Suoraan sisältöön
Tänään on tiistai 23.1.2018 klo . Onnea Eine, Eini, Enni | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ke 24.1.2018 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ti 23.1.2018 klo 18.00
Teema: Sateenkaarinuorten keskustelu.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ti 23.1.2018 klo 18.00
Teema: Missä olen onnistunut diabeteksen hoidossa?
Diabetes-chat tyypin 2 diabeetikoille.
Diabetes-chat tyypin 2 diabeetikoille.
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Moniääniset > Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Moniääniset > Kerro kuulumisesi, viestejä 75 kpl, sivu 15 / 15
Tyttönen vaan 17.01.2018 klo 17.41
Ne äänetkin on lyöny mua, jos en tottele niitä..
Irja_MoniäänisetSuomen Moniääniset ry tukihenkilö 17.01.2018 klo 18.30
Lainaus:
Tyttönen vaan kirjoitti 13.1.2018 18:22

Mä oon totellu ääniä ja lyöny itteäni. Ärsyttävää.

Sisäinen ääni opas sisältää hallintakeinoja ääniä varten ja tähän mielestäni sopisi hallintakeino "Korvaa äänien antamia käskyjä" s. 18.

linkki

:bd

Irja_MoniäänisetSuomen Moniääniset ry tukihenkilö 17.01.2018 klo 18.38
Lainaus:
Paju2 kirjoitti 13.1.2018 15:19

..tuttaa ku tuun itekki huonolle tuulelle äänten sanomisista. Usein ne kommentoi mun tekemisiä ja ajatuksia. Toisinaan joo, mutta kyllä ne tukee myös jos ei ole jo polttanut hermojaan. Sit sitä miettii niiden alkuperää ja onko niissä jutuissa mitään oikeaa.

Ääniä kannattaakin miettiä, sillä ne saattavat alitajuisesti kertoa myös jotain. Usein itsetunto saattaa olla maassa ja sen takia äänet erityisesti kommentoi tekemisiä ja ajatuksia. Hallintakeino "Tarkista äänien sanomat väitteet" s.17 ja "kuuntele ystävällisesti" s. 19 sekä samalta sivulta "kommunikointi positiivisten äänien kanssa" osuvat hyvin tähän kommenttiin sisäinen ääniopas sisällöstä.

linkki

:flw

Irja_MoniäänisetSuomen Moniääniset ry tukihenkilö 17.01.2018 klo 18.50
Lainaus:
SCIM kirjoitti 20.11.2016 7:6

Hei kaikki !
Olen 24 - vuotiaana tyttö. Olen kuullut ääniä 10 vuotta paitsi ensimmäisen kerran 8 - vuotiaana.
Äänet on aina olleet päivittäisiä ja pahoja.
Ne käskee mua tekemään pahoja asioita. Viime vuonna ne oli niin pahoja että jouduin psyk. Sairaalaan jossa nyt olen ollut yks ja puoli vuotta. Mulla on tosi paljon lääkkeitä mitkä on auttaneet jonkin verran. Äänet ovat saaneet mut pakko - oireisiksi. Esim ne käskee painaa ovea 9 kertaa ja jos en paina mulle tulee ahdistus.
Mulla on tosi paljon nuita.
Olen nähnyt myös alamaailman olentoja. Ne on pelottavia. Jäykistyn kun nään sen. En voi tehdä mitään.
Mut tuntuu että äänistä en pääse ikinä eroon. Onko ne aina ?
Viime vuonna tittelin ääniä koko ajan ja Olin koko ajan eristyksessä. Olin melkein puoli vuotta siellä. Nyt olen ollut viimeksi kesäkuussa ja olen että enää ikinä en sinne joudu.

Suosittelen sinullekin SCIM sisäiseen äänioppaaseen tutustumista ja kokeilemaan äänien hallintakeinoja. Kannattaa myös osallistua Liveryhmiin Tukinetissä ja vertaistukiryhmään, jos lähiseudullasi sellainen on. Toivottavasti viesti vielä tavoittaa sinut, vaikka vastasinkin siihen vuosien päästä.
:mflw

dahliakukka 18.01.2018 klo 19.37
Minun ääneni on varmaan suojeleva. Tänään olin todella stressaavassa tilanteessa, jossa jouduin pyytämään apua tuntemattomalta. Tilanne tyhjensi pääni, viimeisistäkin muistin palasista. Ääni kuiskasi neuvon korvaani ja se todella toimi. Nolotti myöntää tyhmyytensä, vielä miehen edessä, mutta sain heti apua. Yhtään kyseenalaistamatta. Kuinka juuri se ystävällinen ihminen ohjattiinkin kohdalleni? Ja mistä se uskallus pyytää apua? Joku minusta huolehtii ja on kahlinnut sen mustemman äänen johonkin, mistä se ei voi ohjailla.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Moniääniset > Kerro kuulumisesi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa