Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 20.1.2019 klo . Onnea Sebastian | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 21.1.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 21.1.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Tulossa:
ma 21.1.2019 klo 18.00
Teema: Harvinaissairaiden nuorten oma chat.
Norio-chat
Norio-chat harvinaissairaille nuorille.
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Moniääniset > Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Moniääniset > Kerro kuulumisesi, viestejä 215 kpl, sivu 1 / 43
Leo_MoniäänisetSuomen Moniääniset ry tukihenkilö 08.09.2016 klo 15.03
Hei kaikille, ajattelin aloittaa tällaisen viestiketjun, johon kuka vain voi kertoa kuulumisensa. Vaikka mielensisäisiin ääniin liittyen tai aivan muuten vaan, jos haluaa ja katsoo sen hyväksi.

Meillä voi olla hyviä ja huonoja päivän kuulumisia, mutta sen kanssa on vain tultava toimeen. Äänten kuulemiseen voi liittyä suuria vaihteluita eri aikoina.

Joten, laittakaapa viestiä tähän ketjuun, eikä sen väliä vaikka kertoo kuulumisensa useaan otteeseen eri päivinäkin. Voi olla vain hyvä päästä purkamaan ja saada tietää muiden kuulumiset.

Rikottu tyttö😖 03.10.2016 klo 20.39
Hei!

Mä olen kuullut ääniharhoja koht 3 vuotta viime vuonna se oli joka päiväistä. Ja ne äänet ohjaili mun tekemistä ja puhumista ja oppimista. Se ääni vainosi mua koko vuoden se oli semmoinen erittäin ahdistava ääni ja se kaikki mitä se puhui ja käski mun tehdä.
Se oli semmoinen itsetuhoinen ja ilkeä se ääni..

Nykyään kuulen ääniä ehkä kerran tai kolme kuukaudessa ja se ääni on ihan samanlainen kuin aikaisemmin.

:nyyh :nyyh mä oon välillä ihan sekaisin kun en oikein tiedä aina mikä on totta ja mikä ei..... :nyyh

maanvaiva 04.10.2016 klo 10.15
Haluaisin tähän asiaani vastauksen mutten aio muuten osallistua ketjuun.

Jos on monta ihmistä kirjoittelemassa jossain keskustelussa, esim. chateissa, alan nimimerkkien kirjoitukset kuulemaan ääninä.
Olen monta vuotta käynyt puheterapiassa ja siellä opetellut oikeinkirjoittamista ja puhumista ja sieltä sitten alkoi tämä kirjoitusten kuuleminen ääninä.
Monia ääniä siis kuuluu mutta minä en ole kai tämmöinen oikea moniääninen kuitenkaan?

Leo_MoniäänisetSuomen Moniääniset ry tukihenkilö 04.10.2016 klo 11.45
@maanvaiva
Hei, ääniharhoja voi kuulla hyvin erilaisina. Niiden kuulemisen tapa on yksilöllistä. Itselläni on esimerkiksi lukemani kirjan toistoa äänien toimesta ollut. Moniääninen mielestäni tarkoittaa, jos kuulee mielensisäisiä ääniä, joita siis voi pitää kuuloharhana. Eli joka ei ole oikea kuultava ääni, jonka kaikki voivat kuulla. Se voi olla puhetta, musiikkia, ääniefektin kaltaista eli laidasta laitaan.
Kirjoittaja on muokannut tätä viestiä 04.10.2016 11.46
Hanna_MoniäänisetSuomen Moniääniset ry tukihenkilö 04.10.2016 klo 11.56
Rikottu tyttö, kuulostaa siltä koet edelleen äänen kanssa elämisen hankalaksi, vaikka ääntä kuuluukin nyt suhteellisen harvoin aikaisempaan verrattuna. Olen kuullut moninen ääniä kuulevien sanovan, että mielen sisäiset äänet voi olla vaikea erottaa ulkopuolelta tulevista äänistä ja myös omista ajatuksista.

Estääkö äänen kuuleminen sinua tekemästä asioita, joita haluaisit tehdä?

Onko sulla ollut joku merkittävä muutos elämässä, jonka myötä ääni kuuluu nyt noin paljon harvemmin?

Olisi kiinnostavaa tietää, millaisia keinoja käytät tällä hetkellä tullaksesi toimeen ahdistavan äänen kanssa?

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Moniääniset > Kerro kuulumisesi

Moniääniset keskusteluryhmä - keskustelua mielen sisäisistä äänistä

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa