Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 24.2.2019 klo . Onnea Matti, Matias | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.2.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.2.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat sukupuolen moninaisuudesta.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.2.2019 klo 19.00
Teema: Lapsitoive-vertaischat.
Simpukka-chat
Simpukka-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rajatilapsykootikkojuopon arkea

Rajatilapsykootikkojuopon arkea

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Rajatilapsykootikkojuopon arkea, viestejä 85 kpl, sivu 17 / 17
NonBeing 12.01.2019 klo 19.30
Menin kahville, siitä ainoa kaveri jonka pitänyt päihdeporukasta vei minut ajelulle. Eli kaveri, jolla on ihosta palanut valtaosa, on psykoosisairaus tai huumepsykoosi, on vielä kaiken lisäksi saanut fyrkkaa huumeisiin, kun rahat tuli takautuvasti? Sain ilmaista polttoa, mutta paniikkikohtauksen ja pahan mielen hinnalla. En tarvinnut paljoa, sekaisin menin, kun sekaisin jo valmiiksi olin. Suht hyvin kirjoitan, mutta nyt kaverin some-tili on tarkistuksen alaisena. Voi vittu sentään :D Se olisikin kiva päästä joihinkin kuuluisteluihin itse. Eniveis poltin ne paukut/pajarit/ganjat/dängit/kukat tai "hiisasin" ja lähdin pois kaverin kaverin kämpältä, jossa haisi joku home tai en edes voi kuvailla sitä hajua. Oikeastaan minua ei vaan Ahdista päihdeporukoissa hengaaminen, vaan Pelottaa. Viina on muokannut tästä yksilöstä sen verran pelokkaan ja viisaan, että tämä viisaus sai miettimään tätä nuorta herraa, jonka tänään tapasin. Ei niin, ettenkö pystyisi tapaamaan, varmaan riippuu tilanteesta. Mutta hän on tosi oikukas ja arvamaaton ja ajottain saa jos jonkinmoisia raivareita. En tiedä mitä hänen päässä liikkuu, mutta enempää ihmiseltä ei tarvitsisi pyytää, kuin kestää omaa päätä. Tai korkeintaan omien lasten ja puolison. Se on sitten se big choice. Oma perhe. Se on itsensä uhrausta, toisille antamista, mutta mistään et saa yhtä paljon ihmiskosketusta, kuin jos perustat oman perheen.

Noh, sain tosiaan paukut ilmaiseksi, tuntuu ihan hyvältä miinus lievä paranoia ja koitan nauttia viikonlopusta. Tuo porukka olisi ollut menossa baariin, vaikutti ihan mukavalta, mutta baari on konsepiltaan melkein sama, kuin kutsu helvettiin, mistä minun pitäisi maksaa. Periaatteessa... Nyt voisin lähteä kyllä, jos ei olisi tipaton tammikuu (ja ehkä pitempikin, katsoo mitä lopulta päätän) tai rahanpuutetta. Laskin, että selviäisin ihan inhimillisesti takuueläkepäivään asti, jos ja Jos otan iisisti. Okei, mutta vaikka tänään oli monta tilaisuutta saada alkoholia, kieltäydyin. Yhdet paukut ja kotiin. Ajatelkoot he sitten mitä ajattelevat minusta. Ihmiset on mitä on. Niin olen minäkin.

NonBeing 05.02.2019 klo 19.28
Nyt tuli vesivahinko tuossa tuossa... Viime kuussa noin 2 viikkoa sitten. Meni koko kämpän läpi ja minä olin tietenkin tiellä. Tämä tarkoittaa sitä, että tulee 2-4kk remppa tarvittaessa ainakin 3 tai enemmänkin kuin 3 asuntoon. Jävla fitta!

Pärjäilin tammikuun puoleen väliin asti ilman viinaa, mutta sitten alkoi taas maistumaan.

Hmm... Eilen poltin 2g, yhden jointin mutsin pihalla keskellä päivää. 2g on jo tosi riskikäs, varsinkin tuota lajiketta, mitä ikinä olikaan. Ajattelin koko aika, että sydän pysähtyy tai sammun. Koko ruumis sykki ja mieli ajoi bipolaarista sahalaitaa uupumuksen ja energiapommin välillä. Yhdessä kohtaa muistan, että en ollut vielä kai syönyt mitään koko päivään. Sitten iski taas vähän paranoiat, että poliisit tulee jne. Mielestäni tuo pitäisi laillistaa ja pistää ihmisen omaksi päätökseksi joko käyttää tai jättää käyttämättä, koska se on aivan takuuvarmaa, että sitä ei kaikki tule käyttämään. Jotkut saa paniikkikohtauksia jo pienistäkin määristä ja itse vedin 2g. Yleisesti en ole siltikään mikään kunnon pilvenpolttaja, vaan ihan täysin tavallinen, yksinkertainen, köyhä paska. Koen ganjan liian kalliiksi harrastukseksi minulle, helposti. Eniveis, en voi käsittää miten minulle ei jäänyt eilisestä satsista yhtään, koska siinä nuggetissa oli kyllä paljon purtavaa. Noh, sekaisin menin. Streamasin Twitchissä joku 2,5h puhuen luoja ties mistä ja katsojia oli ainakin 6.

Tänään Valhallaa 0.5l ja Pepsi Max Cherry. Sitten varmaan taas yökkäilyjä. Ainiin... lopetin muuten tupakoinnin, taas toistaiseksi. Minusta se on niin kiva välillä tupakoida ja välillä lopettaa täysin, mutta paras olisi vaan unohtaa koko paska. Mutta kun näytin sen kohtauksen a-klinikan hoitajalle, niin hän katsoi aika ikävystyneen oloisena sitä. Kysyi tuliko verta, kun vihdoin jonkun 3,5min kohdalla kohtausta "sain luvan" oksentaa 2x, vaikka se meno jatkui vielä 1,5min, eli yhteensä n. 5min. Tulee kyllä verta pieniä määriä. Eilen yökkäsin pitkän tauon jälkeen 2x.

Harmittaa kun kaikki on kiinni rahasta ja ennen handlasin sen jopa hyvinkin pienituloisena. Nykyään prioriteettini on vaan niin päin persettä ja sähkölaskukin tulee kuumottamaan tässä kuussa. Pitää neuvotella vuokraisännän kanssa mahdollisesta vuokranalennuksesta, koska kokonaan en tästä pois muuta. Mutsi ei muutenkaan jaksaisi sitä koko säätöä, että muuttaisi hänen luo asumaan pariksi kuukaudeksi.

:P
Moderaattori on muokannut tätä viestiä 06.02.2019 08.44

NonBeing 11.02.2019 klo 22.22
Alkoholismi uudelleenpuhkesi, eli juon liki päivittäin. Paino 119-122. Tuli mustelma molempiin pikkuvarpaisiin. Varmaan sen takia, koska olen paisunut sen verran, että kengät ei enää pysy mukana. Rappioelämää... Helvetin hieno fiilis sinänsä, ettei enää välitä itsestään, koska vaikka mitä tapahtuisi, niin et melkein mistään enää järkyty. Mustelmat on kynsissä ja jalkojen sivuissa. Tunto on edelleen, mutta käveleminen alkaa sattumaan. Optimaalinen paino minulle olisi joku 80-90kg välillä sanoisin ja jos olen laiha, niin alle 80kg. Mutta että 122kg max? Jesus... Noh, olen silti seksikäs karvapeto :cool

Vertaillessa objektiivisesti (nyt itseasiassa vahvassa humalassa) alkoholin ja kannabiksen vaikutuksia. Sanoisin, että molemmissa on narkoottinen vaikutus. Ihan eri tavalla puoleensavetävä, jossa sanoisin, että alkoholilla on etenkin siitä riippuvaisille varsin pervo efekti. Alkoholismi, kuten monet muut asiat mm. toksiset ihmissuhteet perustuu sattumanvaraiseen palkintoon ja rangaistukseen (intermittent reinforcement). Alkoholi on tietysti vaan neutraali, mutta vaarallinen aine siinä mielessä, miten se manipuloi ihmisen käytöstä. Mutta termi intermittent (sattumankauppaa/arvaamaton) reinforcement (tuki, tuenanto, apu) pätee alkoholismiin erityisen hyvin. Itselläni on myös 1 ihmissuhde, mihin liittyy trauma bond, eli ns. traumaattinen kiintymys toiseen, joka toimii juuri sattumankaupan rangaistuksilla (tai niin tulkituilla teoilla) ja palkinnoilla. Syy miksi tähän jää koukkuun on yksinkertaisesti se, että aivosi ja sen välittäjäaineet tottuu siihen. Epämukavuus ja helpotus siihen. Siksi traumapotilaat palaa takaisin "narsistin syliin". Onhan se varsin mukavaa olla mielisairas ja traumapotilas vielä samalla. Et tiedä mikä on totta ja mikä ei, about. Tosin ei narsistitkaan tiedä. Varsinkaan ne, itseasiassa. Älykkäillä skitsoilla on se itsetietoisuuden kirous. Jos psykopaatti on moraalisesti mielisairas, mutta itsetietoinen tekojensa seurauksista, itse olen itsetietoisesti mielisairas. Ainoa ihminen joka voi olla itsetietoisesti mielisairas on rajatilatapaus. Mutta sillä itsetietoisuudella on rajoitteet, kuten kaikilla ihmisillä.

NonBeing 12.02.2019 klo 18.35
Jaloviina Tammi pullo on tyhjä ja nyt juon kaljaa. En tiedä lojaalisuudestani yleisessä mielessä ihmisiä kohtaan. Yritän. Silti jotenkin tuntuu siltä, että karsin pois ihmisiä elämästäni, jotka olivat osa jotain "kappaletta". Jos ne ei kuulu seuraavaan, eliminoin ne. Sama pätee verisukulaisiinkin, melkein. Pelottavaa että ufoilet perhejäsentesikin kanssa, koska olet niin kujalla. On minulla sen verran periaatteita tietenkin, että kunnioitan perhejäseniäni, mutta en koe olevani osana mitään, enkä voi tunteelle mitään. Ne mitä asiat, missä olen osana, niin okei hyvä, mutta kunhan pysyisi edes kerrankin loppuun asti osana sitä jotain. Tarkoituksenani ei ole vetää Juudaksia kenenkään kohdalla, mutta jätän asioita taakseni. On joitain asioita, jotka minun piti jättää taakse joku 1,5v sitten, mutta riippuvuuden vuoksi tiettyihin ihmisiin, en ole voinut... Riippuvuus johtuu muutamasta asiasta. Minulla ei ole ketään muuta, joka huolehtisi tarpeistani. Esim. äiti, jota inhoan välillä, koska se vittuilee aivan turhaan jonkun paskan työpäivän tmv. takia. Sitten on 1 kyseenalainen ihminen, jonka kanssa tekemisissä oleminen on maksanut minulle enemmän, kuin suunnilleen mikään. Olen kuitenkin aika pian 30v, jos sinne asti pääsen ja silloin pitäisi jo olla jotain. Joko a) on jotain tai b) R.I.P
NonBeing 16.02.2019 klo 15.24
Hankin taas pössyä ja skitsofreeninen nainen oli kaverin mukaan "nähtävästi" varastanut ison määrän sitä. Ostin 1 gramman ja lopulta tilanne meni naisen kanssa niin kiusalliseksi, etten tiennyt mitä siinä oikein oli meneillään. Hän vaan lähti hiljaa. Iski paranoiat kylläkin :D 2 skitsoa samassa huoneessa pilvessä voi olla vähän huono juttu. Tällä kertaa myös huomasin sellaisen varsin oudon jutun, että pilven vaikutus tuntui yhdessä kohtaa menevän ihan kirjaimellisesti orgastiselle puolelle. Ei nyt tullut syyllinen olo siitä, mutta you know... things can get messy when high too. Ride the high, don't let the high ride you.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rajatilapsykootikkojuopon arkea

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa