Suoraan sisältöön
Tänään on maanantai 26.6.2017 klo . Onnea Jorma, Jarmo, Jarkko, Jarno, Jere, Jeremias | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ti 27.6.2017 klo 08.00
Liveryhmät
Tulossa:
to 29.6.2017 klo 18.00
Teema: Keskustelua syömishäiriöstä.
SYLI-chat
SYLI-chat, keskustelua syömishäiriöstä
Tulossa:
to 6.7.2017 klo 17.00
Teema: Seksuaalinen väkivalta ja hyväksikäyttö – Tukea uhrille.
Välitä! Liveryhmä seksuaalisen väkivallan teemoista
Välitä -livelogo2016
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
STM tukee Veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rahat riittämään

Rahat riittämään

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Rahat riittämään, viestejä 95 kpl, sivu 19 / 19
Mailis 11.06.2017 klo 20.07
Puuroista puuheenollen... Mä tykkään melkein mistä vaan puurosta. Kaurapuurosta, vispipuurosta, riisipuurosta... Jopa perunapuurosta ja uutispuurosta. Puuro on hyvä ja halpa. Niinku juureksetkin. Täytyisi kokeilla enemmän uusia makuja.
Kiva kun täällä täällä ketjussa kirjotellaan ja vaihdetaan ajatuksia ja vinkkejä talousasioista. :)
Mollyan 12.06.2017 klo 09.42
Keinot on monet,kun haluaa säästää,vähentää omaa rahan käyttöään ja siinä samalla luontoakin,jos hyvin käy. Olen useana vuonna ollut talkootyössä täällä maalla,mökkipaikkakunnalla:perunan nostossa,omenoiden ja pensasmarjojen keräilyssä. Kivaa hommaa välillä ja olen saanut sitten kotiinkin vietäväksi kyseisiä tuotteita.
Muuten kananmuna on edullinen ruoka-aine ja uunimunakas helppo tehdä,kun sen voi täyttää kasviksilla,jauheliha-sieniseoksella tai savukalalla yms.
Ja kaali on minullekin ykkösjuttu. Lähikaupassa oli koko kevään sitä myynnissä 59 senttiä kilo,mutta eipä näyttänyt juuri kenellekään kelpaavan. Kaalet olivat noin 2 kg painoisia ja siitä tuli kaalimuhennosta ja kaalilaatikkoa jopa pakkaseen. Kun kerralla näkee vaivaa,saa sitten ruokaa useammaksi kerraksi.
sasutäti 12.06.2017 klo 20.13
Olemme nyt kihlatun kanssa "loisineet" anoppilassa ruokailujen aikana, säästyy kummasti omat ruokarahat myöhempään, kun syö täällä.. Ei tätä varmasti muuten kehtaisi harrastaa, mutta kihlatun äiti tekee edelleen isoja annoksia ruokia kolmelle ihmiselle, niin niistä sitten yleensä riittää meillekin.

Nyt, kun kihlattu on aamuvuorossa, se kulkee töissä vanhempiensa luota pitäen, jossa siinäkin säätetään jo useampi euro bensarahoja.

Ruokaa tehdään itse isoja annoksia ja pakkaseen laitetaan "ylimääräiset". Sitten jossain vaiheessa syödään pakastin tyhjäksi ennen kuin aletaan tehdä uutta ruokaa. Säästäähän sillä jo jonkun verran, mutta jos haluaa ruoan lisäksi esimerkiksi salaattia niin salaattitarpeet ovat yllättävänkin kalliit - ainakin täällä päin Suomea, missä minä asun, jossa ei noita paikallisia tuottajia ole oikeastaan muulla kuin salaatilla, kurkulla ja perunalla (ja perunat saadaan kihlatun kotoa, niin niistä ei tarvitse maksaa).

No, nyt tänään viimeksi tehtiin iso annos ruokaa, josta riitti meille kahdelle ja minä syön sitä vielä huomenna sekä lounaaksi että päivälliseksi, tai ainakin lounaaksi jos en päivällisajaksi ajele tähän anoppilaan.

Meillä myös rahankulutusta jonkin verran aiheuttavat koirat. Ne täytyy ruokkia ja kahden koiran sapuskat maksavat ihan kohtalaisesti. Ne syövät ns. 50/50-mallilla, eli noin puolet nappulaa ja puolet raakaruokaa. Nappulasäkki maksaa rapiat 35e ja kestää pari-kolme kuukautta riippuen siitä, miten sitä syötetään; nyt kun ne ovat syöneet pääasiassa nappulaa, niin säkin pohja alkaa noin kuukauden jälkeen olla jo kohta näkösällä, eli uutta säkkiä pitäisi hommata. Raakaruoka maksaa noin 50e/satsi, ja siitä riittää noin kolmeksi kuukaudeksi.

Eineksiä emme osta oikeastaan ollenkaan, pitäisi varmaan niistä vähistäkin einesostoksista luopua. Heräteostoksia pyrimme välttämään, mutta nekin valitettavasti osuvat kohdalle tuolla ruokapuolella, muuta materiaalia ei tule oikeastaan ostettua paljonkaan, kun molemmilla on tällä hetkellä tarpeeksi vaatetta sekä kesään että talveen ja vaatekaupoissa pyörijöitä emme ole.

Jardin Prive 17.06.2017 klo 19.00
Kävin tänään hierojalla. Olin siihen budjetoinut. Oma hyvinvointi on sen arvoista. Heidän firmallaan on kanta-asiakaskortti, jolla saa hieronnat puolen hintaan. Eikä kortti ole edes suhteessa kallis. Jo toisella hieronnalla tulee alennusta, vaikka laskee kortin hinnan mukaan.
satoshi 19.06.2017 klo 12.25
Hyvä Jardin! Omaan hyvinvointiin ja terveyteen kannattaa panostaa ja mieluusti vielä sellaisiin asioihin, jotka ylläpitää tai parantaa hyvinvointia jatkossakin. Kehon hyvinvointi heijastuu mieleen ja toisinpäin :bd

Ensimmäinen sivu; Edellinen sivu; | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rahat riittämään

Apua arkielämän kriisitilanteissa - www.tukinet.net

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa