Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rajatilapsykootikkojuopon arkea

Rajatilapsykootikkojuopon arkea

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Rajatilapsykootikkojuopon arkea, viestejä 86 kpl, sivu 1 / 18
NonBeing 16.08.2018 klo 22.12
Dg:t

F21: Skitsotyyppinen häiriö. Ennen epävakaa ph, tosin mielestäni ripaus paranoidista ja estynyttä ph:tä. Tosin ajattelen synneistäni huolimatta, etten ole paha ihminen.

F10.25 Alkoholiriippuvuus, jatkuva käyttö (ennen tuurijuoppous)

Olen nuori aikuinen sairaseläkeläinen. Nyt on meneillään 3,5kk ryyppyputki, joka on semisti kontrollissa, koska sain naltreksonin (ennen kauppanimellä Revia) kunnolla testiin. Lääkäri oli lomalla 4 viikkoa, omahoitaja 3kk, ja tässä on vielä 3 viikkoa, kunnes tapaan hänet. Noh, aika sentään rientää. Antabuksen kanssa yhtä paljon leikkinyttä kuin minä, en tunne varmaan yhtäkään. Lääkityksenä antipsykoottinen injektio, mielialantasaaja, SSRI ja bentso, joista olenkin jo kokeillut varmaan kaikki lailliset (enkä yhtään laitonta, vaikka sekin sopisi) Bentsoissa se pointti on vaan helpotus, ei kiksit. Huumeita en käytä, paitsi jos kukkaa tarjotaan, jonka ensivedoista tärisen nollatoleilla, kuin tarpeita tekevä koira, jolle nauraa joku ilkeä yleisö. Ennen ennenäkemätöntä ryyppykuuria täynnä kaikenlaisia bläkärisekoiluja, kävelin kovaa tahtia 3,5-10km päivittäin ja paino laski 116kg:sta 100-101. Sitten tuli viides osastohoitojakso, viikon katko ja lääkäri lähetti minut kotiin. Maksa-arvot on merkittävästi koholla ja ne eivät ole olleet maksaa rasittavan lääkityksen ansiosta varmaan viimeisen 6 vuoden aikana olleet viitearvoissa. Nyt GT on 420+ ja ALAT luultavasti 70-90 tienoilla. Maha on turvoksissa melkein kuin kirroosipotilaalla, tai korisevan sammakon posket. Tai Linda kurkku Manaajasta. Paino on n. 109-111 ja epäonnistuin tavoitteessani saada painon alle 100kg. P******le!!! Luin että täällä ei saa kiroilla? :hmm

Mielenterveys tosin näyttää olleen ryyppyputken aloitettua tasaantuneen, joka on outoa. Jatkuvasti tulee tosin täysin absurdeja unia, ja olen melkein, vaikken ihan ylpeänä vakuuttunut (koska miksi olisin) että näen eräitä maailman oudoimpia unia. Ne mitä pystyn selittämään, on jo riittävän outoa matskua. Osa liian henkilökohtaista edes mainita. Noh, mieliala on sentään 1-10 asteikolla keskimäärin 5-7 välillä. Psykoottiset läpilyönnit sisältää jonkinlaista glossolaliaa tai maanista siansaksa jorinaa yksin 4 seinän sisällä mökkihöperöityessä, telepaattisen mieleen tunkeutumisen aistimisen, helvetilliset spirituaaliset tuntemukset omasta kohtalosta, paranoiaa, joskus pysyviä harhaluuloteemaisia uskomuksia (ravintola myrkyttää ruokani, vaikken keksi miksi, mutta silti uskon niin) ja äärimmäisen kivuliaita pakkomielteitä ja kompulsioita.

Tein ns. character alignment testin täällä: linkki ja sain tulokseksi "True Neutral". Olin samaa mieltä tuloksesta. The Good, The Bad and The Neutral. Uskoisin, että valtaosa psykoosipiirteisistä persoonista on neutraaleja valtaosan ajan elämästään.

Mitä teen? Noh, tunne-elämäni on sen verran latistunut ja persoona eksentrinen ja roboottimainen, että mielenkiinnon kohteetkin ovat varsin autistisia ts. rajoittuneita. Videopelit vaikealla vaikeusasteella, musiikki, musiikin teko, ihmisseura, elokuvat, tv-sarjat ja chattailu. Sairastumisen jälkeen kesti vuosia pystyä tutustumaan uusiin ihmisiin, yleisesti kaverimielessä. Kaikki tuntui epäonnistuvan ja edelleen epäonnistuu välillä välttämättömästi, mutta pidän pintani sen suhteen, hyväksyn todellisuuden paremmin kuin ennen ja nyt myös ihmissuhteet onnistuu. Hmm... raha-asiat on kustu aika hyvin, mutta näillä saa ruokaa, kuivaa siideriä ja tupakkaa. Nykyään poltan holkeista, kuin Hunter S. Thompson. Sain myös juuri muutettua sähkösopimukseni 2,5x halvemmaksi. Kiltti myyjä oli laskenut minun kuukausittaisen sähkön kulutuksen, joten sain nähtävästi erittäin hyvän diilin. Laskin vielä vanhoista laskuista, että täsmää. Puhelinliittymässäkin olisi parantamisen varaa, mutta huonompiakin sopimuksia varmasti on.

Terve, olen NonBeing ja tämä oli ensimmäinen kirjoitukseni hieman humalassa. En ole kukaan, enkä minkäänlainen. Kuin Harry Potterin Boggart/Mörkö. Olematon kameleontti, paitsi fyysisesti. Noh, en kuitenkaan paha. Ihan vaan... en mitään. Mutta jos pitää valita preferenssi, hyvä on aina parempi, kuin paha.

NonBeing 17.08.2018 klo 12.45
Linda Blairin kurkku Manaajasta* Kirjoitin hieman juopuneena :hup ...

Eilen piti ottaa iisisti ja juoda pikkurilli pystyssä, mutta tulikin kutsua päihdeporukasta ja isäntä sai raivarit, koska tein vahingossa yhden jutun. Ei helvetti kadutti lähteä... Muut ihmetteli mistä se sellaiset hepulit sai moisesta. Noh, joutui hän kieltämättä näkemään vaivaa asian eteen. Kiljuakin tuli juotua, ei hitto sentään. Tuli varmaan joku vatsahaava siitä. Maku muistutti läheisesti Pekingistä tuotua kiinalaista 58% viinaa, joka on varmasti rankin juomani alkoholijuoma, ikinä. Porukassa oli ehkä 2 järkevää ihmistä, joista yhden kanssa vaihdoin numerotkin. Rappiolla, mutta selvästi älykäs ja symppis. Silti, nyt prkl sitä rotia touhuun.

Toki olen tutustunut porukan täysin ulkopuolellakin olevaan tyyppiin, jonka seurassa on mukavampi olla. Voisin toki poistaa kaikki päihdeporukan kaverit, mutta nyt ymmärrän miksi se on niin vaikeaa. Käytännössä pitäisi aloittaa ihan kokonaan uusi elämä. Noh, eilisen jälkeen, voisin yrittää vältellä. Valtaosan ajastahan vietän ihan yksin, mutta yksikin paha tilanne, niin ei tiedä mitä käy. Kyseessä ei valtaosin ole huumeiden käyttäjistä, vaan kaljottelijoista, vaikka huumeiden käyttäjiäkin saattaa tuo eilinen isäntä mukaan kutsua.

Okei, mutta se on nyt ohi. Tänään voisin hakea vaikkapa kuule pizzaa tuosta. Vähän energiajuomaa ja rauhassa pelailla.

Peace! ;-)

NonBeing 17.08.2018 klo 19.20
Kaikki lukijat on varmaan ihan "jahas, kukas sekopää tämä on?" ... Mietin vaan keinoja purkaa asioita avohoidon ulkopuolella. Purkaa stressiä. Noh, tätä otsikkoa pitäisin vähän niinkuin "päiväkirjanani" tjsp. Tänään on ollut... aika paljon vessareissuja, jotka liitän suoraan kiljuun, johon en enää koske. Heräsin myös aamu 5 levottomana, otin unenlaatua parantavan lääkkeen ja oksensin kaiken ulos. Piti ottaa toinen. Heräsin jotain 12 kuuman ja pitkittyneen kesän takia aika nihkeissä tunnelmissa. Hain sitten perhepizzan, josta jäi isoa 2 palaa. Sitten häpeällisesti Alkoon, kysyin Xante likööriin blandisuosituksia - kaakao, kahvi tai kuohuviini. Kokeilin kotona myös energiajuoman ja feikkipommacin sekaan, jotka toimii ok. Yritin myös lopettaa tupakoinnin laastarilla, mutta suihkussa, jossa en ollut käynyt 2-3 päivään, laastari tippui suihkun karvaiseen viemäriaukkoon, ja tupakointi alkoi uudestaan. Ok, puhallus filtteriin jonkin terveysmyytin vuoksi, tupakka kiinni holkkiin ja ulos hakemaan uusi aski. Juomisen käynnistyttyä pahoinvointi kesti pari tuntia, mutta fyysinen krapula on onneksi aika lievä. Huomenna tai ylihuomenna ehkä tapaan uuden kaverin (liki päihteetön) Eipä sitä tästäkään tullut selvää päivää, mutta naltreksoni hidastaa juomistahtia. Juomishimoja voi verrata ihan kipuun. Muistan kun kävin kesällä Naantalin kylpylässä, ja kotiin päästyäni oksensin stressistä, kun himot tuntui ihan kirjaimellisesti aiheuttavan fyysisen poltteen tunnetta mahassa, kunnes aloin juomaan. Oliko 5 vai 6 kokonaista päivää taukoa. Haaveilen välillä oudoista asioista. Jostain katatonisesta tilasta, missä en tiedosta mitä ulkopuolella tapahtuu. Tiedostan liikaa. Tietoisuus on kamala kirous :apua Ahdistustasot on olleet korkeat ja eilen näin aika karua settiä päihdeporukassa, joka jäi vaivaamaan. How low can one go... Ja sitä aina luulee, että ne googlen karuimmat kuvat terveysongelmista ei tule koskemaan sinua. Valitettavasti asia ei ole näin... :(

Mielenkiintoinen sivusto tämä. Poikkeaa muista tarkemman moderoinnin suhteen :bd Mielenterveys ymv. asioista keskustellessa netissä hyvä moderointi on isoimpia prioriteettejä.

Cherry77 18.08.2018 klo 20.05
Moi,

Aika mielenkiintoista luettavaa, sinulla on kirjoittamisen lahja :bd
Tosin mulle meinaa tulla huono olo kuvailemistasi viinoista mitä olet juonut ;-), olen itse sairauksien vuoksi (paniikki ja masennus) luopunut kokonaan alkoholista jo vuosia sitten.

NonBeing 18.08.2018 klo 23.54
Lainaus:
Cherry77 kirjoitti 18.8.2018 20:5

Moi,

Aika mielenkiintoista luettavaa, sinulla on kirjoittamisen lahja :bd
Tosin mulle meinaa tulla huono olo kuvailemistasi viinoista mitä olet juonut ;-), olen itse sairauksien vuoksi (paniikki ja masennus) luopunut kokonaan alkoholista jo vuosia sitten.

Moi Cherry77 ja kiitos kehuista :jep En oikeastaan lue mitään kirjoja, mutta osaan jokseenkin kirjoittaa. Ööö joo lähinnä juon, jos touhuissa on mitään rotia, niin kuivaa siideriä/kyykkyviiniä. Pearly Bay kunniaan! Kalja indusoi yrjörefleksiä aika pahasti, joten en pääse valitettavasti niin halvalla, kuin muut alkkikset, jotka vetää bulkkilagereita tai sitä kirottua kiljua. Itse en keittele moisia keittoja, mutta olen kokeillut pari kertaa, lähinnä huonoilla kokemuksilla. Hyvä kilju tosin kai menettelee terveydenkin kannalta, mutta usein sanotaan, että vazza menee qralle, ja se on totta.

Tänään heräsin ömm... eilisen, melko edullisen baarireissun jälkeen kaverin luota, johon tutustuin 3-4kk sitten. Hänellä meni vähän bläkäreiksi ja tuli jotain noloa kähyä, mutta baarin vakkariasiakkaana hänet poistettiin tiloista rauhallisin menetelmin ja tuin häntä tilanteessa. Nukuttiin yö vierekkäin, no-homo, ja lähdin sitten iltapäivällä kotiin, kun hän jäi sänkyyn jumittamaan. Hyvä tyyppi, mutta selviä merkkejä mielialavaihteluista, ja epäillään kaksisuuntaistakin. Mikään tappelija/kähyidiootti hän nyt ei ole, ja tosi antelias ja suvaitsevainen, työssäkäyvä jne. mutta häntä ei saisi Erkkikään hereille, kun hän sammuu. Okei, hyvä päivä iltapäivää laskematta, kun voimat loppui ja laatta lensi taas vaihteeksi, sitten nukuin 19 asti, soitin kaverille, mutta nyt taidan katsoa Netflixistä Better Call Saul, juoda kuivaa sidukkaa pikkurilli pystyssä, ja huomenna tapaan kaverin, jolle soitin aika varmasti, jolla on nyt jotain hmm... seksuaalisia menoja tälle päivälle.

Peace. :bd

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Rajatilapsykootikkojuopon arkea

Moniääniset keskusteluryhmä - keskustelua mielen sisäisistä äänistä

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa