Suoraan sisältöön
Tänään on lauantai 23.9.2017 klo . Onnea Minja, Miisa, Mielikki | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.9.2017 klo 17.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.9.2017 klo 17.00
Teema: Kaveria ei edelleenkään jätetä.
Vertaistukichat rauhanturvaajille ja läheisille.
Vertaistukichat rauhanturvaajille ja läheisille.
Tulossa:
ma 25.9.2017 klo 18.00
Teema: Transihmisten ja sukupuoltaan pohtivien keskustelu.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
STM tukee Veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Pettäjänainen

Pettäjänainen

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Parisuhde, koti ja perhe > Pettäjänainen, viestejä 9 kpl, sivu 2 / 2
synteesi 12.01.2017 klo 14.57
Lainaus:
Hafiza kirjoitti 12.1.2017 11:3

Mitäpä jos olisit mies, cheap? Jos olisit mies ja sinulla olisi kaikki nämä seksikokemukset? Olisitko silloin paha ja halpa? Tuskin. Miehelle tämä kaikki on sallitumpaa kuin naiselle, jopa nykymaailmassa. Minusta nainen saa olla ihan yhtä lailla seksuaalisesti aktiivinen kuin mieskin, eikä siinä ole mitään pahaa.

Miehen ja naisen välillä on eroja joten joistain asioista on oikeutettua syyttää vaan toista osapuolta. Naisille on puolestaan helpompaa löytää seksiä ja suhteita. Tai yksi juttu mitä kuulin tänään, nuoria miehiä jotka ovat jääneet kotimaahan on syyllistetty lähtemään sotaan kuolemaan (se oli nimeltään höyhenkampanja tjsp.) muttei naisia. Syyllistäminen seksikokemuksista on aika naurettavan pieni juttu kun tajuaa mitä kaikkia etuja naisilla on.

Lainaus:

Sanoit, ettet ole kohdannut muita ihmisiä, jotka olisivat todella sytyttäneet halusi sitoutua. Et siis ole varsinaisesti seurustellut, paitsi mainitsemasi 9 kuukauden suhteen (jonka nimeät suhteeksi, et seurusteluksi).

Luit tämän osan väärin, hän kertoi seurustelleensa joku 8 vuotta.

Hafiza 12.01.2017 klo 15.17
Lainaus:
synteesi kirjoitti 12.1.2017 14:57
Lainaus:

Sanoit, ettet ole kohdannut muita ihmisiä, jotka olisivat todella sytyttäneet halusi sitoutua. Et siis ole varsinaisesti seurustellut, paitsi mainitsemasi 9 kuukauden suhteen (jonka nimeät suhteeksi, et seurusteluksi).

Luit tämän osan väärin, hän kertoi seurustelleensa joku 8 vuotta.

Synteesi, aloittaja kertoo seurustelleensa kaksi vuotta miehen kanssa, jota rakasti ja joka valehteli ja särki hänen sydämensä. Sitten kokeneensa yhden 9 kuukauden suhteen. Sen jälkeen aloittaja sanoo, ettei ole kohdannut ketään jota kohtaan olisi tuntenut yhtä suuria tunteita.

Lähtökohtahan olisi se, ettei ketään tarvitsisi syytellä mistään sukupuolen perusteella. Tähän sivistynyt yhteiskunta pyrkii, ei ole oikeutettua syyttää vain toista sukupuolta mistään. Naiseudessa on etuja, mutta niin on myös miehuudessa. Ei lähdetä tähän sen enempää. On kuitenkin aika jo jättää taakse naisten nöyryyttäminen seksuaaliasioissa, se hyödyttää molempia sukupuolia.

synteesi 12.01.2017 klo 23.19
Hafiza, hän sanoo että yksi noista 8 vuoden ajan suhteista oli erityisen huumaava. Ehkä se hämää kun hän puhuu seurustelusta ja vakavista parisuhteista erikseen.
Theofano 15.01.2017 klo 05.09
Itse olen kyllä jyrkästi eri mieltä siitä, että Cheapin olisi syytä kokea tästä jotain syyllisyyttä. Eittämättä seksi entisen ihastuksen kanssa harrastettu seksi ei ollut paras keino lääkitä surkeaa olotilaa, mutta en kyllä näe, miten se olisi ollut pettämistä tuossa tilanteessa. Se seurustelukumppanihan oli laittanut suhteen poikki! Millä logiikalla ihmisen pitäisi ymmärtää, että toinen nyt vaan kiukuttelee ja jossain vaiheessa palaa linjoille? Jos ihminen sanoisi minulle, että ei halua olla MISSÄÄN tekemisissä kanssani, kyllä minä olettaisin, että kaikki meidän välillämme on ohi ja millään, mitä siitä lähtien teen, ei ole mitään tekoa hänen kanssaan.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että on parempikin, että suhde jäi noin lyhyeksi. Jos se jo nyt aiheutti noin vakavat henkiset vammat, mitä olisikaan tapahtunut, jos suhde olisi kestänyt kauemmin? Mustasukkaisuus oli miehen ongelma, Cheap, ei sinun. Ei menneisyytesi oikeuta toista olekaan tolvana. Eikä menneisyydessäsi ole muutenkaan mitään anteeksipyydeltävää - sinulla on oikeus maata vaikka koko kylän kanssa ilman, että uusi mies nostaa siitä hirveän metelin.

Se, mitä kannattaa toki miettiä, on, että oletko itse sinut menneisyytesi ja tekojesi kanssa. Vaikuttaa siltä, että et. Menneille ei voi mitään, ne täytyy vain hyväksyä ja antaa itselleen anteeksi, mutta tulevaisuudelle voi. Jos olet hakenut seksillä hyväksyntää, kannattaa opetella pikkuhiljaa hyväksymään itse itsensä. Terapiakin voi toki auttaa tai esim. kirjallisuus.

Mutta ole kuitenkin armollinen itsellesi. Syy eksäsi käytökseen on vain hänessä itsessään. Piste.

Edellinen sivu; | 1 | 2 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Pettäjänainen

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa