Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 16.12.2018 klo . Onnea Auli, Aulikki, Aada | Lähetä kortti
 
www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana
 
Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 17.12.2018 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ti 18.12.2018 klo 15.00
Teema: Vauvahaaveita.
Vahvistu vanhempana -chat/Kehitysvammaisten Tukiliitto
Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
Tulossa:
ti 18.12.2018 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat islamista.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Linko
Haku
 
Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Ahdistuneiden foorumi

Ahdistuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Ahdistuneiden foorumi, viestejä 69 kpl, sivu 14 / 14
Emt79 09.12.2018 klo 09.34
Lainaus:
Cherry77 kirjoitti 6.12.2018 13:2

Lainaus:
Emt79 kirjoitti 28.11.2018 8:4

Tuntuu turhalta kirjoittaa tänne, ahdistaa... paino nousi kesän aikana 12kg, nyt yrittänyt laihduttaa. Ongelma vain siinä että paino ei tipu vaikka mitä tekisi. Johtuuko se kesällä todetusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta vai helmikuussa aloitetusta cymbalta lääkkeestä. Ahdistaa... tuntuu että olen jäänyt yksin tämän painon pudotuksen kanssa. En tiedä mistä hakisin apua, ei ketään kelle puhuisin. Ystävät vähättelevät painonpudotusta, en kuulemma näytä lihavalta, laihdutan kuulemma ihan turhaan. Se ei paljon lohduta, vaatteet ei sovi päälle ja vatsamakkarat ällöttää. Mitä ihmettä oikein teen... turhauttaa ja ahdistaa.



Moi! Mulla sama juttu, Ketipinor nosti painoa 10 kg :eip. Muut väittää etteivät huomaa mitään mutta kyllä ainakin tuntuu...olen jättämässä ko lääkettä pois nyt joulun vapailla, saa nähdä onko sillä vaikutusta painoon. Ärsyttää kun olen aina ollut tarkka ulkonäöstäni. En ole yrittänytkään pudottaa joten en tiedä miten lähtis..

Minä yritin alku kesästä vaihtaa lääkettä, mutta se ei toiminut. Kauheat ahdistus ja paniikki oireet tuli takaisin. Nyt kysyn olisiko jotain muuta lääkettä mihin vaihtaa, jos sillä paino alkaisi pudota. Nyt yrittänyt syödä todella vähän, jos siten laihtuisi. Joulu ahdistaa jo valmiiksi, tulee kuitenkin syötyä enemmän. Kun tarjolla kinkkua ym muuta hyvää. Päättänyt syödä kohtuudella, tiedä onnistuuko sekään. Minulla ei ketipinor nostanut painoa vaan cymbalta. Painonnousu lukee ensimmäisenä haittavaikutuksissa.

Cherry77 09.12.2018 klo 19.45
Moi,

Mulla kävi aikoinaan samoin Sepramin kanssa...paino nousi 15 kg puolessa vuodessa. Sain sen pois tiukalla ruokavaliolla vaikka Sepram jatkuikin. Monissa psyykenlääkkeissä on tuo sama haittavaikutus. Itse olen nyt ajatellut että antaa tuon painon olla vaikka se harmittaakin...paniikki pysynyt poissa :bd. Joskos sitten ensi vuoden puolella aloittaisi projektin tuosta sitten.

Oletko muuten voinut hyvin Emt79? Muistan kun kirjoiteltiin alkuvuodesta... Minä olin 9 kk sairauslomalla ja palasin töihin osasairauspäivärahalla elokuussa...ihan ok on mennyt. En vieläkään ole täysin toipunut mutta ihan toimintakykyinen.

Emt79 10.12.2018 klo 07.14
Lainaus:
Cherry77 kirjoitti 9.12.2018 19:45

Moi,

Mulla kävi aikoinaan samoin Sepramin kanssa...paino nousi 15 kg puolessa vuodessa. Sain sen pois tiukalla ruokavaliolla vaikka Sepram jatkuikin. Monissa psyykenlääkkeissä on tuo sama haittavaikutus. Itse olen nyt ajatellut että antaa tuon painon olla vaikka se harmittaakin...paniikki pysynyt poissa :bd. Joskos sitten ensi vuoden puolella aloittaisi projektin tuosta sitten.

Oletko muuten voinut hyvin Emt79? Muistan kun kirjoiteltiin alkuvuodesta... Minä olin 9 kk sairauslomalla ja palasin töihin osasairauspäivärahalla elokuussa...ihan ok on mennyt. En vieläkään ole täysin toipunut mutta ihan toimintakykyinen.

Olen voinut ihan hyvin. Lievää ahdistusta välillä ja muutama paniikkikohtaus, mutta ei mitään vakavaa. Viime vuosi ja alkuvuoden ahdistus tuntuu vain pahalta unelta. Nyt tuntuu et miten ihmeellä sitä selvisi joka päiväisistä paniikkikohtauksista. Tammikuussa haen opiskelemaan ja koulu alkaa helmi-maaliskuussa. Vähän jännittää että miten jaksaa ja tuleeko paniikkikohtauksia. Tsemppiä sinulle.

Cherry77 10.12.2018 klo 14.48
Samoin sinulle Emt79! Ja hyvää opiskeluintoa :flw
 
Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Ahdistuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net
 
Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa