Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 21.9.2018 klo . Onnea Mervi | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 24.9.2018 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 24.9.2018 klo 19.00
Teema: IBD-nuorten välistä keskustelua asiasta ja sen vierestä.
IBD-Ninja chat nuorille.
IBD-Ninja chat nuorille.
Tulossa:
ma 24.9.2018 klo 20.00
Croco-chat IBD:tä sairastaville 18-30-vuotiaille.
Croco-chat IBD:tä sairastaville 18-30-vuotiaille.
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Turhaan mustasukkainen vaimo

Turhaan mustasukkainen vaimo

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Parisuhde, koti ja perhe > Turhaan mustasukkainen vaimo, viestejä 8 kpl, sivu 2 / 2
Miisa_70 06.07.2018 klo 16.36
Some, tuo aikamme kirous...
Olen uusi täällä, palstaa lukenut puolen vuoden ajan. Useakin nimimerkki tullut tutuksi siis ja tarinat niiden takana. Moni liippaa niin läheltä omaani, tämä sivuuttaen lopullista matto jalkojen alta kokemusta.
FB ja somekäytöstä on monenlaista - se on jokaisen varsinkin parisuhteessa elävän omalla vastuulla miten asiat siellä hanskaa. Se on varmaa että tänäpäivänä lipsuminen, vaikka tahattomasti on helppoa, mitenköhän monta riitaa ja mustasukkaisuusdraamaa on suhteissa käyty näiden kanavien vuoksi..puhumattakaan ajasta jota somessa ja netissä käytetään.
Mieheni oli myös valmis luopumaan FB:sta, itse pyysin ettei niin tekisi - riittää että yksi kontakti poistuu ja näin kävi. Tuollaiset totaaliratkaisut on mielestäni turhia, ne voi aiheuttaa jälkeenpäin katkeruutta ja ikäviä fiiliksiä toista kohtaan. Ja niinhän se on että arvostus ja luottamus pitäisi olla kaiken perusta.
Mustasukkaisuus, siis turha, aiheeton ja jopa sairaalloinen tuhoaa suhteen ja sairastuttaa varmasti omalla tavallaan molemmat osapuolet. Jos syynä on oma riittämättömyyden tunne, mistä se johtuu..tai heikko itsetunto ylipäätään. Jos puolisona koet että näin on etkä itse voi asioihin vaikuttaa etkä ole myöskään aiheuttanut omalla toiminnallasi näitä tuntemuksia - tilanne on varmasti ahdistava. Naistahan ei voi ikinä huomioida tai kehua liikaa, mutta aitous tässäkin pitää paistaa :P ja jos toiselle ei edes kuu taivaalta riitä, se on jo henkistä väkivaltaa ja manipulointia.
Kovasti tsemppiä sinulle.
Itse jatkan eheytymistä koska nyt vasta tunnen olevani valmis sen aloittamaan - ikäänkuin objektiivisesti näkemään asioita alkushokin ja pahimman vihan jälkeen. Ihan huippukiva että tälläinen palsta on olemassa :) ja kaikesta kertomusten ja kohtaloiden raadollisuudesta huolimatta tänne löytänyt tiensä niin moni fiksu ja ajatteleva yksilö :)
Lissukka 12.07.2018 klo 11.26
Lainaus:
1Maisa kirjoitti 4.7.2018 12:24

Avoimuus...

Onko kuitenkin tapahtunut jotain, miksi vaimosi on epäileväinen? Ja kun näitä työpaikkaromansseja näkyy ja kuuluu ja some villitsee toiselta puolelta, niin jotenkin voin samaistua vaimosi tunteisiin...

Pidäthän huolta, että hänellä ei ole epävarma olo teidän suhteestanne. Lapsiperhearki verottaa juu, mutta se ei saa olla mikään veruke etääntymiselle. Jospa vaimosi aistii tämän ja on siksi heikoilla luottamuksen kanssa. Ole avoin, anna vaimosi lukea viestit puhelimestasi, jos hänestä tuntuu siltä (ja niissä ei ole mitään salattavaa kerran.......)

Uskottomuus tai edes sen epäily on ihan oikeasti rikkova asia, joten toivottavasti saatte luottamuksen kuntoon. Käykää vaikka parisuhdeterapeutilla aukomassa ajatuksia, siellä kuitenkin ulkopuolinen ja puolueeton ihminen apuna.

Terveisin eräs vanha vaimo, joka oikeasti ensin luuli, että "hyvä työkaveri" on vain hyvä työkaveri... :jep

Maisa kirjoitti todella osuvasti ja nimenomaan salailu on aiheuttanut sen, että hain eilen avioeroa. Kuten olen foorumissani kirjoittanut mieheni luonteesta, osui se kohdalleen tässäkin tapauksessa.

Kertoessani hänelle, että laitoin avioeron vireille, sain vastaukseksi vain "Jaa, pitääkö minun jotain allekirjoittaa". Muuta asiasta ei keskusteltu, hän veti oven perässään kiinni ja lähti töihin.

Aamulla sain kuitenkin tekstiviestin, että jäi työpaikalleen nukkumaan. Nykyään jo kuukausien ajan hän onkin työpaikallaan nukkunut kaikkien työvuorojen jälkeen ja niitä on paljon.

Olen surullinen ja mietin, mistä pitäisi aloittaa lähes 30 vuoden yhteisen omaisuuden puolittaminen. Tällä en tarkoita ns. maallista omaisuutta, vaan esim. valokuvat, asiakirjat, tietokoneen sisältö ja kaikki muu pieni yhteinen. Kaapit täynnä em. asioita. Vuosien saatossa niistä tuli yhteisiä, sillä mielestäni me olimme yhtä. Niinpä se ei sitten mennytkään.

Olen turta, osaamatta aloittaa asioiden purkamista ja rakentamaan omaa elämää. En kuvitellut, että nyt vanhuuden kynnyksellä joudun eroamaan, koska miehelleni on päivä päivältä tullut tärkeämmäksi työ ja Mari, toki nyt siellä on jo kaksi Maria ja viestittelyt ovat tuplaantuneet.

Lisäksi hän aloitti jo lähes vuosi sitten minusta irtaantumisen. Salasanat vaihdettiin sähköpostiin, pankkiohjelmaan, kännykkään ja muihin seurantalaitteisiin, jotka työn puolesta olivat välttämättömiä. Koska minä olen vuosikymmenet miestäni firman asioissa auttanut, oli hyväksyttävää, että minulla oli pääsy noihin ohjelmiin. Yht,äkkiä niistä tulikin henkilökohtaisia.

Minut suljettiin kaiken ulkopuolelle.

perhemies 18.08.2018 klo 18.50
Pientä tilannepäivitystä.

FB-riita avasi Pandoran lippaan ja kaikki haavat avattiin auki kuluneelta pariltakymmeneltä vuodelta. Avioliiton eheytysprosessi on käynnissä, mutta tie vaikuttaa pitkältä. Muutaman asian olen jo oppinut:

- Mitään asiaa ei saa pitää itsestäänselvyytenä parisuhteessa.

- Puhuminen kannattaa aina ja anteeksi pitää osata pyytää.

- Elämää on myös ilman somea!

Edellinen sivu; | 1 | 2 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Turhaan mustasukkainen vaimo

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa