Suoraan sisältöön
Tänään on lauantai 23.9.2017 klo . Onnea Minja, Miisa, Mielikki | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.9.2017 klo 17.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.9.2017 klo 17.00
Teema: Kaveria ei edelleenkään jätetä.
Vertaistukichat rauhanturvaajille ja läheisille.
Vertaistukichat rauhanturvaajille ja läheisille.
Tulossa:
ma 25.9.2017 klo 18.00
Teema: Transihmisten ja sukupuoltaan pohtivien keskustelu.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
STM tukee Veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Mieheni salasuhde

Mieheni salasuhde

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Parisuhde, koti ja perhe > Mieheni salasuhde, viestejä 26 kpl, sivu 6 / 6
sansar 09.08.2017 klo 05.44
Hei, aiheena pettäminen avasi minunkin ajatukseni vuosien takaiseen kokemukseen. Pettämisen jälkeen yritimme rakentaa parisuhdetta uudelleen mutta ahdistuneisuus jatkui ja jatkui. En päässyt tunnetilasta ilman että lopetin suhteen kokonaan. Ystävyys tasolla jatkoimme jonkin aikaa mutta ei luottamus palannut. Aivan arkiset pienetkin asiat (valheet ja selittelemiset) häiritsivät, sotkivat arkeani ja omia suunnitelmiani, joten :nyyh ero myös ystävyystasolla. Tämä parisuhteesta ystäväksi ja siitä kaveriksi, tuttavaksi, "naapuriksi", hyvän päivän tutuksi sopi minulle hyvin. Hiljaa hyvä tulee sanotaan ja niin tässä kävi. Arki opetti sen, kuinka toisen tunteita ei voi hallita, en minä hänen eikä hän minun.
Nyt kun aikaa on kulunut hyvän tovin, katson miestä kuin ketä tahansa muiden joukossa. Ajattelen häntä tunteella, säälien, ajattelen ihmistä, hänen heikkouttaan, ajattelen tunteiden hallintaa. Ajattelen häntä pienenä poikana jonka lapsen tarpeita ei täyttänyt turvallinen aikuinen. Ajattelen hänen kohtaamiaan suhteita, naista joka etsi turvallista ja lämmintä syliä,ajattelen lämmöllä. Parisuhteeseen en hänen kanssaan lähtisi jos se päivä kun tapasimme olisi tässä - mutta, se aika ei palaa.
Minulle muiden neuvoilla ei ollut suurtakaan merkitystä. Omat tunteeni ja ajatukseni ja niiden selkeyttäminen oli tärkeintä, niin ja omalla järjellä tehdyt päätökset voimaannuttavia. Parisuhdetta ei hoidettu terapiassa koska hän ei sitä omien sanojensa kukaan tarvinnut koska syy oli minussa (kiitttoos!) - Siksi hoidin itseni terapiassa, terapialla, tehden terapeuttisia asioita kuten juokseminen.
Terapia, kiitos hyvä terapeuttini - auttoi minua jaksamaa, ymmärtämään, jatkamaan elämää vuosien masennuksen ja ahdistuksen jälkeen. Silloin kun itse olin aivan hajalla joku sanoi, että toivuttuasi olisit vahvempi, saat jotain uutta ja parempaa kasvattavaa tilalle, en uskonut sitä miten onnellinen voisin vielä olla. Kaikki kokemus kasvatti ja avasi uusia ulottuvuuksia. Parisuhteesen en lähde enää ja piste. Ystävyys tasollakaan en luota ja se tekee minut entistäkin vahvemmaksi, itsetunto alkaa olla melko kohdillaan. Kova en ole mutta tiedän, että puolensa täytyy pitää. Jokaiseen juttuun ei ensi kohtaamisilla tarvitse lähteä mukaan sillä minulla on aikaa kohdata omat tunteeni ja ruotia omin ajatuksin tutkien - mikä on kannattavaa :bd. Minulla on oikeus omaan elämään, oikeus rakentaa sellainen elämä mikä minulle on hyvä, jos jollekin oli hyvä lähteä suhteeseen vieraan naisen kanssa niin ok, sitä voi jatkaa syyllistymättä. Katkera en ole ja anteeksi olen antanut - seki tulkoon sanotuksi, että vapautta en vaihda sitoutumalla ihmiseen joka hajotti elämäni vaikkakin saadakseni jälleen rakentaa sen nyt vahvemmaksi.
Olen todella pahoillani jokaisen petetyksi tulleen puolesta. En ala neuvomaan ja ohjailemaan sillä tiedän, että jokaisella on oma tunne-elämä ja omat tunteet. Kokemuksesta voisin sanoa, että kannattaa pysähtyä, tutustua omiin tunteisiinsa tiedostaen siten kuinka paljon niiden antaa ohjailla ja hallita elämää. Yllättäviä asioita voi alkaa tapahtua omassa sydämen sopukassa. :lvrs

Edellinen sivu; | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Mieheni salasuhde

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa