Suoraan sisältöön
Tänään on keskiviikko 12.12.2018 klo . Onnea Tuovi | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Päivystys käynnissä!
Avaa Solmussa-chat!
Liveryhmät
Tulossa:
ke 12.12.2018 klo 18.00
Teema: Pelot.
Mieli Maasta Live masentuneille
Mieli Maasta Live
Tulossa:
ke 12.12.2018 klo 18.00
Teema: Virtuaaliglögit.
Minä ja syöpä -chat
Minä ja syöpä -chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Muisti ja muistisairaudet > ALZHEIMERIN TAUTI

ALZHEIMERIN TAUTI

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Muisti ja muistisairaudet > ALZHEIMERIN TAUTI, viestejä 12 kpl, sivu 3 / 3
Scillan 09.09.2018 klo 09.01
Kiitos taas Maaria5 kirjoituksestasi :flw
Osaat suhtautua todella hienosti diagnoosiisi ja sairauteen ylipäätään, ainakin mitä kirjoituksesta tulee ilmi. Toki varmasti on aiheuttanut monenlaisia mietteitä, mutta kirjoituksesi ovat positiivisia.

Äidilleni oli tullut kutsu neurokirurgille ilmeisesti hoidon arviointiin aivokasvaimen osalta. Toivon että siellä otettaisiin huomioon myös tuo hippokampusatrofia ja että lääkkeet saisi.
Äidilläni muisti aaltoilee. Tietysti siihen vaikuttaa vireystila, mutta välillä tuntuu ettei muisti pätki ollenkaan, ja välillä saa kertoa "uutena" asiana samaa asiaa 10min päästä edellisestä kerrasta.

Hoitoon pääsy ja hoidon toteutus on hidasta kyllä. Varsinkin tilanteensa ymmärtävälle ja omaisille odottaminen on piinaavaa.

maaria5 13.09.2018 klo 16.03
Moikka taas scillan ja muut :flw Unohdin aivan , että mainitsit että äidilläsi on myös se kasvain, kurja juttu. Sen operointi nyt varmaan on se ykkösasia. Toivottavasti on semmoisessa paikkaa,että voi operoida turvallisesti. Johan ne varmaan on paikallistaneet sen. Onnea hänelle leikkaukseen :bd jos sellainen tulee.
Mun suhtautuminen tähän omaan diagnoosiin on lähinnä ulospäin realistinen ja sopeutuva", mielessä tietysti pieni pelko sairauden etenemisestä varjostaa. Ei tunnu kivalta ajatukselta joutua jossain vaiheessa toisten hoidettavaksi. Tulee tietty tarkkailtua itseään , ja muistiaan.Ja yleensä aloitekykyä, jonka onneksi sain takaisin vielä joksikin aikaa tällä lääkkeellä.
Mutta kyllä mä sinut olen jollakin tasolla tään kanssa. Ei ole vaihtoehtoja, helpompi on kun sopeutuu. Kaikki päivät ei ole samanlaisia todellakaan, vireystila määrää jaksamista.( Vaikka tiedän, että muista diagnooseistani johtuen olisi "lottovoitto ,jos olisi edes lähemmäs 10v jäljellä.)
Kirjoitit niistä äitisi ensioireista, hyvin tutuilta kuulostivat.
Minä en varmastikaan olisi näin "skarppina, jollen olisi saanut tuota lääkitystä. Se helpottaa huomattavasti selviytymistä arjessa. Ja tietysti hoitoalan tausta itsellä helpottaa sopeutumista jollain tasolla.
Kun saatte äidille diagnoosin, niin varmaan teidät ohjataan muistipolilta seuraavaan muistisairaiden ensitietoryhmään. Se on erittäin hyvä ja hyödyllinen, ei kannata jäädä pois mistään hinnasta. Muistaakseni yli 65v sairastuneet ovat muistipolin asiakkaita, ja heidät kutsutaan näihin ryhmiin. Varhaisella diagnoosilla kutsuja ei näemmä pyytämättä tule, itse kyselin sitä neurologilta. "Nuorempia muistisairaita hoitaa neurologian poliklinikka. Ei oikein kuuluta kai mihinkään kunnolla sitten.

Täällä sivuilla odotin , että saisi lukea muiden muisti saiden kirjoituksia, mutta ei niitä näy täällä. Tietysti huono on kirjoittaa , jos ei enää muista. Minä innostun vielä joskus kirjoittamaan useamman tekstin.
Kirjoittelen sitten joskus aina jonkun läheisen huoleen täällä sikäli kuin osaan. Toivottavasti jokainen saa jostain apua ja vastauksia. Hätä ja huoli on varmaan kova, kun tieto tulee niin tipoittain lääkärikäyntien yhteydessä.
Mutta kaikkeen varmasti löytyy vastaus ja apuakin tarvittaessa. Ja läheisillekin omat vertaistukiryhmät usealta paikkakunnalta. Toivottavasti saat jotain tolkkua tästä rönsyilystä, alkaa keskittyminen herpaantua
, kun alkaa olla ip.väsymys. Täytyy alkaa päiväunelle. Moikka taas, ja jaksamista sinulle :flw

Edellinen sivu; | 1 | 2 | 3 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Muisti ja muistisairaudet > ALZHEIMERIN TAUTI

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa