Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 20.1.2019 klo . Onnea Sebastian | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 21.1.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 21.1.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Tulossa:
ma 21.1.2019 klo 18.00
Teema: Harvinaissairaiden nuorten oma chat.
Norio-chat
Norio-chat harvinaissairaille nuorille.
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Moniääniset > Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Moniääniset > Kerro kuulumisesi, viestejä 215 kpl, sivu 2 / 43
Hanna_MoniäänisetSuomen Moniääniset ry tukihenkilö 04.10.2016 klo 12.05
Maanvaiva, äänien kuuleminen on todella monimuotoinen ilmiö. Minusta kyllä kuulostaa siltä, että kuulet ääniä. Olennaista on se, millainen kokemus se sinulle on. Jos koet, että äänet häiritsevät sinua tai niiden kanssa on vaikea tulla toimeen, kannattaa miettiä voisiko vertaistuesta olla sinulle hyötyä tai ainakin tutustua tarkemmin aiheeseen esimerkiksi Suomen Moniääniset ry:n nettisivuilla: www.moniaaniset.fi

Jos taas koet, että äänet eivät sinua häiritse, tai jopa rikastuttavat elämääsi, voit jättää asian sikseen ja jatkaa normaalisti elämääsi, jossa äänet ovat mukana.

Oletko muuten miettinyt, mikä merkitys äänillä on sinulle?

Rikottu tyttö😖 04.10.2016 klo 12.23
Lainaus:
Hanna_Moniääniset kirjoitti 4.10.2016 11:56

Rikottu tyttö, kuulostaa siltä koet edelleen äänen kanssa elämisen hankalaksi, vaikka ääntä kuuluukin nyt suhteellisen harvoin aikaisempaan verrattuna. Olen kuullut moninen ääniä kuulevien sanovan, että mielen sisäiset äänet voi olla vaikea erottaa ulkopuolelta tulevista äänistä ja myös omista ajatuksista.

Estääkö äänen kuuleminen sinua tekemästä asioita, joita haluaisit tehdä?

Onko sulla ollut joku merkittävä muutos elämässä, jonka myötä ääni kuuluu nyt noin paljon harvemmin?

Olisi kiinnostavaa tietää, millaisia keinoja käytät tällä hetkellä tullaksesi toimeen ahdistavan äänen kanssa?

Hei

Välillä äänet estävät tekemisen.

Ei nyt oikein oo tapahtunut mitään mikä olisi voinut vaikuttaa.

Eipä mulla oikein oo mitään keinoja yritän vain olla semmotti ettei niitä olisi. Mut se on vaikeaa. :hmm

jaana6 04.10.2016 klo 17.04
Kuulostelen tätä uutta minääni, ja pidän siitä enemmän kuin vanhasta minästäni, on muutos käynnissä, olen vapauttanut ääneni terapian kahleista, ja se tuntuu aika lailla, en usko enää
että on kiellettyä kuulla ääniä ja nähdä näkyjä, mutta yritän nyt antaa vapauden koittaa,
ennenkuin on liian myöhäistä. Aivan uskomattomia tuulahduksia tunne elämääni.
Itse olen kuullut ääniä ja nähnyt näkyjä lapsuudestani asti, muistan kuinka he varoittelivat minua insesteistä, jotka silloin liikkuivat kotinurkillani.
Nuoruus vuosinani en piitannut heistä, mutta aikuiseksi tultuani olen kuunnellut heitä.
Aina heillä ei ole asiaa, jos ei ole kyse siitä mitä he eivät sanoisi minulle, jotenkin se pitäisi
saada paljon vapaaehtoisemmaksi.
Bussissa kaksi ihmistä juttelivat jotain mielenterveydestä, ja minusta se kuulostaa aina jotenkin liian henkilökohtaiselta, ollakseen vieraiden ihmisten puhumaa.
Tiedän etteivät ihmiset kuule toistensa ajatuksia, mutta en usko siihen. :tah
aeleh 05.10.2016 klo 00.36
Olen kuullut ääniä varmaan teinistä lähtien. En ole koskaan puhunut asiasta kellekään. Aloitin 2 kuukautta sitten uudet opinnot ammattikorkeassa. Äänet häiritsevät minua todella paljon. Olen kuitenkin suorittanut koulua väkipakolla. Tunnen että terveyteni huononee koko ajan. En tiedä hakeutuako sairaslomalle vai työkyvyttömyyseläkkeelle. :nyyh
jaana6 06.10.2016 klo 12.13
Ensin tulee tehtyä kaikenlaista jota sitten katuu kaikenaikaa. Menin perumaan treffini koska
olin varma että silloin tulee tehtyä sellaista mitä katuu, minun omantunnon ääneni eivät vain
olleet kanssani samaa mieltä, kuin kokemattomuus ois ollut muodissa.
Nyt ne alkavat vasta päästä jyvälle siitä mitä minulta jäi kokematta, minulla kuin on noita
teini-ikäisiä henkiä, jotka suhtautuvat asioihin hieman vapaammin kuin aikuiset henget.
Tunsin psyykkistä kipua kaulallani ja rinnassani, ja päätin jäädä kotiin.
Olikohan se paniikki oire. :hup

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Moniääniset > Kerro kuulumisesi

Moniääniset keskusteluryhmä - keskustelua mielen sisäisistä äänistä

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa