Suoraan sisältöön
Tänään on perjantai 22.3.2019 klo . Onnea Vihtori | Lähetä kortti

www.tukinet.net - kriisikeskus netissä
Login
Käyttäjätunnus
Salasana

Solmussa-chat
Solmussa
Seuraava päivystysaika:
ma 25.3.2019 klo 15.00
Liveryhmät
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 17.00
Teema: Sinuiksi-chat transfeminiinisyydestä.
Sinuiksi-chat sukupuoli-identiteetistä.
Sinuiksi-chat sateenkaari-ihmisille
Tulossa:
ma 25.3.2019 klo 18.00
TATU-chat tapaturmaisesti tai potilasvahingon kautta vammautuneille tai sairastuneille nuorille
TATU-chat
Linko
Haku

Tuki mukanasi - m.tukinet.net
Tuettu veikkauksen tuotoilla

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Jumala ja taivas?

Jumala ja taivas?

Seuraat keskustelua luku-tilassa. Osallistuaksesi keskusteluun rekisteröidy palveluun ja hae kirjoitusoikeutta.
Aikuisen elämää > Jumala ja taivas?, viestejä 228 kpl, sivu 1 / 46
minäitse89 01.08.2018 klo 10.13
Joka päivä mietin näitä kahta. Onko Jumala oikeasti olemassa ja voiko kuoleman jälkeen päästä taivaaseen?

Siitä olen täysin varma että maanpäällä on taivas ja helvetti. Olen ollut niissä molemmissa. Toisessa soitetaan klassista ja toisessa Death metallia.

Olen pitkään ollut sitä mieltä ettei Jumalaa ole, mutta kun kuuntelen klassista musiikkia niin tuntuu kuin kuulisin siinä pienen aavistuksen Jumalallisuudesta. En nyt sano että se todistaisi Jumalan olemassa oloa, mutta tunne että ihmisen taistelu maanpäällä ei ole turhaa tulee välillä mieleen. Välillä tulee mieleen että mikä on se perimmäinen syy miksi ihminen jatkaa tätä kurjuutta maanpäällä ja siihen yksi vastaus voisi olla Jumala. Että Jumala ei salli ihmisen tehdä itselleen jo toisille pahaa. Näin olen asian ajatellut: Että täytyy olla jokin minkä takia ylipäätänsä ihminen ei hyppää koskeen, sillä jos todella on niin että millään ei ole mitään väliä niin ihmettelen miksei koko ihmiskunta ole jo maatunut.

Toisaalta voin todeta sen että joko Jumala on olemassa tai ei ole. Eihän siinä ole mitään ehkä mielipidettä. Mutta mietin myös sitä että vaikka en itse uskoisi Jumalaan niin miljoonat lähes miljardit ihmiset uskovat Jumalaan ja Jeesukseen. En voi olla miettimättä sitä, että kyllä kristinuskossa täytyy olla se jonkinlainen totuuden pohjavire. Jonkinlainen oikeudenmukaisuus ja syvällisyys siinä täytyy olla, koska kirkkoja on niin paljon ja ajanlaskukin perustuu Jeesuksen syntymään.

Toisaalta uskonto voi olla erittäin vaarallinen asia. Sen nyt tajuaa jo siitä että kuinka paljon verta on vuodatettu sen nimissä.

Ehdottomasti olen sitä mieltä että uskonnot pitäisi heti lopettaa jos yksikin ihminen joutuisi murhatuksi sen takia. Kuitenkin elämä ja ihminen ovat ne tärkeimmät asiat sillä niistä voimme olla varmoja. Tämä elämä ainakin on totta.

Silti mietittyttää uskon asiat ja kuolemanjälkeinen elämä..? Kiitos jo valmiiksi vastauksista....

Cherry77 03.08.2018 klo 12.15
Haluaisin niin kovasti uskoa korkeamman olemassa oloon mutta vanhemmiten olen tullut siihen tulokseen että taitaa olla vaan satua... :eip
star-crossed 04.08.2018 klo 02.46
Lainaus:
minäitse89 kirjoitti 1.8.2018 10:13

Olen pitkään ollut sitä mieltä ettei Jumalaa ole, mutta kun kuuntelen klassista musiikkia niin tuntuu kuin kuulisin siinä pienen aavistuksen Jumalallisuudesta

Olen ollut uskonnoton koko elämäni ja ehkä sen vuoksi olen huono keskustelemaan uskon asioista, mutta tämän lauseen minäkin allekirjoitan. En tosin nimitä tätä kokemusta Jumalallisuuden aavistukseksi, vaan koen sen jonkinlaisena universaalina suurena kauneutena. Vain ja ainoastaan klassinen musiikki, usein vieläpä uskonnottomalle paradoksaalisesti uskonnollinen klasari, on aiheuttanut tällaisia tunteita, vaikka paljon muunkinlaista musiikkia kuuntelen. Örinähevistä en pidä minäkään.

Mitä klassista musiikkia kuuntelet, minäitse89? :)

Itseäni ihastuttaa tällä hetkellä muun muassa:
Beata viscera (Vox Clamantis) linkki
Ah, mes amis (Juan Diego Flórez) linkki
Non piangere Liù (Pavarotti) linkki
Adagio for Strings linkki

minäitse89 04.08.2018 klo 09.48
Lainaus:
star-crossed kirjoitti 4.8.2018 2:46

Lainaus:
minäitse89 kirjoitti 1.8.2018 10:13

Olen pitkään ollut sitä mieltä ettei Jumalaa ole, mutta kun kuuntelen klassista musiikkia niin tuntuu kuin kuulisin siinä pienen aavistuksen Jumalallisuudesta

Olen ollut uskonnoton koko elämäni ja ehkä sen vuoksi olen huono keskustelemaan uskon asioista, mutta tämän lauseen minäkin allekirjoitan. En tosin nimitä tätä kokemusta Jumalallisuuden aavistukseksi, vaan koen sen jonkinlaisena universaalina suurena kauneutena. Vain ja ainoastaan klassinen musiikki, usein vieläpä uskonnottomalle paradoksaalisesti uskonnollinen klasari, on aiheuttanut tällaisia tunteita, vaikka paljon muunkinlaista musiikkia kuuntelen. Örinähevistä en pidä minäkään.

Mitä klassista musiikkia kuuntelet, minäitse89? :)

Itseäni ihastuttaa tällä hetkellä muun muassa:
Beata viscera (Vox Clamantis) linkki
Ah, mes amis (Juan Diego Flórez) linkki
Non piangere Liù (Pavarotti) linkki
Adagio for Strings linkki

Moi!

Kuuntelen todella paljon klassista: Beethovenia, Brahmsia, Sibeliusta, Toivo Kuulaa, EinoJuhani Rautavaaraa, Edvard Griegiä, Debussya, Uuno Klamia, Rachmaninoffia. Tossa ehkä parhaat. On toki muitankin. En minäkään tavallaan ole uskovainen, mutta kun kuuntelen klassista niin ihan kuin välillä kävis taivaassa.

Pidän kuitenkin kaikki aistit auki. En pois sulje Jumalan mahdollisuutta, sillä en ole vielä tarpeeksi perehtynyt teologisiin ja filosofisiin teksteihin. En ole enää niin ehdoton. Tottakai arvostan tätä elämää, mutta en pois sulje seuraavaa elämääkään sillä eihän sitä koskaan tiedä. Yritän kuitenkin elää tämän elämän niin hyvin kuin vain kaiken tämän huolen keskellä pystyn.

Mukavaa lauantaita! :)

minäitse89 04.08.2018 klo 11.48
Sellanen naurettava idea tuli että Jumalanhan on pakko olla olemassa, koska klassista musiikkiakin on. :D

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Seuraava sivu; Viimeinen sivu;
Edellinen otsikko  |  Seuraava otsikko

www.tukinet.net > Ryhmät > Avoimet ryhmät > Aikuisen elämää > Jumala ja taivas?

Tule mukaan Poroelämään!

Tukinet-palvelusta vastaa Suomen Mielenterveysseura.
Palvelukuvaus | Copyright
Netland-tuotantoa