Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.2.2019 klo . Onnea Tuulikki, Tuuli, Tuulia, Hilda | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.2.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.2.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat sukupuolen moninaisuudesta.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.2.2019 klo 19.00
Teema: Lapsitoive-vertaischat.
Simpukka-chat
Simpukka-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Muisti ja muistisairaudet > Elämää muistisairaan kanssa

Elämää muistisairaan kanssa

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Muisti ja muistisairaudet > Elämää muistisairaan kanssa, viestejä 55 kpl, sivu 11 / 11
saloka 03.12.2018 klo 22.37
Se pieni ihme on tainu tapahtuu. Onko se tonttu kun on parantanut isän kivusta. Ei tosin kokonaan, mut hänen mukaa hän on paremmassa kunnossa.

Eilen kävin isän luonna kun piti ruokaa antaa. Isä nukku, enkä saanu hereille. Huomasin ne melkein joka hengenvedon katkokset.

Tänään isä oli aamulla vähä ulapalla, kun puhuttiin asioita. Äitin piti sit kertoa joitain juttuja isälle selvästi ja hitaasti, ni ku lapselle.

Harmi va kun isän omaishoitajaryhmä loppui. Isä tykkäs käydä siellä. Onneks on vielä kirjasto ja "pöpilä' niin ku isä ekan käynnin jälkeen sano. Siinäkin oli jujuna se, et he ovat lukkojen takana ja hän ei ymmärtänyt sitä. Hän luuli et heitä pidetään pöpinä siellä. Nyt hän on hyväksyny sen ku selitettiin et onhan hän kotonakin lukkojen takana, kun ulko-ovi on kiinni.

Joo, mut mun kannattaa varmaan ruveta nukkuu, et jaksaa huomen muuton jälkii siivoo. Tyttäreni muutti kaupungille.

saloka 12.12.2018 klo 17.27
meidän oli pakko lopettaa kotihoito tai mikä lie olikin. Ne tuli silloin ku huvitti ja jätti avaimen toimistoon ja jne. Äiti kattoo mitä ensi vuonna sit tehään, jääkö kaikki mun harteille.

Isä sai tossa yks päivä jonku pienen kohtauksen ja äiti joutu auttaa vessasta takasin sänkyyn. Isällä on ollut niin paljon kaikkee nyt, et oikee pelottaa. Perheessä kun tapahtuu. Hänelle nyt vihdoin kerrottiin siskoni erosta, ei siihen menny kun puol vuotta. Sit en tiä joutuuko vanhemmat myymään pari mökkii ja maat.

Hyvin huomaa että isän muisti on joko kirkas tai sit ei muista mitään. Mua hän vähän pompotti tänään kun kävin leivät antamassa. Kylmyyttä hän valittelee koko ajan, niin mulle kun äitillekkin. Vaikka mun mielestäni siellä oli ihan sopivaa. Tiedä sit onko kipeeksi tulossa vai mikä on.

ENsi viikolla isällä on lyhyt intervalli taas, kun äiti lähtee laivalle. EI uskalla enää isää pitää yksin öitä. Siitä huono juttu, et ilmeisesti se paikka on se, missä isä ei viihdy ja mikä on mettän keskellä. Ehkä hän jaksaa sen 3 päivää olla siellä, jotenkin.

Selkä (mikä lie) kipu on hellittänyt, kun sai toisen laastarin. Samalla muutkin kivut, eli isä saa elää vissiin kivutonta elämää nyt.

Huomenna onkin äijien kerho kirjastossa. Mun haku vuoro. Illalla sisko menee kattomaan isää. Sit perjantaina on isän vastaanotto ryhmästä ja illalla vielä kattominen, jollen tee niin että koitan soittaa hänelle ja jätän leivät siihen esille. Mietin kannattaako mun mennä 2 tunnin päästä takas.

saloka 30.12.2018 klo 22.15
Meillä on jotain joulun taikaa. Isä on saanu olla terveenä ja hän on pärjänny jopa yhden yön yksin.

Välillä sitä ajattelee, onko isä ees sairas. Mut sit kun hänet näkee, sen liikkumisen ja sen ettei viestit mene perille asti.

Tänään kävin aamusta siellä. Isän käsi oli ihan omituisessa asennossa. Kysyin häneltä siitä ja lopulta äitiki sano ettei se ole normi asennossa. Jonkun ajan päästä hän otti sillä kädellä paperin palan pöydältä. Ja käsi palautu normaaliksi. Pelästyin va että oli saanu infaktin.

Mun tyttö haluais näyttää asuntoonsa taatalle. Sanoin että se ei ole kun järjestelykysymys ja siskon apu.

saloka 11.01.2019 klo 12.52
Äiti vihdoin tajusi että näin ei voi jatkaa, isälle haetaan hoitaja joka käy täällä. En mä voi revetä moneen paikkaan. Pahalta tä tuntuu musta. Jotenki epäonnistuneelta.

Ootan isää kotiin. Sit tarvii hänet vaihtaa kuiviin ja antaa syömistä jos tahtoo. Voi tosin isä olla koko päivän ohjelmasta ni väsy et menee nukkumaan aika pian.

Muistin kanssa isä nyt painii. On joku huonomisvaihe menossa taas. Äiti sano et jos se on sitä että tulee kipeeksi. Mut musta tuntuu et on toi pahenemisvaihe taas.

saloka 09.02.2019 klo 11.37
Isällä on jokin vialla. Töpöttäen kulkee. Ottaa n. 1-2cm askelia, jos sitäkään. Kuulemma jalat tuntuu menevän alta, näin isä on sanonut. Eilen kesti varmaa 5 minuuttia tuolilta (pyörä) saada hänet vessaan ja matkaa oli n. Metri.

Olisiko alzhaimer menny ja tuhonnut nyt isän liikuntakyvyn. Muisti melaa joten kuten. Muisti että lapsenlapsen tet loppui. Muisti multa taas kysyy, olenko kauan häntä oottanut. Ja tälläsii. Ainut on toi käveleminen.

Jos se tollaseks jää, onko se isän menoo sit. Kotona ei voi tuolilla olla, ei mahdu. Vai onko isä taas saanu infaktin ja selvinnyt siitä. Mut jotain on aivoissa nyt viikon aikana tapahtunu, mutta mitä.

Äiti soittaa ma lääkärille. Et voiko tä olla esim keuhkokuumeen alkua. Silloin isä menee jalattomaksi. Tai onko hb laskenu taas.

Mut joo. Kaikkee voi ajatella ja pelätä. Nyt mennään päivä kerrallaan.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Muisti ja muistisairaudet > Elämää muistisairaan kanssa

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa