Aikuisen elämää

2 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4568
Käyttäjä Pikemiten aloittanut aikaan 08.04.2024 klo 19:40 kohteessa Aikuisen elämää

Kaikki mikä on tullut tehtyä, on tullut tehtyä. Mitä ei vielä ole tapahtunut, ei ole tapahtunut. Siinä lähtökohta itsensä kohtaamiselle. Itseäni varten kirjoitan, kaikki mikä on minua, on minua itseäni varten. En ymmärrä, miksi minun kuuluisi olla luontaantyöntävän hyväksyttävän kärsivällinen itse. Minulla on omat puitteeni, eikä niihin kuulu epäystävällisyys, eikä…

Käyttäjä Puuliima aloittanut aikaan 20.04.2024 klo 00:11 kohteessa Aikuisen elämää

Olen viisikymppinen mies ja olen viime viikkoina tajunnut olevani aikamoisessa ahdingossa. Tajuan myös sen että useimmat ahdinkoni ovat ollee olemassa jo kakskytä vuotta ja jos en nyt tee asioille jotain, olen varmaan viimeistään 10 vuoden päästä lataamossa. Ja nyt mä tarttisin sitten neuvoa että mihinhän tahoon ottaisin yhteyttä asiani kanssa.…

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää…

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen.  Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko.  Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä.…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 24.03.2024 klo 12:15 kohteessa Aikuisen elämää

Itse taistelen väsymystä vastaan. Jotenkin sieltä sängystä on noustava aamuisin. Jotenkin vain käytävä kaupassa. Ei ole vaihtoehtoja. Välillä nukun melkein kellon ympäri. Tolkuton väsy kyllä ajottain. Yritän vain puskea eteenpäin. Tuntuu että elämä on ollut jo monta vuotta ”puskemista”.  Väkisin menen sinne kauppaan. Väkisin saatan vaihtaa pari sanaa myyjän kanssa.…

Käyttäjä Lasinappi aloittanut aikaan 19.04.2024 klo 11:03 kohteessa Aikuisen elämää

Siinähän tuo kysymys tuli. Tarkoitan tässä kaikenlaisia asioita: niin terveyteen, työhön/opiskeluun, harrastukseen, kotiarkeen kuin muihinkin toimiin liittyen. On vaikea pitää motivaatiota yllä, kun tulevaisuus tuntuu tyhjältä ja toivottomalta. Ikävintä on, että on niin vaikea tehdä asioita, joista pitää. Vaikka minulla olisi niihin nyt aikaakin ja myös tarvittava välineistö. Ei vaatisi…

Käyttäjä jussikka1 aloittanut aikaan 12.04.2024 klo 19:42 kohteessa Aikuisen elämää

Olen todella masentunut kelan saamista viesteistä, jotka ajavat ihmisen asunnottomaksi. Ensi vuoden maaliskuuhun asti siis maaliskuu 2025 asti pitää löytyä halvempi ja pienempi asunto. Masentuneella ja mieli rikki olevalla ihmisellä ei ole voimia ja halua muuttaa jo tuttuun ympäristöön tottuneena. Suurin uhka on joutua kadulle ja sitä kautta rikolliseen ja…

Käyttäjä star-crossed aloittanut aikaan 10.08.2017 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää

Olen joitakin vuosia kärsinyt on-off-ahdistuksesta, masennuksesta tai uupumuksesta, miksi sitä nyt kutsuisikin, jossa välillä on ollut parempia, jopa oireettomia jaksoja, välillä sitten taas on vaikeampaa. On levoton olo, vatsassa tuntuu olevan jättimäinen kivi, sydän tykyttää tuhatta ja sataa. Olin pitkään työtön, mutta sitten sain puolen vuoden osa-aikatyön, jonka jälkeen pääsin…

Käyttäjä Makeaa aloittanut aikaan 11.03.2024 klo 16:37 kohteessa Aikuisen elämää

Moi kaikille! Täällä kirjoittaa 26-vuotias mies. Tämä minun tarinani on itseasissa aika outo, kun nämä ulkonäköpaineet alkoivat vasta aikuisena. En teininä tarkkaillut ulkonäköäni sen kummenkin,vaikka silloin sitä yleensä tarkkaillaan. Kaikki alkoi noin 18-vuotiaana, kun huomasin hiustenlähdön. Asia ei sinällään tullut yllätyksenä, kun käytännössä kaikki sukuni miehet ovat/olivat kaljuja/kaljuuntuneita. Kasvatin sitten…

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) aloittanut aikaan 19.01.2021 klo 12:13 kohteessa Aikuisen elämää

Hei ja tiedoksi kaikille 📣 Ryhmäkeskusteluiden, ryhmächattien ja yksilöchattien lisäksi Tukinetissä on tukisuhdepalveluita, joiden kautta saa itselleen oman tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken ja luottamuksellisesti.  Tukisuhdepalveluita Tukinetissä tarjoavat useat eri organisaatiot ja ne on suunnattu eri kohderyhmille. Tukisuhteiden kestot ja muut käytännöt vaihtelevat tukisuhteittain.  Tässä joitakin esimerkkejä Tukinetissä…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: