Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Raskaana, mies petti ja on rakastunut toiseen, haluaa avioeron

Raskaana, mies petti ja on rakastunut toiseen, haluaa avioeron

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Parisuhde, koti ja perhe > Raskaana, mies petti ja on rakastunut toiseen, haluaa avioeron, viestejä 27 kpl, sivu 1 / 6
Tuhottu 05.05.2012 klo 14.46
Eli tilanne on tämä.
Meillä on pitkä ja onnellinen parisuhde takana, avioliitto.
Olemme yli kolmekymppisiä ja pitään toivottu ja yritetty lapsi vihdoin tulossa. Olen viimeisillään raskaana ja mies ilmoitti täysin puun takaa rakastuneensa toiseen ja haluaa avioeron - ei halua edes yrittää (kertoo jo yrittäneensä yksin..) tai antaa minulle mahdollisuutta.

Tähän asti kaikki on ollut mielestäni hyvin. On suunniteltu tulevaisuutta ja muuta. Kertoo lapsen olevan kovin toivottu ja rakas ja haluaa olla hyvä isä. Sanoo, että olen hänelle tärkeä ihminen ja rakastaa minua, mutta yhteiselämämme on "vaan olemista" ja on tosiaan rakastunut tuohon toiseen naiseen.

Olen aivan järkyttynyt ja shokissa. En olisi voinut kuvitella, että joku voi toiselle tehdä näin kamalan teon! Ja se oli oma rakas puoliso, josta en olisi koskaan mitään tällaista uskonut. Rakastan häntä käsittämättömän paljon ja olen hänelle aina kaikkeni antanut. Tuntuu, että valoa tunnelin päässä ei ole. Itkusta ei tule loppua ja olen henkisesti täysin lyöty. Ja se ihana, odotettu vauva syntyy pian..

Miten selviydyn? Onko kenellekään muulle käynyt näin?

minävaan3 06.05.2012 klo 21.45
Voimia todella paljon!
Kullostaa siltä että mies on vain kyllästynyt tasaiseen elämään ja hakee nyt uudesta naisesta vaihtelua elämään, mutta tuleehan siihenkin suhteeseen arki.
Tsemppiä kovasti ja toivottavasti sinulla on hyvä tukiverkosto johon tukeutua :)
kiikunkaakun 07.05.2012 klo 10.01
Hei "Tuhottu" !

Miehet sitten osaavat ilahduttaa vaimojaan! Ollaan sitten missä elämän tilanteessa tahansa, niin näyttää olevan aina tuo sama kuvio ja selitykset. Tylsää, tasaista ja arkista. Mitä hittoa miehet luulee tämän elämän olevan? Arkeahan tämä suurimmaksi osaksi on.

Voin vain kuvitella millainen suru, ahdistus ja hätä sinulla nyt on. Varsinkin tuossa tilassa kun vauva on vasta tulossa. En voi kuin lähettää ison voimahalauksen, koita jaksaa.

Aikaa tälläisen järkytyksen käsittelyyn tarvitaan paljon. Itselläni vastaavasta tiedosta on kulunut nyt n. 5 kuukautta ja vasta nyt alkaa olla jotain valoisia ajatuksia. Ensimmäinen kuukaisi menee varmasti ihan sumussa, siihen voit varautua.

Mutta mitä pitäisi tehdä? Siihen saat varmasti niin monta erilaista vastausta, kuin on vastaajiakin. Ja kuitenkin ihan itse sinä ja miehensi teette ratkaisun.

Meillä mies muutti pois ja eropaperi laitettiin. Minä en halua erota, eikä mieskään vieläkään tiedä mitä haluaa. Olen luvannut hänelle tämän eron harkinta-ajan odottaa ja antaa mahdollisuuden palata jos haluaa. Pakottaahan ei toista voi. Raskata tämäkin vaihe on, mutta silti suosittelen jos sydämessä vähänkin on vielä rakkautta.

Mutta en voi tuomita niitäkään vaihtoehtoja, joissa suhde laitetaan poikki heti ja lopullisesti. Kuuntele siis sydämesi ääntä, ja yritä sovittaa se yhteen järjen kanssa.
Helposti sanottu, mutta vaikeaa.

Kirjoittele tänne ja lue noita satoja kirjoituksia pettämisestä ja jättämisestä. Niistä saa tosi hyvää vertaistukea.

Surullinen 1955 07.05.2012 klo 10.22
Elämäsi pitäisi olla nyt iloisimmillaan, ja sitten tällainen uutinen mieheltä..en voi kuvitellakaan miltä sinusta tuntuu.
Jos miehesi kuitenkin sanoo,että rakastaa sinua vielä, miten voi olla että hän sitten haluaa erota? Yrittäkää saada äkkiä jostain kriisipalvelusta aika, jotta voitte mennä keskustelemaan asioista. Miehelläsi on selvästi kolmenkympin kriisi,
hänestä varmaan tuntuu että kun lapsikin on tulossa, että elämä valuu johonkin ja ihastuminen toiseen ihmiseen on yksi "hätähuuto", minun mielestäni ainakin. Toivottavasti saatte asianne puhuttua ja pystytte jatkamaan avioparina. Kaikkea hyvää sinulle.
Tuhottu 07.05.2012 klo 13.32
Kiitos kaikille vastauksista ja myötäelämisestä. Voimia todellakin tarvitaan, en tiedä mistä sitä ammentaisi. Tuntuu, että kirjoittaminen auttaa ja olen tehnyt sitä todella paljon viime päivinä, kirjoittanut itselleni, miltä minusta tuntuu. Tukiverkostoa ei oikein ole ja se on erittäin huono asia.

Minä tosiaankin olisin halunnut yrittää kaikin voimin pelastaa avioliittomme, mennä terapiaan, panostaa enemmän suhteeseen – mitä vaan. Antaa pettämisen ajallaan anteeksi. Ja rakkautta, tahtoa ja taisteluvoimaa minun taholtani riittäisi. Itseni, mutta tietysti vauvan vuoksi. Siksi tuntuu pahalta, kun mies ei anna mitään mahdollisuutta ja on muka yksin yrittänyt ½ vuotta. Ja minä en ole tietänyt, että hän ei ole ollut onnellinen. Mies on tehnyt lopullisen ratkaisun yksinään. Siksi jää ikuinen jossittelu, että olisiko liitto vielä onnistunut, kun minulle jää tunne ettei ole yhtään yritetty ja en ole voinutkaan mitenkään ”erityisesti” yrittää, kun en kerran ole tietänyt mistään mitään. Minä elän onnellista avioliittoa ja sitten päin näköä vaan täräytetään valmis päätös erosta.

Mies tosiaan sanoin rakastavansa minua edelleen ja varmaan aina, koska meillä on pitkä historia yhdessä. Mutta elämä on ”vaan olemista” ja on rakastunut siihen toiseen. Haluaa kuulemma uskoa, että se tunne kestää vaikka 60v. ja tämän uuden naisen kanssa tuntuu erilaiselta (no tietysti rakastumisvaihe tuohon naiseen tuntuu erilaiselta kuin arkirakastaminen minun kanssa..). Yritin sanoa, että arki ja ”vaan” raskastamisenvaihe tulee joka suhteeseen, mutta hän ei sitä usko (tosin aiemmin joskus kun on asiasta yleisellä tasolla puhuttu on ollut itsekin sitä mieltä, että mieletön rakastumisentunne kuuluu alkuvaiheeseen suhdetta ja se tasainen arki alkaa jossakin vaiheessa). Tämän naisen kanssa tuntuu nyt siltä, että se kipinöivä rakkauden palo kestää ikuisesti.

Olen vakuuttunut, että miehellä on juurikin kolmenkympin kriisi. Ja ei voi olla sattumaa, että suhde ja rakastuminen osui juuri raskausaikaan. On myöntänyt, että on kokenut pelkoa vauvan tulosta ja olen sanonut, että ei avioero ole mikään portti vapauteen isyydestä tai vastuusta. Päinvastoin, kun hän on luvannut olla paljon läsnä lapsen elämässä (puolet ja puolet kummallakin) niin kaikki vie nyt huomattavasti enemmän häneltäkin vapaa-aikaa pois, kun asutaan jatkossa eri osoitteissa (aikataulutukset, päiväkotikyyditykset, minulla vuorotyö). Eli häneltä vaaditaan nyt paljon enemmän kuin avioliitossa.

Kysyin, miltä tuntuu olla rakastunut. Hän sanoi, että ”pää on kuin karusellissa”. Ja tuollaisen karusellin kyydissä hän tekee tällaisia isoja ratkaisuja...

Olemme kyenneet pääosin asialliseen keskusteluun, mutta nyt mies vaatii, ettei eron syystä puhuta. Itse taas haluan oikeutta ja mielestäni toipumiseni kannalta on olennaista, että rehellisesti kerrotaan, mikä oli eron syy ja että se oli miehen päätös. Mies on tästä täysin eri mieltä, että eron syyt ei kuulu kenellekään. Eli nyt minulta vaaditaan peittelyä ja hyssyttelyä, hänen ja uuden naisen suojelua. Mielestäni kohtuuton vaatimus vai mitä mieltä te olette? Tiedän, että mies häpeää tekoaan ja pelkää etenkin tulevien isovanhempien reaktioita.

Tuntuu, että ilo odotuksesta ja vauvastakin on täysin mennyt. Itken, kun katson lastenvaunuja ja pieniä vaatteita. Pakoilen, etten törmää naapureihin, jotka ihailevat vatsaa ja sanovat kuinka onnellista aikaa odotus on.

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Seuraava sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Parisuhde, koti ja perhe > Raskaana, mies petti ja on rakastunut toiseen, haluaa avioeron

Tule mukaan Poroelämään!

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa