Suoraan sisältöön
Tänään on sunnuntai 19.8.2018 klo . Onnea Mauno, Maunu | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 20.8.2018 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 20.8.2018 klo 18.00
Teema: Juttua kukista ja mehiläisistä.
SPR Kesäkumi-chat nuorille
SPR Kesäkumi-chat nuorille 2018
Tulossa:
ti 21.8.2018 klo 17.00
Teema: Vauvahaaveita.
Vahvistu vanhempana -chat/Kehitysvammaisten Tukiliitto
Kehitysvammaisten Tukiliitto ry
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Pelko ruokaan, mitä tehdä kun syöminen sattuu?

Pelko ruokaan, mitä tehdä kun syöminen sattuu?

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Pelko ruokaan, mitä tehdä kun syöminen sattuu?, viestejä 98 kpl, sivu 20 / 20
Mollyan 30.07.2018 klo 19.38
Vaniljapulla on tosi huolestuttavaa, että käyttämäsi lääke on tilapäinen luonteeltaan ja oireetkin voivat vielä palata. Olitko tietoinen tästä. Voiko olla myös mahdollista, että lääkitys voisi hyvällä onnella olla riittävä ja vaiva olisi sillä hoidettu lopullisesti. Sehän olisi ideaali tässä tilanteessa. Olen käyttänyt itse niin vähän lääkkeitä elämäni aikana, etten oikein niistä mitään tiedä. Jotkut ovat kuuriluonteisiä ja jotkut jopa koko elämän ajan käytettäviä.
Olen ollut vetämätön koko päivän. En ole saanut juuri mitään tehdyksi, mutta en ala sitä nyt stressata. En ole jaksanut lukea enkä musiikkiakaan kuunnella. Hiljaisuus on tuntunut parhaimmalta ja sitähän täällä maalla kaukana asutuksesta riittää. Saa nähdä miten sitä tottuu taas kaupungin hälinään.
Eilen juttelin terapeutti-ystäväni kanssa puhelimessa pitkään tästä väsyneisyydestä ja mielialan laskusta.
Kyllä hän hyviä neuvoja antoi, mutta en
tiedä pätevätkö minuun. Hän otti itse yhteyttä. Itse en ole valmis tästä olotilastani kovin hevillä kertomaan. Nämä syömisrajoituksetkin tuntuvat olevan joillekin ihan liikaa.
Yritän panna illalla ajoissa nukkumaan, josko se auttaisi ja huominen olisi parempi päivä.

vaniljapulla 06.08.2018 klo 09.22
Hei Mollyan! Olin tietoinen että lääke on tilapäinen, puhuimme lääkärin kanssa siitä että lääkityksellä saatetaan tauti "lepotilaan" ja jos se aktivoituu jälleen, söisin saman lääkekuurin uudelleen. Mutta se mikä minua järkytti oli se että lääkäri ilmoittikin nyt ettei tätä mahdollisuutta olisikaan, vaan minun pitäisi pärjätä tulevaisuudessa pelkillä ripulilääkkeillä. Se eniten pelottaa koska ne eivät vaikuta koettuun kipuun millään ja ennen virallista diagnoosia toukokuussa ne eivät enää edes toimineet. Toki olen tietoinen että tulehdus on nyt saatu aisoihin ja nyt tilanne voikin olla ihan toinen.

Harmi kuulla että sinulla on ollut hieman huonompi päivä. Hiljentyminen toki on hyvästä, joskus se valitettavasti ruokkii niitä huonoja ajatuksia koska ei ole "harhauttajaa" viemää ajatuksia muualle. Väsyneenä muutenkin mieli eksyy huonoihin asioihin helpommin. Uskon että sinun parisuhdetilanteesi rasittaa alitajuisesti, ja siitä tulee sitten väsynyt olokin. Millaisia neuvoja terapeutti ystäväsi antoi? Tiedän että osa saattaa kuulostaa välillä absurdeilta, mutta alan ihmisenä hänellä varmaan on hyvä kokemus/näkemys miten asioita voi lähteä purkamaan niin että stressi vähentyisi ja olokin siinä paranisi. ;-)

Oletko muuten Mollyan miettinyt käyväsi ihan muulla terapeuttisella taholla juttelematta olotilastasi? Vaikka työpaikkasi kautta järjestettävällä taholla?

Mollyan 06.08.2018 klo 23.05
Ikävä kuulla,että toipumisesi on nyt kiinni tällaisesta ja sait väärää tietoakin. Mutta voihan olla,että oireesi nyt lievittyvät,ehkä kokonaan loppuvat. Koskaan ennakolta ei voi tietää ja on hyvä olla positiivinen.
Minä en ole kovinkaan positiivinen omaan tilanteeseeni. Kaikki ikäänkuin on hyvin,mutta ei kuitenkaan. Olen epätoivoinen en vain tämän syömisongelman takia,vaan muutenkin Minua neuvottiin olemaan positiivinen ja halukas kompromisseihin,mutta en siihen pysty. Rakkaus ainakin sanojen tasolla ympäröi minua,mutta en usko siihen. En tiedä missä on vika. Tuskin kukaan auttajataho pystyy minua auttamaan nyt tässä tilanteessa. Pitäisi olla valmis sellaiseen ja minä en ole.

siihe

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Pelko ruokaan, mitä tehdä kun syöminen sattuu?

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa