Suoraan sisältöön
Tänään on tiistai 28.3.2017 klo . Onnea Armas | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ke 29.3.2017 klo 17.00
Liveryhmät
Tulossa:
ke 29.3.2017 klo 18.00
Teema: Keskustelua mielen sisäisistä äänistä.
Moniääniset Liveryhmä
Moniääniset Liveryhmä
Tulossa:
ke 29.3.2017 klo 18.00
Teema: Avoin keskustelu.
Puhetta - keskustelua ja tietoa kielellisestä erityisvaikeudesta.
Puhetta-chat, Aivoliitto ry.
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
STM tukee Veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Olen ns. toinen nainen

Olen ns. toinen nainen

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Parisuhde, koti ja perhe > Olen ns. toinen nainen, viestejä 151 kpl, sivu 31 / 31
runner 28.03.2017 klo 14.41
Itse olen ollut kymmenen vuotta sitten myös ns.toisena naisena ja minun täytyy todeta, että en suosittele sitä roolia kenellekkään. Vielä tänäkin päivänä itse olen tuntenut paljon syylllisyyttä ja minulla on ollut huono omatunto siitä, että olen mennyt suhteeseen varatun miehen kanssa. Nuo tunteet ovat kuitenkin ajan saatossa jonkun verran laimentuneet. Suhteemme kesti pari vuotta ja hänestä oli vaikea päästä irti. Tapasimme yhteisen harrastuksen kautta ja suhteemme alkoi kaveruutena, joka sitten syveni jossain vaiheessa. Meillä oli hyvin vahva henkinen yhteys. Toki fyysinen kemia oli myös vahva. Hän teki aloitteen ja olin toki ihastunut. Sitä olen myös katunut syvästi, että soitin hänen vaimolleen ja kerroin suhteestamme. Olin vain niin vihainen asemastani. Toki se ei ole vaimon vika ja itse olin suhteeseen lähtenyt ja vastuussa siitä. Koen , että olisin anteeksipyynnön velkaa vaimolle. Olisin anteeksipyynnön velkaa myös miehelle, koska menin sekoittamaan hänen vaimonsa tähän. En ole vain löytänyt sopivaa tapaa pyytää anteeksi. Puhelua en uskalla soittaa ja tekstiviestin voi kuka tahansa lukea. MInun puoleltani olisi ollut fiksumpaa vain häipyä suhteesta ilman puhelua vaimolle. Vaimo kuitenkin kertoi minulle puhelimessa, että en ole ensimmäinen salasuhde hänen miehelleen. En kuitenkaan tiedä, voiko vaimon sanoihin luottaa. Kun tapasimme, olin vaikeassa elämäntilanteessa ja hän (mies) oli myös tukenani. Halusi auttaa minua. Kaikilta osin en kadu suhdetta. Hän oli merkittävä tuki ja kannustikin minua. Hän myös kertoi minulle omia henkilökohtaisia, arkaluontoisiakin asioitaan.

Onko salasuhde rakkautta? Siihen liittyy salailu ja häpeäkin, koska ei suhteesta helposti puhu kenellekkään. Salasuhde ei mielestäni myöskään herätä luottamusta. kakkosena koin myös aina olevani kakkonen eli koin, että vaimo oli aina minun edelläni. Hän kuitenkin jakoi arkensa vaimonsa kanssa. Tapasimme toki viikoittain, mutta vain silloin kun hänen aikatauluunsa sopi. Aina emme tavanneet minun luonani vaan toki teimme myös yhdessä joskus jotain kotini ulkopuolella. Kävimme syömässä tms. Mielestäni salasuhde ei ole rakkautta, koska siihen kuuluu juuri salailu ja häpeä. Aito rakkaus ei ole mielestäni sellaista. Olen joskus kuullut naisten tarinoita, jotka ovat pettäneet. He ovat ajautuneet suhteessaan erilleen. Nukkuvat eri vuoteissa, eivät saa tarpeeksi huomiota tms. En kuitenkaan näe, että pettäminen on ratkaisu mihinkään. Jos on lapsia niin lapset kärsivät tuollaisesta kodin ilmapiiristä. En toki halua tuomita ihmisiä, mutta kritisoin kyllä pettämistä. Pettäjä toki on itse vastuussa omasta parisuhteestaan ei toinen nainen/ mies. Itse en kuitenkaan näe salasuhdetta täysin pinnallisena ja seksi ei minua todellakaan siinä yksin pitänyt. Kun henkinen yhteys päättyi niin suhdekin päättyi. Lisäksi toki halusin irti repivän ristiriitaisesta suhteesta, jota salasuhde minulle oli.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Olen ns. toinen nainen

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa