaan oma tarinansa ja sitten ketju kuolee itsestään pois eikä siitä tule kuppikuntaa?
Esim. mainitsen Paliskuntain yhdistyksen johon kuulun, koskaan en ole mitenkään muuten sinne yhteyksissä kuin kysymällä neuvoa. Mutta kaikilla täällä ei ole poroja.

Matson, mulle tuo taju kankaalle juokseminen on vähän kuin huumetta. Saan siitä isomman nautinnon kuin mitä saan etanavauhdilla kävelemisestä. En kai sydäntäni rasita liikaa tms. En viitsi keltään kysyä.
Hei Syke. Enkä muuta osaa sitten sanoakaan.

matson2 01.06.2018 klo 21.25
Tuttua puuhaa minullekin tuo yltiöpäinen itsensä rasittaminen -70 ja -80 luvuilla,kun oli älytön stressi en saanut sitä purettua millään muulla, kuin vetämällä itseni aivan piippuun. Saihan siinä todella kovat endorfiini nautinnot, mutta se johti sitten hirveään astmaan ja sydänoireisiin, ym, ym. Koska eihän se poistanut sitä stressiä.
Mitä muuta sinulla on sydämessäsi todettu, kuin se läpän vaihto. Oletko lääkäriltäsi saanut mitään ohjetta miten paljon voit sitä turvallisesti rasittaa. Ylleensä ohje on, että liikkua saa niinpaljon kuin kivulta sietää. Mutta sekin on vähän venyuvä käsite, jos on korkea kipukynnys niinkuin minulla, on suuri vaara että rasitus menee yli.
No mulla "onneksi" jo iänkin puolesta kroppa jo muutenkin rajoittaa yltipäisyyttä. Tulee lihaksistokin niin kipeäksi, että kaikki on järjellä ajateltava. Ja tuo työnarkomania on tehnyt tehtävänsä, ettei paikat tahdo enää kestää!
Huomenna taas takaisin mökille. Siellä pitäis kaataa muutamia puita, mutta vaimo on tilannut apuvoimia, ettei "Herman" pääse oikein huhtomaan moottorisahan kanssa!! Joskus tuntuu, että se haluais panna mun kettingillä sängynjalkaan kiinni. Kun sydänpotilaan ei kuulemma saisi tehdä raskaita hommia. No mä aina vähän karkaan pihamarkiille ryskätöihin. :D :jep :bd :mflw

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Normaalia elämää sydänsairaudesta riippumatta

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa