Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 19.8.2018 klo . Onnea Mauno, Maunu | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 20.8.2018 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 20.8.2018 klo 18.00
Teema: Juttua kukista ja mehiläisistä.
SPR Kesäkumi-chat nuorille
SPR Kesäkumi-chat nuorille 2018
Tulossa:
ti 21.8.2018 klo 17.00
Teema: Vauvahaaveita.
Vahvistu vanhempana -chat/Kehitysvammaisten Tukiliitto
Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi , viestejä 593 kpl, sivu 119 / 119
kirte5 18.08.2018 klo 11.45
Lainaus:
September kirjoitti 18.8.2018 10:23

Hei kirte5. Lääkitystä säädetään tosiaan voinnin mukaan ja lääkityksen alas ajamisella tarkoitan sitä, että lääkitys lasketaan ylläpitoannostukselle, kun sairausjakso on hallinnassa. Tällä hetkellä lääkitys on todella vahva, koska hoidetaan mania-oireita.

Olen tyytyväinen molempiin peruslääkkeisiin, niistä on apua ja ne sopivat minulle. Litosta ei ole seurannut mitään sivuvaikutuksia muuta kuin, että se tuntuu vahvistavan ketiapiinin väsyttävää vaikutusta.

Tällä hetkellä lääkitys rajoittaa elämää niin, että minun täytyy olla joka ilta kuudelta kotona ottamassa iltalääkkeet. Jos otan ketipinorin myöhemmin, en pääse aamulla ylös lasten kanssa (tai töihin). Ketipinor väsyttää niin paljon, etten pysty sen ottamisen jälkeen ajaa autoa. Kahdeksaan mennessä en enää meinaa pysyä pystyssä ja puhe alkaa sammaltaa. Yhdeksään mennessä olen useimmiten sammunut (eli en voi olla iltavuorossa). Tämän lisäksi syön nyt ketipinoria kaksi kertaa päivässä. Eli mielialantasaajaa kerran päivässä ja keskuhermostoa lamauttavaa psykoosilääkettä kolmasti päivässä. Pää on kuin pumpulissa.

Ajattelin, että jos vaan kestän ton lääkemäärän syyskuun puoleen väliin, voisin sitten puhua oman lääkärini kanssa lääkityksen keventämisestä ketipinorin osalta, jotta pystyn tehdä töitä. Luulisin, että siihen mennessä hypomania olisi selätetty. Tosin lääkkeiden skippaaminen ei auta asiaa. Hypomaniassa vaan aivot yrittävät vakuuttaa minulle, että en tarvitse niitä, olen elämäni kunnossa.

Tulipa pitkä sepostus, muttaa tämä varmaan vastasi kysymykseesi

:D
[/lainaus]

Hei September

:)

Kiitos vastauksestasi. Joo en ymmärtänyt ollenkaan mitä tarkoitit lääkkeiden alasajolla. Vastaus selvensi nyt asiaa minulle.

Minä olen semmoinen huolestuja ja välillä myös ylihuolestuja. Luin vasta kirjoituksesi illasta ystävän seurassa, sitä oli mukava lukea.

Tänään päiväni alkoi suht`koht hyvin. Eilinen kamala uupuneisuus johtui siis suurimmaksi osaksi työviikosta. En kuitenkaan ole saanut mitään aikaiseksi, paitsi pesin kaksi koneellista pyykkejä. Ehkä viikonloppuna pitäisi ottaa rennosti, että saa lisää voimia.

September 18.08.2018 klo 13.43
Kiva kuulla kirte5, että päiväsi on alkanut hyvin. Älä stressaa tekemättömistä kotitöistä. Vaikka vointisi on kohentunut, sinulla on silti toipumisprosessi käynnissä eikä sinun tarvitse jaksaa joka päivä muuta kuin huolehtia itsestäsi :love1

Mulla on ihan liikaa kierroksia, koska lääkkeet jäi eilen ottamatta ja nukkumatta. Kohta en pysty enää mihinkään. Iltani oli kyllä sen arvoinen, koska ensimmäistä kertaa sitten kesäkuun (usa reissu) unohdin tämän sairauden edes hetkeksi. Tästä ei kyllä ehkä silti passaa kertoa ensi viikolla hoitajille.

Tämä kirjoittamisen pakko ajaa minut kohta hulluuden partaalle. Kohta on avattava läppäri ja alettava kirjoittaa. Täytän tämän ja muutkin keskustelupalstat. En edes muista, mitä olen minnekin kirjoittanut.

September 18.08.2018 klo 20.55
Mun ei pitänyt enää kirjoittaa tänä viikonloppuna, koska hävettää tämä maaninen kirjoitusinto. Ihan kun olisin ollut eri ihminen tänään, kunnes otin 75mg ketipinoria ja pää alkoi tuntua taas omalta.

Ajattelin kirjoittaa tänne lyhyesti ikävästä huomiosta, joka liittyy ahdistukseen. Aiemmin tällä viikolla kirjoitin, että en päässyt ahdistuksen takia lähtemään kotoota. Tämä ahdistukseni kohdistuu naapureihini.

Tietoisuuteni naapureiden liikkeistä on kasvanut viime päivinä. Aiemmin en päässyt lähtemään kotoota, koska naapurit puuhailivat pihalla. Kiinnitän huomiota kaikkiin heidän liikkeisiinsä, mitä tänne sisälle kuuluu.

Lisäksi on esiintynyt ajatuksia. Seinän takaa on parina iltana kuulunut musiikkia. Luulen, että he soittavat kovaa musiikkia vain kiusatakseen minua, koska olen taloyhtiön huonoin jäsen. Ansaitsen siis sen. Pelkään myös, että he tulevat asuntoomme yleisavaimella silloin, kun lapset ovat koulussa ja olen yksin kotona. Joka kerta, kun naapurin tyttö koputtaa ovelle, luulen että oven takana on seinänaapurimme ja heillä on moitittavaa. Jos avonaisesta ikkunasta kuuluu naapurien puhetta, on minun peitettävä korvani, koska en kestä kuulla, jos he puhuvat pahaa minusta. Pidän myös sälekaihtimia kiinni, koska luulen että he yrittävät katsoa minua.

Nämä vainoamisajatukset ovat olleet aikaisempina vuosina niin pahoja, että saan yhä paniikkikohtauksia. En ole pystynyt käymään omalla takapihallani neljään vuoteen paniikkikohtauksien takia. Pystyn juuri ja juuri kävelemään autolle. Vaikka nämä epärealistiset luulot ovat olleet välillä pois, niin paniikkikohtaukset ovat jääneet.

En tiedä, kuulostaako nämä sellaisilta, että tämä tilanne on nyt kehittymässä huonompaan suuntaan. Ja jos on, niin liittyyköhän se osana tätä sairautta vai sairauden aiheuttaman stressin seurauksena.

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Masentuneiden foorumi

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa